• lillalyckan

2011-brudar

Finns det några sådana här? Vet att jag är löjligt tidig men man får väl passa på att njuta så länge man kan =)

• Svar på tråden 2011-brudar
  • Bettertogether

Jag är genialisk!! Eller åtminstone är min idé fruktansvärt genialisk! :D Jag studerar nämligen till trädgårdsmästare inom blomster och handel (i princip florist på en lägre nivå) och ska skriva slutarbete nästa år... Och idag kom jag på den briljanta idén att planera festdekorationerna till vårt bröllop som slutarbete! :D Det betyder att jag helt utan kostnad får prova mej fram till hur jag vill ha dem i skolan + att jag får se hur det börjar se ut ;)
    Två flugor på smällen!

• Eran

Nu har jag fixat svarta, lila & vita diamater för att ha på borden och lila små hjätan som ska sättas fast på placeringskorten.

Erik 2011-07-30
  • Bettertogether

Det låter fint, eran... hur har du tänkt bordsdekorationen för övrigt? Bara diamanterna?

Själv sitter jag och letar musik som kunde platsa som "brudvals" :) Just nu är jag inne på "Jack Johnsons -better together".

• Eran

Mitt på borden ska det vara ett blomarrangemang med bla murgröna som vandrar ut på bordet. Sedan rosenblad med diamanter som "vattendroppar". Vi ska ha olika färg på dukarna svarta, vita & lila. På de svarta borden finns vita & lila blad och vita & lila diamanter osv. Vi har bestämt utgångsmusik. "Lips of an angel" instrumentalt.

Erik 2011-07-30
  • Bettertogether

Det låter ju väldigt stilfullt!!! Svart, vitt, lila +gröna murgröna kommer ju bli supersnyggt!! Också utgångsmusiken låter finfint! :)

Idag har jag fått bekräftat att min vän i Australien (en mycket begåvad och konstnärlig kvinna) ska designa våra inbjudningskort! :D

• Svanboet

Så roligt att det går framåt för er tjejer. Här står det väldigt still över huvud taget. Livet har liksom delats in i före påsk och efter påsk. Jag har väldigt mycket på jobbet och jobbar hela veckorna så det blir inte mycket tid tillsammans.

Anledningen till att vi valt att vänta till 2011 är lite konstig men samtidigt vanlig... Jag kommer ha så otroligt mycket på jobbet så det är svårt att hinna planera ett bröllop samtidigt och jag vill ha ett pampigt ett i våran minimalistiska smak.

Sedan är det ju det där med hur jag ser ut också. Jag har under de sista åren blivit väldigt stor och trivs inte alls med det och hade hoppats att stundande bröllop skulle kunna motivera mig lite extra att ta tag i saken men jag vill ha gott om tid på mig och inte skynda med den saken. Vi får se hur det går framåt "efter påsk"-perioden.

• Eran

Nästan samma sak här Svanboet. Jag har bestämt att komma i en storlek 36 igen när jag gifter mig. Och då behöver man lite tid på sig. Har stl 42 nu. Jag vill ha ett snyggt bröllopskort som jag kan vara stolt över och låta hänga över soffan i vardagsrummet där ALLA kan se det.

Erik 2011-07-30
  • tobiasochlinda

var länge sen jag var på sidan och skrev... men nu har jag 3 v kvar till BF och ska sen försöka komma iform och fortsätta planeringen..

• ALLIMA

tobiasolinda : Har ni lagt in er i vår lista? Lycka till med bebben!

• tobiasochlinda

nej det har jag nog inte gjort, vet egentligen inte mer än att det blir 2011 och egentligen inte bröllop utan förnyelse pga vårat bröllop blev mest bara tråkigheter, så vi vill göra om det själva utomlands men stressar inte utan den lilla ska hinna bli lite mer självgående och vi måste spara nya pengar för resan går troligen till Nya guinea!

Svar på tråden 2011-brudar