Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
Bauti: Har du gjort sjökortsbrickan/fatet själv? :)
Bauti: Har du gjort sjökortsbrickan/fatet själv? :)
Usch läste just en artikel om industribakat bröd, blev väldigt sugen på att baka mer själv! *går till köket*
Förra veckan bakade jag ett surdegsbröd, det tog sin lilla tid men blev såå gott! Massor med nyttiga fibrer och mättande gott bröd blev det. En limpa vägde 1,3 kg....!!
Bauti: Självklart ska du säga JA!! Vad kul! Funderar lite på en sån, maken är ju segelfrälst och fyller snart år :)
Gott med hembakat bröd. Ekonomiskt också! Speciellt om man har en mack-ätande familj
Lägger ut surdegsbrödet på bloggen senare
Halloj i stugorna och på kontoren!
Det härliga vädret har övergått till härligt vinterväder! Tyvärr ska det tydligen bli typiskt Gbg-blask senare. Nån som är förvånad??
Jag gillade inte af Ugglas låt första ggn jag hörde den men sen efter ett par gånger tycker jag den blir bättre och bättre. Om man som sagt slipper se henne. Tror faktiskt att hon kan hamna ganska högt på resultatlistan på lördag just för att hon är den hon är.
Dagens tre positiva:
1. Jag har varit på en härlig promenad med lillebror
2. Har fått prata av mig lite
3. Imorgon - fredag! Om än fredag 13 *brr*
Idag ska jag göra Linums fiskbiffar
Ab: Kommer gärna till Dahls o lunchar nån dag. Ska kolla schemat för nästa vecka.
Nibla: Vad trist. Vet inte hur det funkar när man är varslad men i vanliga fall kan de ju inte neka dig föräldraledighet om du lämnar in senast två månader innan du ska vara ledig.
Hoppas det löser sig.
Godmorgon!
Skönt att vara hemmajobbare Linum!
Åhh vad mycket härlig snö!! Det är så här det ska se ut på julafton!
W vaknade tiiiiidigt idag.. så här sitter jag!
Nån som ska försöka få U2 biljetter idag?
Hmm inga morgonpigga här idag
*spanar*
Linum gick du o la dig igen??
Tezz: Nä jag ska inte ställa mig i kö för o få U2 biljetter. Är inte intresserad.
Carma: trist med frissan men ibland så fixar håret till sig av sig självt efter några dar.
Häromdagen tog jag fram saxen och fixade frillan på W. Han blev nöjd och jag med. Visserligen kunde han inte sitta still så det blev lite ojämt men men, det gick ju att fixa till.. hihi.