Mrs S 2B skrev 2009-01-13 23:15:18 följande:
Jag tror att det är väldigt få som faktiskt "förköper sig" eller tar lån.
Du har säkert rätt, men jag har hört om bekanta som tagit lån på upp till 100.000 kr för sina bröllop.
Jag tror att det är väldigt lätt att bli indragen i det roliga/bröllopshysterin (välj själv) och överdriva sina egna möjligheter. "Vi kan ta ett litet lån", "Det är ju inte så mycket om man betalar av på några år" osv...
Jag tror det är viktigt att ifrågasätta hur mycket man faktiskt lägger på sitt bröllop, eller att någon annan ifrågasätter det. Man kan få sig en kalldusch. Själv har jag kollat vad ett "drömbröllop" skulle kosta, och det är det tredubbla mot vår faktiska budget. Självklart ska folk få lägga så mycket dom vill utan att bli ifrågasatta, och det är ju (förhoppningsvis!) enda gången man gifter sig, men är inte det viktigaste att man faktiskt binder sig med den man älskar mest? Vad gör en dag mot ett helt liv?
MEN! Ni som lägger "mycket", ni får helt säkert ett underbart bröllop för både era nära och kära! Och det blir säkert ett underbart minne ni kan se tillbaka på i framtiden.
Och till TS: Du kommer garanterat få ett underbart, kärleksfullt bröllop du också! Se bara till att hålla fokus och inte dra iväg med ringar, klänningar, presenter till gästerna, stolsöverdrag, 3 meter höga bordsdekorationer osv, så ska det nog gå bra ^^