Inlägg från: Pingst09 |Visa alla inlägg
  • Pingst09

Maj 2009!

Åhh, suck! Just nu vill jag bara lägga ner allt som har med bröllopsplanering att göra.
    Bara jag har matat dottern klart sin kvällsgröt så tror jag att jag går och lägger sig. Ingen idé att vara uppe och fundera när man är på detta humör ändå

• Pingst09

AV dom namnen skulle jag valt Falk först och sedan Zakrisson...
    djurö 09 skrev 2009-03-16 20:54:39 följande:

På tal om feternamn, vad sägs om dessa:Stålnacke, Falk, Zakrisson, JohnsonRent objektivt, vilket tycker ni är finast/enklast/tuffast/ovanligast?*de som INTE kan komma överens och har funderat i 2 år*
  • Pingst09

Allt står bara still nu. Valet står mellan att sambon inte "har nån pappa" kvar efter bröllopet eller att jag blir idiotförklarad av typ alla jag känner...
    Måste man över huvud taget ha ett efternamn?!?

• Pingst09

I detta fall kan tyvärr inte alla bli nöjda, det är nåt fel med alla alternativ
    Ma och Ma skrev 2009-03-17 21:17:24 följande:

Låter verkligen besvärligt...hoppas ni finner en lösning, som funkar så att alla blir nöjda!!
  • Pingst09

Jo, det lutar väl att det blir så, fast både jag och sambon vill att vi har ett gemensamt efternam. Inga dubbelnamn...
    Svärfar kan för sitt liv inte förstå vad det är för fel på hans -sson-namn och jag vill inte överge mitt ovanliga släktnamn. Svärfar var rikitgt arg över detta och sa att var det nån som skulle byta namn så var det jag! För sambons del är det nog värst för han står ju mittemellan och vet inte hur han ska vända sig för att alla ska vara nöjda...

Tx2 skrev 2009-03-17 21:39:38 följande:
    Trist när det blir så komplicerat med namnen. Kan ett alternativ vara att ni behåller era egna och sedan när det har lagt sig ta ni en funderare på efternamnen igen. Det går att byta längre fram, även om jag förstår att det kanske känns roligare att göra det i samband att ni gifter er.
  • Pingst09

Fast jag har ju redan min klänning, begagnad så det blir svårt att hitta en sjal i samma tyg

Nalle Puh 40 skrev 2009-03-18 16:33:12 följande:

Ska ha en enkel sjal i samma tyg som klänningen.
  • Pingst09

Fått sista budet av cateringen/servisen nyss och det var ett bra bud de hade att komma med... Härligt!

• Pingst09

För 220:-/pers får vi:
    - Hembakade tunnbrödsnacks till brudskålen

- renröra i tunnbröd på salladsbädd

- Potatisgratäng
    - Rosépepparsås
    - Sallad
    - Tapenade
    - Smör, prästost, Brie
    - två sorters hembakat bröd

- kaffe, mjölk och socker

*Tillagning/bakning
    *fixar fram allt till brudskålen
    *Framdukning (av mat)
    *Ser till buffén
    *Kollar drycken
    *Serverar Kaffe och avecc, ställer fram tårtan
    *Diskar

Porslin och glas finns delvis i lokalen vi hyr från fredag till söndag för 750:- En klubblokal i en by i Jämtland.
    Det porslin som inte finns/räcker kompletterar vi med att låna gratis från Sockenstugan/församlingen

Kött till huvudrätten har vi själva i frysen och kommer göra Tjälknul av som serveras kallt.

Vi kommer alltså ha förrätten framdukad när vi anländer och sedan buffé på varmrätt. Tårtan kommer utöver detta priset och kommer stå på buffébordet för självservering.
    Dryck tillkommer, har vi börjat köpa på oss redan nu. Kommer nog bara ha öl, vin och cider + avecc. Alltså inte någon starksprit...

Vi blir ca 60 personer.

anja1661 skrev 2009-03-18 20:18:13 följande:
    får man vara lite fräck och fråga vad ni fick för bud?? vad kommer ni ha för mat? kuvertpriset? ingår serveringspersonal, porslin, glas mm? hur många blir ni?vart ska ni ha festen?lite kul o jämföra bara!
Svar på tråden Maj 2009!