Pappa som ger bort?
hur många här har haft eran Pappa som lämnat över er??
hur många här har haft eran Pappa som lämnat över er??
Oj, då måste du vara känslig!
Tyvärr är det inte så lätt att bara byta innebörd på en symbolik för att man själv tycker att det ska vara så. Jag tycker att det är synd att kvinnors rätt som kämpats för i oändlighet inte tas på större allvar än så.
Att det blir en debatt är något man ska vara glad för då de argument som lagts fram alla bottnar i hur kvinnan en gång blivit sedd. För jag antar att ni brudar är för att kvinnor ska bli sedda som jämlika sina män?
Mycket som vi tar för givet idag beror på vad folk kämpat för tidigare. Tex. rätten att rösta för kvinnor, hade ingen tagit upp kampen för det hade vi kanske än idag inte haft rätt att få vara med och bestämma hur vårt land ska styras.
Så avsky inte en debatt - det är tack vare dem som människor syn på saker och ting kan förändras.
Jessie Gustav skrev 2009-01-13 11:34:38 följande:
javisst ska kvinnan ha lika rätt till allt här i världen som mannen men ärligt talat så var inte det min tanke när jag ville ha min pappa brevid mig den dagen utan min tanke var helt enkelt att jag ville ha någon jag kände mig trygg med brevid mig och hade inte han ställt upp så hade det blivit min mamma eller syster.Hade det varit lika illa det???
Nej jag avskyr inte en debatt utan jag tycker bara att det är tråkigt för ts att det har blivit så när hon ställde en enkel fråga.
Du tycker inte att det är konstigt att det närmast uteslutande bara är fäder som man då känner sig trygg med?
(Om man bortser ifrån att man borde känna sig förbaskat trygg med den man just är i färd att gifta sig med).
Går fram till sin mamma men inte kan? Det var dagens konstigaste formulering. Jag menar naturligtvis att om man gärna hade gått in med sin mamma men inte kan. Och sin far, inte son far. Ledsen att jag skriver som en kratta
Nej det tycker jag inte. Eller jag känner mig trygg med min mor oxå men just den dagen hade min mor en massa annat att stå i innan vigseln så då blev det pappa.visst känner jag mig trygg med maken men jag ville som sagt ha någon av mina föräldrar brevid mig på väg in i kyrkan.sen om det är kvinnoförnedrande eller ej det kan jag inte svara på utan jag och maken valde att göra så eftersom vi tyckte att det var fint och vi pratade länge med prästen om det och han tyckte att våra synpunkter på saken var bra.
Ok, så i ditt fall så "råkade" det bli pappa. Hur tror du att det annars kommer sig att tjejer absolut väljer pappa för ändamålet då?
Jessie Gustav skrev 2009-01-13 12:06:19 följande:
Varför behövde du tryggheten i en förälder med dig men inte din man då? Pratade ni nånsin om det?