Vad kostade erat bröllop?
Sitter just nu och räknar på hur mkt man skulle ha om man sparar si och så mkt i månaden. Inget är bestämt har bara varit lite löst prat om det.
Så hur mkt kostade ert bröllop?
Sitter just nu och räknar på hur mkt man skulle ha om man sparar si och så mkt i månaden. Inget är bestämt har bara varit lite löst prat om det.
Så hur mkt kostade ert bröllop?
Trevligt att det finns dom som kan spara 10-20.000 kr/månad.
Själva så gifter vi oss (ingen bröllopsresa, finns inga pengar till det) för pengarna vi fick tillbaka på skatten.. Jag har precis varit och köpt mat för julklappspengarna. Ja, jag vet att jag låter bitter... Men jag är glad för min m2b och mina två barn. Visst kan man ångra att man inte proriterat utbildning och så men jag har det ganska bra ändå. Kärlek kan inte mätas i pengar. Men lite vanlig hederlig avundsjuka har väl aldrig dödat någon
Jag kan inte förstå hur EN DAG i ens liv kan vara värd at tlägga en kvarts miljon kronor på! Eller, ok - 200 000 (för resten var väl en bröllopsresa.
De år vi kunde spara större summor pengar (innan vi fick barn) varje månad valde vi att prioritera resor, upplevelser och långsiktigt sparande...
Fascinerande, intressant men i ärlighetens namn lite skrämmande att man kan se en bröllopsdag som så viktig. Det viktiga är ju nämligen det som kommer sedan - äktenskapet. Iaf som jag ser det.
Utomlands 2008 skrev 2009-01-08 22:08:45 följande:
Vi gör båda delarna sparar för framtiden och reser.Vi har verkligen inte levt på nudlar för att kunna betala bröllopet!
Snarare tvärt om!
Vi älskar upplevelser i form av både resor och mat, goda viner!
Detta bröllopet är för oss inte bara en dag utan en del av våra upplevelser som vi älskar. Eftersom vi gillar det "goda livet" så var detta verkligen vad vi ville göra...
Kunde inte ha sagt det bättre själv!
Vi levde inte heller på nudlar under tiden vi sparade till bröllopet, vi levde precis som vanligt och sparade även till andra saker.
Jag och min fastman (så kul att skriva det!) ska bygga hus nu snart och det är samma villkor där som gäller.
Klart man har ett drömhus! Men verkligheten ser inte så, vi kan inte bygga ett 300 kvm stort hus med pool och gästhus på tomten, det får vi inte ens för planbestämmelserna. Så vad gör vi? Jo, vi bygger det drömhus vi har råd med!
Detsamma med bröllop, man får bjuda sina gäster på det drömbröllop som man har råd med. Svårare än så är det inte.