• Qetesh

Hjälp mej...

Har precis förlovat mig och vill gärna gifta mig inom ett år eller två. Så nu sitter jag och små spanar lite. Men nåt som skrämmer mej är att dem flesta lägger minst 40 000 kr ända upp till 200 000... Finns det ingen sida som kan visa hur man kan göra ett billigt bröllop ??

Tack

• Svar på tråden Hjälp mej...
  • Qetesh

Åh ville inte att detta skulle bli en sorts rätt eller fel tråd.. hade jag haft pengar hade jag nog lagt mer men nu har jag inte det men jag kommer ändå bli jätte nöjd med ett litet mysigt sommar bröllop... jag tycker inte att det finns något rätt eller fel i ett bröllop utan alla måte ju göra som dem själv känner är rätt. Det jag ville var att få lite tips om hur jag får mina drömmars dag utan en massa pengar =)

• Lattelover
    Qetesh skrev 2009-01-13 10:00:27 följande:
    Åh ville inte att detta skulle bli en sorts rätt eller fel tråd.. hade jag haft pengar hade jag nog lagt mer men nu har jag inte det men jag kommer ändå bli jätte nöjd med ett litet mysigt sommar bröllop... jag tycker inte att det finns något rätt eller fel i ett bröllop utan alla måte ju göra som dem själv känner är rätt. Det jag ville var att få lite tips om hur jag får mina drömmars dag utan en massa pengar =)
    Bra TS, diskussionen här började bli lite väl OT :) Hoppas du fått idéer iaf hur ni kan ordna ert Det viktigaste är väl ändå att du får mannen du älskar o bröllopsdagen såsom passar er.
  • T0612

Vi ska ha ett väldigt litet bröllop budgeten som den är nu ligger på 15.000 och det är ju bra eftersom gränsen är satt vid 25.00 =) men som sagt ett litet bröllop med 35 gäster =)

• Jasmina E
    älskarlivet skrev 2009-01-13 05:53:09 följande:
    Jag reagerar precis som de andra på ditt inlägg.. Vi kommer lägga nästan 100 000 på vårt bröllop inkl resa och då har vi inte fläskat på, (min klänning kostar t.ex. 4300 för att vi inte vill lägga mer på den).... Men vi vill inte bjuda på smörgåstårta, för det är inte bröllopsmat anser vi, tårtan skulle vi aldrig få för oss att göra själv. Vi vill bjuda våra gäster på all dricka, för vi anser oss hedrade för att de vill komma och fira vår dag. Vi kommer bjuda runt 85 gäster. Bara maten lär gå på 50 000 om inte mer, beroende på hur många som kommer..Jasmina E skrev 2009-01-12 20:18:59 följande:
    Du menar alltså att 50 000 kr för mat till 85 pers inte är att fläska på ?

Ja, perspektiven är helt klart olika.

Men om ni reagerar så himla negativt på mitt inlägg där jag talar om att jag själv inte vill fläska på det sättet, kan jag undra varför ingen tycker det är nedlåtande att kalla mig white trash bara därför.

Mycket, mycket otrevligt.
  • älskarlivet

600 kr/pers för all mat och dricka tycker inte jag är farligt. I Malmö kan man knappast få det billigare om man inte vill ha catering och det ville inte vi, för vi vill inte hålla på med dukning och så.. Vi vill komma till dukat bord och låta någon annan diska...

Jasmina E skrev 2009-01-13 13:56:40 följande:

Du menar alltså att 50 000 kr för mat till 85 pers inte är att fläska på ?Ja, perspektiven är helt klart olika. Men om ni reagerar så himla negativt på mitt inlägg där jag talar om att jag själv inte vill fläska på det sättet, kan jag undra varför ingen tycker det är nedlåtande att kalla mig white trash bara därför. Mycket, mycket otrevligt.
  • gekas

här är en lycklig fru som gifte sig förra året och bröllopet gick på 20 000 kronor. 40 -tals gäster, tre-rätters middag, bröllopstårta, liv musik, fotograf osv... allt som man ska ha på ett bröllop. Vi valde bort bröllopspresenter och istället hjälpte våra gäster till att få den finaste bröllopet, då vi ansåg att efter 10 års samboförhållandet har vi allt, behövde vi inte fler knivar och kastruller. dock fick vi en heldel presenter ändå... men jag skulle bara säga att det går att fixa ett jätte fint bröllop utan att det skulle kosta mögenhet. Lycka till!

• Luucie

Kan ni inte lägga av nu och återgå till att hjälpa TS hitta lite billiga , bra alternativ till sitt bröllop istället?

Tjafsa kan ni göra i inboxen.

Ett tip till TS är att börja köpa lite saker redan nu. Om man betar av lite varje månad så känns det i slutändan inte så farligt...tycker jag

Våra största kostnader kommer i slutet då vi ska betala vår lokal och bröllopsresa...
    Vi beräkna mat och dryck för ca 60 per till ca 10000 kr, vi lagar själva buffé. Sen tillkommer ju personal som diskar och står i baren..ca 3000 kr?

Om någon har billigare förslag, kom gärna med det!

• 090208

Jag menade, varfor har inte fler fest i en fin tradgard? Och vi kommer ha en jakla massa folk dar, bara vigseln som hade nagra fa utvalda.

älskarlivet skrev 2009-01-13 05:56:08 följande:
    Varför vi inte gör så? Det är inte den sortens bröllop vi vill ha... Vi (jag och min blivande man alltså) kommer bara gifta oss en gång och då vill vi inte välja ut 7 vänner, när vi båda är tajta med våra familjer och har många vänner.Dessutom, visst många klänningar kostar hur mycket som helst, min kostar 4300 och är fantastisk!
  • älskarlivet

Fast vilken trädgård skulle vi vara i? Alla har inte någon trädgård att tillgå. Hela min familj bor i lägenhet, min ena syster bor i hus och min m2b:s föräldrar bor i hus, men ingen trädgård som rymmer 80 pers.. Och vi vill inte hålla på med dekorering och dukning och disk..

090208 skrev 2009-01-13 17:55:56 följande:
    Jag menade, varfor har inte fler fest i en fin tradgard? Och vi kommer ha en jakla massa folk dar, bara vigseln som hade nagra fa utvalda.
  • 090208

NAR riktade jag den undran till DIG?? Finns val en jakla massa folk som kan fa tag i en tradgard.

Och sen om just DU har en tradgard eller inte bryr jag mig inte det minsta om. Da har du ju ingen som helst anledning att diskutera tradgards-brollop med mig, eftersom du inte ens har tillgang till just tradgard.

Orka.

Svar på tråden Hjälp mej...