Hej! Grattis till förlovningen!
Kan bara berätta att jag liksom du hade förhoppningar om att klara mig på typ 20000, men det sprack på en del saker.
Antalet gäster och maten. Vi har ganska stora familjer så trots att vi bara bjuder de närmsta vännerna så kommer vi upp i 50 st, och maten är jag ganska kräsen på. Vill inte bjuda på olika sorters pajer och hemmagjord pizza (även om det är gott) utan maten kommer uteslutande att vara "svensk" med svenska råvaror och det kostar ju en del. Detta trots att det kommer att bli bufféliknande..(Vi gifter oss 6 juni, därav temat på maten)
Ringen. Trodde först att jag skulle bli nöjd med en likadan ring som jag redan har, enkel och slät i vitt guld, men så såg jag den! Designer Georg Jensen och därav dyyr om man jämför med den första tanken.
Vi ska ha fri bar. Vill ej hålla på med pengar hit och dit vid baren, utan alla ska få njuta och slappna av.
Så jag tror att vi kommer att landa på ca 50000 trots att jag får gratis sång i kyrkan, gratis fotograf, kompisars kompisar som gör maten(kostar, men blir billigare än om jag skulle ha en cateringfirma), gratis serveringspersonal, jag beställer kläder till mig, tärnor och näbbar på nätet från kina, tänker inte lägga pengar på make up och frisör etc... Tyvärr så rullar pengarna iväg..
Annars så tycker jag att tipsen ovan är bra:)