Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
Tezz: Jag lägger med bilder på receptbloggen när jag har bild, men som Carma säger, ibland glömmer man fota...
Tezz: Jag lägger med bilder på receptbloggen när jag har bild, men som Carma säger, ibland glömmer man fota...
Tjena tjena
svischar förbi mellan amningarna (hungrig kille här idag) och skriver mina tre positiva:
1. Har varit hos tandläkaren, inga hål!
2. Det känns som vår i luften!
3. Tycker det är skönt när det är tisdag eftermiddag, då är det snart onsdag och jag brukar ha en "tom" dag. (inte sjuhundra aktiviteter inbokade)
Bauti: Hoppas du snart känner dig uppåt igen *kramar om*
Har tyvärr ingen boa här heller...
Måste berätta nåt läskigt som hände; i helgen hade jag en sån läskig dröm, den handlade om att jag tappade bort W och att jag letade efter honom som en galning. Kommer inte ihåg några detaljer av drömmen förutom detta och att jag vaknade med obehagskänslor.
Sen i söndags var vi på kalas hos ett par kompisar vars son fyllde år, så där var fullt av barn och vuxna överallt. Vi satt i vardagsrummet och strax före vi skulle åka hem gick jag till köket för att tala om för värdinnan att vi tänkte bege oss hem. Efter en stund kommer N som säger "vart är W?" VA? han var ju med dig precis sa jag och kände bara paniken komma... vart är han? Har han satt i halsen och ligger död bakom fåtöljen...? Har han gått ut och kommit bort?? N gick upp på övervåningen och kollade, ingen W där, jag öppnade ytterdörren och kände panik över att "tänk om han stuckit ut i mörkret och ingen hört det" såg då att grinden till altanen var stängd (utanför ytterdörren) så han måste ju vara kvar inne. Fyyy vilken obehaglig känsla det var, plötsligt letade "alla" efter W som rätt vad det är kommer ut från badrummet glatt pratandes!!
Så han hade lyckats smita in i badrummet bakom min rygg medan N satt och pratade i vardagsrummet.... gissa vem som fräste till sin man "att ja det var ju bra koll du hade"
*Grrrrr* Kan säga att mitt hjärta slog i 300 innan vi hittade honom. Usch!
Ja och jag vet.. jag har kontrollbehov till max....
Måste berätta nåt läskigt som hände; i helgen hade jag en sån läskig dröm, den handlade om att jag tappade bort W och att jag letade efter honom som en galning. Kommer inte ihåg några detaljer av drömmen förutom detta och att jag vaknade med obehagskänslor.
Sen i söndags var vi på kalas hos ett par kompisar vars son fyllde år, så där var fullt av barn och vuxna överallt. Vi satt i vardagsrummet och strax före vi skulle åka hem gick jag till köket för att tala om för värdinnan att vi tänkte bege oss hem. Efter en stund kommer N som säger "vart är W?" VA? han var ju med dig precis sa jag och kände bara paniken komma... vart är han? Har han satt i halsen och ligger död bakom fåtöljen...? Har han gått ut och kommit bort?? N gick upp på övervåningen och kollade, ingen W där, jag öppnade ytterdörren och kände panik över att "tänk om han stuckit ut i mörkret och ingen hört det" såg då att grinden till altanen var stängd (utanför ytterdörren) så han måste ju vara kvar inne. Fyyy vilken obehaglig känsla det var, plötsligt letade "alla" efter W som rätt vad det är kommer ut från badrummet glatt pratandes!!
Så han hade lyckats smita in i badrummet bakom min rygg medan N satt och pratade i vardagsrummet.... gissa vem som fräste till sin man "att ja det var ju bra koll du hade"
*Grrrrr* Kan säga att mitt hjärta slog i 300 innan vi hittade honom. Usch!
Ja och jag vet.. jag har kontrollbehov till max....
Asch råkade dubbelklicka
Usch jag måste vara onormalt trött eller nåt. N och de två "större" åkte iväg så jag var kvar hemma med O. Satte mig i soffan och ammade och slökikade lite på tv. Känner att jag nickar till lite... rätt vad det är så vaknar jag en timma senare och ser på min mobil att jag har ett missat samtal. Det är N som har ringt så jag ringer upp honom, då har jag tydligen tryckt upptaget när han ringt, utan att veta om det!! Usch vad läskigt, här har jag suttit i soffan och ammat och inte ens märkt vad jag gjort!! *brr*
Linum: Känner mig ganska grå för tillfället...
En annan knasig sak jag gjorde idag, jag och stora E var hos tandläkaren på eftermiddagen, och eftersom W slutar på dagis kl 14 och N på jobbet kl 16 så fick alla tre barnen snällt följa med. E skulle ta spårvagnen från skolan till tandläk och jag skulle möta henne på hållplatsen. Det börjar med att E missar spårvagnen och får ta nästa som givetvis är försenad. In rusar vi tio minuter sent till tandläkaren. Först in är jag och då får E passa dom två små. Ligger i tandläkarstolen och hör W prata ute i väntrummet och ligger ohc tänker att jag får ju iaf lite egentid medan jag är hos tandläkaren.. haha...
Sen är det Es tur. När jag betalar frågar tandsköterskan om vi vill ha tiderna efter varandra nästa gång (jag och E alltså) i stället för samtidigt.. ehh vi brukar få efter varandra svarade jag och tänkte att jag hade inte ens tänkt tanken att de kunde boka in oss på samma tid eftersom det bara finns en tandläkare där?!?! Tand-ssk säger lite småsurt att vi hade tur idag iaf eftersom nästa patient ändå var försenad. Bad om ursäkt att vi sabbade deras tidsschema men tänkte surt för mig själv att det var tandssk som gjort fel som bokade in oss på samma tid...
Nä dags att gå o lägga sig...
En knasig sak till.. min pappa berättade idag att han ska på begravning (en gammal släkting) på fredag den 13:e kl 13.... *hua mig!*
Morrn morrn
Ab: Lunchar gärna nån dag i stan.
Idag tar jag mig en latmask-dag. Har inget inplanerat så jag tänker vara hemma och bara flumma... sitta lite här, städa lite, baka lite kanske... bara vara.. skönt! I vanliga fall tycker jag det är saker varje dag, bvc-besök, tandläkare, E ska till sjukgymnast, fläng hit och dit. Så skönt med ingenting-dag.
Nu kom solen så nu ska jag insupa lite d-vitaminer :D
Ska jag göra!