• Nibla

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Hahah!
    Ja, jag fattar inte vad som tagit åt mig på äldre dagar. När jag var yngre och bodde hemma och skulle städa rummet, sopade jag in allt under sängen. Så när jag letade efter något fick det alltid bli en djupdykning under sängen! Hahah! (Mina kompisar inkluderade detta i deras tal på bröllopet....Ooops!)

Linum skrev 2009-03-05 22:00:09 följande:
    Nibla: Jag är något imponerad av dig... Desperate Housewifes kan ju slänga sig i väggen! De kan aldrig mäta sig med dig
  • Nibla

God Morgon!
    Ja, jag har också hört att man inte har någon tid till något när man är mammaledig. Det går i vågor faktiskt, men jag har den inställningen att L kan vara med mig på nästan allt jag gör. Ska jag vika tvätt får hon snällt ligga på en filt i tvättstugan. Ska jag dammsuga kan hon sitta i sin gåstol och tittta på. Ska jag baka kan hon sitta i sin barnstol och leka. Det är vad man gör det till.

Fast igår hade jag bara extrem tur. Hon brukar inte sova några längre perioder. Så jag tänkte att jag skulle börja med köket. När det var klart sov hon fortfarande så jag fortsatte med vardagsrummet. Sen med övervåningen. Så det var en kamp mot klockan! Blev mycket roligare att städa då, när man inte visste långt man skulle hinna.

Inatt har vi sovit uselt! Hon vaknade vid 23 igår och låg vaken i 1,5 timma. Sen vaknade hon vid 3 och låg vaken även här en timma. Hon ligger ju mellan oss i sängen, men mer mot min sida. Hon har ju börjat röra sig såpass i sömnen så hon tränger ut mig, så jag får ligga på en liten remsa utan att röra mig.
    Skulle på möte på jobbet idag klockan 9 men jag ställde in det, orkade inte ta mig upp när klockan ringde 6.30.
    Så idag ska vi ta tåget till Allum istället. Brorsan fyllde år i söndags, ska hitta en present till honom.

Det ska bli så roligt att träffas imorgon! Jag har kollat över listan och jag ska bara ta med mig bröd och smör, det känns så snålt! Inget annat som behövs?

• Nibla

Hej på er!
    Tack för en trevlig brunch, ladies!

Sitter här med min latte och tittar ut i det våriga vädret. Det ser vårigt ut i alla fall, återstår att se om det stämmer när jag går ut om två timmar.

Idag ska vi på babysim i vanlig ordning, skoj! Annars inget annat på G. Har som vanligt en fullspäckad vecka med diverse aktiviteter.

Måste fråga, i synnerhet Linum. Niclas farfar fyller år på lördag och han är en stor whiskyälskare. Har tänkt att fylla en liten korg med diverse godsaker, men vad passar ihop med whisky? Någon som har tips?

• Nibla

MY GOD!!!!!!

U2 kommer till Ullevi den 31/7!!!!!

• Nibla

Tez, du brukar ju vara bra på att vinna biljetter!!!

• Nibla

Jag skickade ett mail till N med subjectraden: TIPS TIPS TIPS TIPS TIPS på 30-årspresent!

• Nibla

Tack Linum för tipsen! Ska spara dem till mig själv. Gubben gillar inte mörk choklad, men han gillar Geisha enligt N. Så det blir whisky och Geisha!!!

Ska snart ut i vårsolen på en låååååång promenad. Blir nog att jag tittar till Abbes hus idag igen.
    I eftermiddag ska jag till Gråbo och fika med en höggravid kompis. (Min gamla chef i London!)

• Nibla

Ab, idag har jag inte tid men kanske nästa vecka?

Ska nu ut i den härliga vårsolen!

• Nibla

Dagens lista:

1. Har varit på en jätteskön och lååååång promenad på 1h och 45 min.
    2. Ska snart iväg och träffa min väninna
    3. Instämmer med Tez, det är DH ikväll!!!!

• Nibla

Hej på er!

Åh vad pigg jag känner mig idag! Det är verkligen skönt att det är ljusare på såväl morgonen som kvällen!
    Vaknade upp med träningsvärk imorse, var tvungen att tänka efter varför jag hade det. Just det ja, jag var ju på en jättelång promenad igår, gick i ganska raskt tempo och uppför en del långa och branta backar.

Snart ska jag packa in lillskruttan i vagnen så ska vi gå och simma. Hade först tänkt att strunta i det eftersom jag trodde det började kl 11, mitt i lillans tupplur, men nu såg jag att det börjar kl 10 så då passar det perfekt! Skoj!

Den 28:e har jag fixat barnvakt. Jag och N ska ut och äta (fick presentkort när vi gifte oss som vi inte utnyttjat än) och så blir det ett biobesök, nödvändigtvis inte i den ordningen. Och så är min pappa så snäll att han hämtar och lämnar oss i stan. Jag längtar!!! Har inte haft någon stund på tu man hand med N på evigheter. (Läs: sen vi blev föräldrar!)

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas