• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Tez: Nä, inga nya ljud. Hon har kört samma ljud hela dagen och nu har jag verkligen ont i huvuvet. Skönt att maken kom hem och kan roa henne lite.

• Carma07

Godmorgon

Idag var lilltjejen trött på morgonen så det blev en liten sovmorgon. Senare idag blir det sångstund igen. Mysigt.

Nu har vi äntligen bestämt med dopet och tar det första eller andra helgen i mars beroende på plats i kyrkan. Men tror inte det blir något problem på det lilla stället i Sverige. Ska kolla i vilka storlekar det finns dopklänningar så det finns någon som passar när man väljer att ha dop senare än när de är tre månader.

Ab: Skönt med en slapparkväll. Nu har vi bestämt istället att helgen 7/2 åker vi till Ludvika. Makens syster med familj har flyttat ner dit och vi tänkte kolla hur de har det. Så ingen shoppingtur för mig den helgen.

• Carma07

Hejsan

Tror det var 3 februari Bauti skulle komma hem. Kan kolla hennes blogg, har för mig att hon skrivit det där.

Nibla: Var det trevligt igår på sångstunden? Tycker själv det är jättemysigt att gå på det.

Idag blir det en lugn dag. Sovit dåligt inatt och är supertrött. Ska bli skönt när man kommer så långt att maken kan ta en hel natt så man får sova ordentligt.

• Carma07

Vi är också bara fyra i vår grupp. Inga från min föräldragrupp så jag har träffat ännu en promenadkompis. Kul! Såg att du brukar även skriva på engelska på din blogg. Vet du att det finns en översättningsfunktion att lägga till på bloggen?

• Carma07

Godmorgon

Uppe med sena tuppen idag. Somnar med lilltjejen på axeln efter hon har ammat och har så ont i kroppen. Sömnbristen börjar kännas av och till helgen har jag tänkt en vilohelg.

Idag blir det långpromenad och fika med en av de andra mammorna.

Innan dess hoppas jag solen kommer fram lite så jag kan fota lilltjejen i sina nya fina småkrypskläder på hennes femmånadersdag.

• Carma07

Frujj: Om det går vill jag gärna vara hemma året ut. Samtidigt vill både jag och Jens byta jobb så jag antar att vi kanske får vara lite flexibla längre fram och se vad som händer. Vad kul med babymassage.

Tack för grattis. Nu vill jag också dra i handbromsen. Det är redan svårt att hänga med.

• Carma07

Tjingeling

Idag blev det inställt besök hos bvc så vi knallade iväg till sångstund istället. En massa barn och rikigt roligt. Lilltjejen stupade på min axel när vi skulle hem så fort jag fått på henne overallen.

Nibla: Åh, den skivan har vi också. Visst är "vicka-på-rumpan-affär" rolig. Snacka om att bryta tungan ur led.

Frujj: Tycker det är helt vansinnigt att man ska köpa vagnen i tusen delar som kostar skjortan. Fattar inte varför alla vagnar har punkteringsfria däck från början.

• Carma07

Frujj: Jag har sett en sådan översättning från google på bloggar som översätter till engelska. Jag kan maila dig en länk till en blogg som jag har sett den på så kan du klicka dig vidare därifrån. Men det blir imorgon.

• Carma07

Halloj

Helgen har varit lugn och har försökt att sova lite. Det senaste halvårets sömnbrist börjar att kännas nu. Igår var vi på en liten shoppingrunda till needs 4kids, ikea och bauhaus. Så mycket mer än så hann vi inte med eftersom vi kom iväg så himla sent.

Idag blir det bvc och spruta för lilltjejen. Skulle egentligen gått på babysim men måste backa på det. Får börja med dropin och ta det gång för gång.

Idag är det bröllopsdag för Addiz!!! Nu har vi gått året runt på alla!!! Vad tiden springer iväg.

• Carma07

Godkväll i stugan.

Idag har vi varit på Neo i Borås för ytterligare en efterkontroll. Lilltjejen fick ligga på en madrass framför en spegelvägg vilket hon tyckte var jättekul. Hon brukar tycka att den där filuren i spegeln är den roligaste av alla hon träffat. Allt såg jättebra ut och de tyckte hon var stark, stabil och robust och även väldig tidig med många saker. Nu ska vi dit nästa gång i sommar någong gång på en 10-månaderskontroll.

Kul med fika!! Det vill jag gärna gå på.

Imorgon kommer en kompis på besök. Ska bli kul.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas