Inlägg från: Pingst09 |Visa alla inlägg
  • Pingst09

Maj 2009!

Hihi, jag har min i troslådan Provar den/dom ibland men jag kan faktiskt hålla mig.

Tindragull skrev 2009-03-10 19:02:15 följande:
    Hehehe... jag vågar inte ens fråga m2b var han har gömt den... Då kanske jag tar på mig den och vägrar ta av den! Nalle Puh 40 skrev 2009-03-10 18:22:20 följande:
  • Pingst09

Kontaktade sömmerskan idag. Ska dit med klänningen på fredag för att justera den lite

• Pingst09
    MIna måttbeställda brudskor är för små...nu vet jag inte vad jag ska göra....
  • Pingst09

Har mailat butiken nu verkar som det hinns med nya. Fast jag vet inte än om jag får byta dem eller om jag måste köpa ett par nya och sälja de gamla privat...

Tindragull skrev 2009-03-11 19:46:05 följande:
    Sälj dem och beställ nya! Eller de kanske inte hinner leverera?
  • Pingst09

Usch, bråk är inget kul. Det tar ju så mycket energi av en också. Det behöver man ju allt man kan få av nu ju....

• Pingst09

Citrusmousse, Passionsfrukt, vinbär. Vad som helst i frukt/bär-väg. Tror du ska hålla dig ofrån choklad. I alla fall vit cholkadmousse. Mörk choklas är ju inte lika söt...
    [/citata]Bara 58 dagar kvar för mig! Jösses, vad det går undan!Idag har m2b varit på konditoriet och diskuterat tårtan. Nu ska vi bara bestämma oss för vilka mousser vi vill ha i tårtan... Hmmm.... Vill inte ha för sött och sugarpasten är ju söt i sig själv...Kan nån komma på nån god och frisk mousse?
    [/citat]

• Pingst09

Vi ska troligen ha skogsbär eller svartvinbärsmousse på ena lagret och vaniljcreme blandat med grädde i det andra....

• Pingst09

Idag har vi varit på shopping och inhandlat kostym, väst skjorta och slips. En näsduk och manchettknappar hängde visst med också Kul att få se sin karl sätta på sig något så fint!
    Köpte servetter och några ljus på IKEA också.

Prästen ringde också idag och jag är så glad. Han bekräftade att det kommer bli han som viger oss och det var även han som döpte vår dotter för 3 år sedan.

Porslin till festen får vi låna helt gratis från Sockenstugan, så nu har den bördan släppt från mina axlar. De tallrikar som fanns i lokalen var ju så skabbiga att vi övervägde att köpa egna!

• Pingst09

Åh, idag är jag ledsen.... Jag har hela tiden trott att sambon ska byta till mitt efternamn, men att han har "sugit på karamellen"/"inte talat ur skägget", liksom inte bekräftat det fullt ut. Nu har det gått upp för mig när vi skulle skicka in papperna att han hela tiden menat allvar med att behålla sitt namn För mig är det viktigt att vi som familj skulle heta lika efter att vi gift oss, men det finns inte i denna världen att jag ska byta till hans...
    Till saken hör är att enda anledningen till att han ska behålla sitt är för att hans föräldrar tycker det och att hans släkt blev sur när en av hans kusiner bytte bort sitt efternamn när han gifte sig för mååånga år sedan!

• Pingst09

Ja, det är nog lättare sagt än gjort. Han har sagt att han ska prata med sin pappa om det ikväll. Jag förstår inte ens varför man ber om föräldrarnas åsikter när man är vuxen och självständig i övrigt...Till saken hör att mitt namn är ett familjenamn, endast 25 st finns. Han har ett sson-namn. I min familj (pappa och bror) finns ett företag med namnet som sabom mer än gärna skulle finas med i så småningom då de jobbar med precis det sambon vill göra... Och då skulle det ju vara "roligare" om han heter lika också.

Svar på tråden Maj 2009!