• Nibla

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Good Morning!

Idag hade jag planerat att träna men tror jag ångrar mig.....Måste nämligen hämta bilen genom att promenera ner till centrum. Inte direkt så lockande i detta sketvädret.......
    Men skönt ändå med träning......

• Nibla

Tez,
    Vad konstigt! Och det går inte heller om man klickar i att lämna kommentaren anonymt?

FruTez skrev 2009-02-26 16:16:07 följande:
    nibla: *suck* Försökte skriva i din blogg idag igen. Det näst nyaste gick att skriva på, men så skulle jag skriva på det senaste inlägget och där var det stopp... Trist för oss och för dig att inte kunna få feedback! Ville iaf. bara säga att när vi gör iordning ovanvåningen kommer vi ju också att ha snetak och jag tyckte att det var en jättefin lösning!
  • Nibla

Frujj,
    Tack för trevlig fika i fredags!
    Baby/Barnmässan var sådär faktiskt.....Tyckte det var mycket likadant; kläder, leksaker, barnvagnar och försäkringar. Sen förstår jag inte vad företag som 3, Telenor, Mary Kay eller Oriflame gör där.....
    Köpte i alla fall följande: T-shirt, pipmugg, två marackas i trä och en CD-skiva med barnsånger. Var även med i en utlottning av en bärsjal, hoppas jag vinner för den var tusen gånger skönare än bärselen vi redan har.

• Nibla

God Morgon alla! (Eller God Förmiddag snarare...)

Idag ska vi iväg på babysim. Det regnar här och regnskyddet till vagnen ligger i bilen.....skoj! NOT....

Igår var jag och pysslade hos Carma, det var skoj! Gjorde tre sidor till Lovisas album.

Carma,
    Jag var inne på Tradera sen på kvällen och budade på utstansade alfabet. Vann budgivningen och fick betala 13 spänn plus porto. Skrev till säljaren att det var min allra första budgivning på Tradera, så hon skrev tillbaka att hon skulle skicka med nåt extra bara för det. Haha!

Annars, fullt upp i veckan som vanligt. Babysim, mammadejter, babymassage, besök hos BVC, möte med jobbet om uppsägningen.

• Nibla

Carma,
    Vi hade inga program. Jag har nog aldrig varit på dop där man fått ett program faktiskt.

• Nibla

Frujj,
    Jag vet inte om det brukar vara några extrapriser. Carma har nog stenkoll!

Jag har en jättebra väska med 8 olika fack där jag förvarar mina papper. Köpte den på Bokia, eller om det var Akademibokhandeln, för 85 spänn. Förut hade jag papprena löst i min pysselkartong, men det blev sån oordning då.

• Nibla

God morgon!

Idag bär det av en sväng till IKEA, ska vara där och hänga på låset när de öppnar kl 10. Ska köpa kuddar, tyg och ett överkast, sen är Lillans rum klart!!! Yay!

Carma,
    Jag glömde säga att ta med dig en handduk till massagen idag.

• Nibla

Får jag spy lite galla?

Vi var ju bjudna på bröllop i Italien i maj vilket vi tackat nej till eftersom det allt som allt med flyg och hotell, möhippa och svensexa kommer gå loss på 10-15 000. Pengar som vi inte kan lägga på en weekend.
    I alla fall, nu är det dags för möhippa som brudens bästa kompis anordnar. Fick ett mail i mitten av februari där det diskuterades datum osv. Igår fick jag ett mail om förslag på aktiviteter, datum möhippan kommer äga rum samt datum för brainstorming-möten. Det stod 2/3, 3/3 och 9/3 för mötena. Eftersom jag fick mailet igår trodde jag hon skrivit fel och menade april så jag skrev tillbaka och påpekade det. Nej då, det var mars det var, så hon frågade om jag kunde komma på det sista mötet, alltså den 9/3.....*suck*
    Det känns lite som om att mina åsikter och min närvaro inte är lika viktig eftersom jag ändå inte ska på bröllopet.......

• Nibla

Dagens lista:

1. Ska till BVC på 6-månaderskontroll med L. Spännande!
    2. Ska på en långpromenad efter det
    3. Hm?

N tog bilen till jobbet idag och jag glömde ta ur skötväskan igår.... med plånbok och iPod. Trist!

• Nibla

Hej hej!

Har städat HELA huset (ja inte källaren då!) Har till och med våttorkat golven, vilket inte tillhör vanligheterna. Nu steker jag fiskpinnar och stuvar spenat.
    Sen ska jag sätta mig i soffan och pusta ut och beundra min städning.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas