• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Godmorgon

Här är en som är uppe med sena tuppen. Det måste väl finnas någon tupp som tar sovmorgon, eller? Var uppe en timma med lilltjejen inatt och tack och lov nöjde hon sig med att ligga och jollra när hon vaknade till imorse. Men nu så är vi uppe och det är frukost och kaffe som hägrar för mig.

Ser också fram emot fikan imorgon. Känns som det var längesedan nu.

Jag kollar på Let´s Dance, men missade tyvärr större delen förra veckan så det får bli lite premiär för mig ikväll. Nu när jag vet att den är igång och allt. Nackdelen med att inte kolla på Tv längre.

• Carma07

Frujj: Usch, inte ett dugg avis på er sjukstuga ni har hemma. Det verkar som allt kommer in genom er dörr. Hoppas att ni får ordning på allt sådant snart. Skickar lite fredagskramar.

• Carma07

Godmorgon...

...iaf för mig. Det är min dag för sovmorgon.

Tezz: Tack för fikat och husesyn igår. Huset är verkligen jättefint. Och jag kan inte glömma de ljuvligt goda muffinsen. Och jag som egentligen inte är jätteförtjust i muffins. Tänkte baka dem redan igår kväll när jag såg att du hade uppdaterat bloggen men det hanns inte med. Får bli idag istället.

Tack även alla ni andra för supermysig fikaträff. Alltid lika kul att träffas.

Idag blir det en sväng för mig och se om jag kan hitta en baddräkt och ev hänga med Nibla på babysim.

• Carma07

Nibla: Mycket irriterande med sådana gäster. Hade sådana gäster i somras när jag fyllde år och var jätteirriterad när de kom. Om de ändå bara hade meddelat mig att de skulle åka och handla innan och inte efteråt som vi hade bestämt hade jag åtminstone hunnit käka middag istället för att bara sitta och vänta på dem. Och inte ens en ursäkt när de kom.

Ab: Låter som du hade en mysig afton.

Linum: Vad mysigt att komma hem till nybakade bullar.

• Carma07

Godmorgon

Igår blev det tv-kväll med fika på Baileymuffins.

Frujj: Synd att du inte kunde komma. Hoppas du är kry till nästa gång iaf.

Nibla: Jag hittade kursen på hensidan igår när jag letade och att det fanns platser kvar, men inte idag. Visst var det klockan 12 som det var? Ska ringa och se om de har öppet.

• Carma07

Nibla: Vad spännande med vänninan. Ringde vattenpalatset och de öppnar inte förrän kl 12 idag. Typiskt. Igår kväll fanns gruppen med på deras hemsida och att det fanns platser kvar, men nu på förmiddagen är det borta. Hur gör man med badbyxor till de små? Får man låna eller finns det att köpa där?

• Carma07

Ja, och ändå kollade jag sent igår. Eller så är jag blind idag.

• Carma07

Det var på förstasidan i en liten ruta som det stod att det finns platser kvar i de olika simkurserna. Under babysim står bara tiderna till drop-in. Kanske bara jag som kommer ihåg fel. Om de öppnar klockan 12 kommer jag inte att hinna för jag antar att man ska vara ombytt och klar till 12.15. Jag ska fundera på om jag ska åka bort och chansa eller om jag hör om att hoppa på nästa vecka.

• Carma07

Abbe. Eventuellt kanske vi åker upp för dop. Vi försöker få till det veckan innan, men inte säkert vad som funkar än.

Just nu har jag en dotter som tjuter som en telefonsignal. Börjar bli lite jobbigt faktiskt.

• Carma07

Nibla: Har ringt och skickat in anmälan om att hänga med från nästa vecka.

Nu ska jag ge mig ut på en liten promenad och se om det kan få tyst på lilltjejen en liten stund. Får nog köpa mig öronproppar snart om allt det här tjutandet ska fortsätta.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas