• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Nides: Hör bara av dig när du mår bättre. Du kan få potatismos och korv när du kommer.

Ab: 17/1 passar mig vad jag vet nu. Uppskattar dessutom en helgdag så vi kan ta det lite mer på dagen. Iaf än så länge då jag måste ta med henne. Blir lättare snart när hon äter annat än på mig och man kan lämna henne hemma.

• Carma07

Ab: Han kan väl hänga med och fika om han nu står ut med vårt tjatter.

• Carma07

Nibla: Vilket fynd! Sådana resenärer har jag alltid retat mig på. Till slut så brukade jag inte bry mig om att folk gick på utan jag knödde och dundrade ut. Funkar ju inte med vagn förståss.

• Carma07

Man kanske skulle ge sig dit en sväng. Är det jobbigt att komma in med barnvagn där?

• Carma07

Nides: Massa grattis. Åh, så roligt. Sensommarbullar verkar vi vara bra på.

Tezz: Skulle vara jättekul att äntligen få komma hem till dig och fika. Underlättar ju dessutom med lilla söta tjejen som också ska med.

Ab: Trist att bryta benet. Vilken tur att inte jag gick ut igår.

Nu vill lilltjejen inte skriva mer.

• Carma07

Tezz: Krypa är lite tidigt än, men man slipper trängas och bökas med vagnen. Ska bli kul och få komma hem till dig. Är så nyfiken på huset.

• Carma07

Har precis matat lilltjejen igen med smakis. Hon tycker verkligen om maten och tar tag i mina fingrar för att föra skeden till munnen igen. Än så länge bådar det gott för framtiden. Och jag hoppas att hon kan äta ganska mycket själv efter hon är halvåret för hon har nämligen fått tänder.

Tezz: Tror inte Abbe och Herr Linum bakar lika goda bullar.

Dags för promednad i det fina vädret.

• Carma07

Vilket underbart väder idag. Fast det var ordentlig isbana i backarna den rundan jag gick. Jag tänkte på Abbes väninna och gick långt ut på gräskanten.

Önskar er trevlig helg om ni kikar in något mer idag.

• Carma07

God morgon

En pigg dotter och en trött mamma. Nu är hon inte nöjd längre med att snacka med lampan på morgonen så jag måste försöka gå och lägga mig tidigare på kvällarna.

I helgen hade jag kompisbesök i lördags. Det var ett tag sedan vi sågs så det var roligt. Vi smaskade på Frujjs ananaspaj som var riktigt smarrig.

Igår var vi och hälsade på ett par kompisar och deras barn. Inte dåligt att komma på lunch och få stek att äta.

Idag blir det föräldrautbildning och att städa undan julen som inte riktigt hanns med under helgen.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas