• Frujj

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Tezz: har köttfärsen tinat i kylen så är det nog ingen fara att använda den imorgon. Men lukta på den för säkerhets skull! Köttfärs är känsligt....

Kör dagens tre positiva för att hålla andan uppe:
    1. Har varit på en 1½ tim lång promenad i det härliga vädret idag
    2. Har fått gjort lite nyttigheter här idag
    3. Blev väckt av bruset och suset från dammsugaren igår morse (tillhörde ju eg igår men lever på det idag oxå ) och det var inte jag som höll i dammsugarslangen...

• Frujj

Nibla: Förstår preciiiiis vad du menar med "den missade ensamtiden". Så trist när man längtat efter den där lilla värdefulla stunden. Men du passade väl på och frågat Herr Nibla om det där som vi pratade om när ni var här (tror jag eller har jag skrivit det i nåt mail till dig?) *fniss* (bada isvak)

• Frujj

Godmorgon
    Nu är vi sjuka här igen. Eller vi och vi, men lille O ligger med 39 graders feber och har hållt oss vakna till och från hela natten. Hade tänkt åka till Coop och handla idag (måndagsnöjjet) men får ta det när maken kommer hem från jobbet istället.

Ab: Den där klämkäcka kommentaren om att det är ett friskt hus när det bor spindlar där har jag hört är "fel" det är tvärtom var det nån som sa, så du kan väl alltid kontra maken din med det.. hehe

På tal om läskiga spindlar, när vi var och hälsade på mina kusiner i Australien för många år sen, så gick min kusin i deras ovårdade gräsmatta (det var mer en äng...) med gummistövlar.. gissa vad som åkte med som fripassagerare INUTI hennes stövel... en giftig spindel.. usch!

• Frujj

Nibla.. usch men det finns så många giftiga spindlar Down under... *brr* Det är vanligt att man har vita väggar där bara för att man ska se dem, men min morbror köpte ett hus med tegel på insidan - mörkt och murrigt och bra gömställe för spindlarna... usch!!!
    Tror det var en svarta änkan som hoppade ner i min kusins stövel, hon hade en stooor ful svullnad på benet sen.

Ab ska kolla upp det där med hus o spindlar.
    Hur länge är du i Barcelona btw?

Hade tänkt åka in till stan på onsdag lunch, men nu får jag se hur det blir med tanke på feberbebisen här.

• Frujj

Ab: Det verkar vara delade meningar om spindlar trivs i bra eller dåliga hus om man surfar runt lite på det.
    Hittade i byggahus.se forum att spindlar (vissa arter) lever på andra mindre insekter.

Insekterna trivs ofta i fuktiga och mörka miljöer. Många spindlar innebär ofta att det är god tillgång på föda där. Dvs har Du ett fuktproblem som drar till sig insekter och därefter spindlar?

(kopierade det sista från forumet)

• Frujj

Bauti: Gärna lunch på onsdag, bara lillebror är frisk så! Jag ska till bvc kl 11-12 på ons och sen ska jag klippa mig kl 14.15 så däremellan borde väl funka?
    Nån mer som är intresserad, onsdag, lunch, Dahls nära Lilla Bommen? (eller förslag på nåt annat ställe?)

• Frujj

Hur gör vi med lunch imorgon, nån som är intresserad? Jag VILL gärna gå men vet inte förrän imorgon hur O mår. Just nu är det bra men om ha får mer krupp inatt får jag nog stanna hemma.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas