God Morgon!
Ja, jag har också hört att man inte har någon tid till något när man är mammaledig. Det går i vågor faktiskt, men jag har den inställningen att L kan vara med mig på nästan allt jag gör. Ska jag vika tvätt får hon snällt ligga på en filt i tvättstugan. Ska jag dammsuga kan hon sitta i sin gåstol och tittta på. Ska jag baka kan hon sitta i sin barnstol och leka. Det är vad man gör det till.
Fast igår hade jag bara extrem tur. Hon brukar inte sova några längre perioder. Så jag tänkte att jag skulle börja med köket. När det var klart sov hon fortfarande så jag fortsatte med vardagsrummet. Sen med övervåningen. Så det var en kamp mot klockan! Blev mycket roligare att städa då, när man inte visste långt man skulle hinna.
Inatt har vi sovit uselt! Hon vaknade vid 23 igår och låg vaken i 1,5 timma. Sen vaknade hon vid 3 och låg vaken även här en timma. Hon ligger ju mellan oss i sängen, men mer mot min sida. Hon har ju börjat röra sig såpass i sömnen så hon tränger ut mig, så jag får ligga på en liten remsa utan att röra mig.
Skulle på möte på jobbet idag klockan 9 men jag ställde in det, orkade inte ta mig upp när klockan ringde 6.30.
Så idag ska vi ta tåget till Allum istället. Brorsan fyllde år i söndags, ska hitta en present till honom.
Det ska bli så roligt att träffas imorgon! Jag har kollat över listan och jag ska bara ta med mig bröd och smör, det känns så snålt! Inget annat som behövs?