• lillalyckan

2011-brudar

Finns det några sådana här? Vet att jag är löjligt tidig men man får väl passa på att njuta så länge man kan =)

• Svar på tråden 2011-brudar
  • Bettertogether

Vi är ganska inne på den 21 augusti 2010... men det är inte heller egentligen bestämt ännu :P

Det enda vi har bestämt är att bröllopsresan inte går längre än upp till Finländska (eftersom vi bor i Finland) Lappland på hösten. :) Företaget där m2b jobbar har en stuga där, som man får hyra :) Det tycker vi att räcker för oss!

Så har vi också bara berättat för en person ännu, att vi bestämt datum (gjorde vi i söndags)... och det är min vän som bor i Australien. Vi har aldrig träffats, men brevväxlat i hundra år (haha, så känns det iaf), så det vore en ära att ha henne med på en så stor dag! :D

Hm, vad mer är bestämt. Kyrkan förstås! Redan innan vi var ett par sa han att han ska gifta sej i den kyrka därifrån bruden är hemma :D Tur för mej, eftersom det är viktigt för mej att få gifta mej i "min" kyrka :)

• Svanboet

Ibland är det sån tur man har när man väljer karl

Vi är rörande överens om att vi nog inte vill gifta oss kyrkligt men med våran tur kanske vi gifter oss i en kyrka :-O

• Eran

Vi ska gifta oss i "min" kyrka och sedan ha middagen & festen i mina föräldrars trädgård. Jag har alltid viljat ha det så. Min mamma berättade för mig att när min moster gifte sig för andra gången så sa jag att jag bara skule byta efternamn en gång när jag blev stor. Första gången jag gifte mig så tog vi mitt efternamn så det stämmer, jag kommer bara byta en gång. Kanske en av anledningarna att det kommer att hålla. Larvigt att tänka så jag vet.

• Eran

Har en liten fråga.... utgångsmusik. Vi skulle vilja ha "vår" låt, men vet inte om det riktigt passar sig. Lips of an Angel med Hinder. Vad tror ni. Vad skönt det är att ha några att diskutera och rådfråga.

• Bettertogether
    Eran skrev 2009-03-19 15:31:08 följande:
    Har en liten fråga.... utgångsmusik. Vi skulle vilja ha "vår" låt, men vet inte om det riktigt passar sig. Lips of an Angel med Hinder. Vad tror ni. Vad skönt det är att ha några att diskutera och rådfråga.
    Hmm... texten kanske inte passar så himla bra in i bilden... men om man tar den instrumentalt är den ju underbar!

Dethär var den bästa versionen jag kunde hitta, närmast instrumental... Så Ni får "tänka bort" backupsingers :P

• Svanboet

Min m2b föreslog att vi skulle speal ödessymfonin som ingångmusik

• Eran

Ödessymfonin är ju väldigt fin men kanske inte så passande den heller

• Eran
    Bettertogether skrev 2009-03-19 15:39:08 följande:
    Hmm... texten kanske inte passar så himla bra in i bilden... men om man tar den instrumentalt är den ju underbar!Dethär var den bästa versionen jag kunde hitta, närmast instrumental... Så Ni får "tänka bort" backupsingers :Pwww.youtube.com/watch
    Tack, min m2b lyssnade och tycket det lät jättebra. Så vi kör på den. En sak till att pricka av, vi kanske hinner bli klara i tid iaf
  • Bettertogether
    Eran skrev 2009-03-19 15:58:44 följande:
    Tack, min m2b lyssnade och tycket det lät jättebra. Så vi kör på den. En sak till att pricka av, vi kanske hinner bli klara i tid iaf
    Nämen oj, så mycket ni redan har klart!! (efter att ha kollat din presentation). Vi som inte har nånting klart än, (förutom bröllopsresans destination), och då gifter vi oss ändå nästan precis ett år före er :P
  • Eran

Bettertogether skrev 2009-03-19 17:38:56 följande:
    Nämen oj, så mycket ni redan har klart!! (efter att ha kollat din presentation). Vi som inte har nånting klart än, (förutom bröllopsresans destination), och då gifter vi oss ändå nästan precis ett år före er :P

Jag är ett planeringsfreak. Sen har jag ju gjort det en gång innan så jag vet ju vad som ska göras{#lang_emotions_cool} Fast de blir helt olika varandra. Första gången va litet (30st), borgerligt,  hemma i vår trädgård och jag bytte aldrig efternamn. Den här gången blir det större (120st), kyrkan och jag byter efternamn.

Min m2b älskar oxå planering och vill ha allting klart så fort som möjligt.

Ska på bröllop i sommar i Gävle. Min kusin gifter sig. Ska bli jätte kul. Jag hade inte tänka att ta med mina barn. Först är det en 4 timmars bilresa, sitta still i kyrkan och sen på festen, det klarar inte mina barn (3 & 4). Så jag hade tänkt att de får va hos sin pappa då. Nu säger pappan att ska min nya med så får inte barnen följa med. JAG BLIR TOKIG!! Så nu har jag spytt ur mig om det oxå.{#lang_emotions_yell}

Erik, Sessan & Manne
Svar på tråden 2011-brudar