2011-brudar
Finns det några sådana här? Vet att jag är löjligt tidig men man får väl passa på att njuta så länge man kan =)
Finns det några sådana här? Vet att jag är löjligt tidig men man får väl passa på att njuta så länge man kan =)
Nu börjar planeringen ta lite fart. Sambon höll med om att planering i tid kan vara ett bra alternativ, när jag kan tendera att bli lite väl stressad ibland :/ Dessutom tycker jag om att ha gott om tid att göra saker och ting.
Färgtemat blir troligtvis de där varma färgerna.. varmgul, gul-orange, och rött + grönt så som murgröna och liknande. Solrosor har jag tänkt att odla själv till dekoration av festplatsen. De ska jag prov-odla i sommar (KAN man misslyckas med att odla solrosor?! :P) Sen finns det ett snyggt naturfärgat bastband (som ofta används i blomsterhandeln) som jag funderar på att använda till dekoration, och även som häng i buketten. :)
Så har vi även bestämt att vi ska ha brudvals.. Det ville min m2b promt ha, medan jag helst lämnat bort dans helt och hållet :/ Men nåja, det kan väl vara roligt att få röra på sej också :)
Va kul att det börjar ta lite fart. Vi bestämde tärnklänningar igår!!!!! De blir tvådelade, svart underdel och vit överdel. Svarta pärlor i håret på en av dem då hon är blond och vita på de andra två som är svarthåriga. De får hel lila buketter. Ska försöka hitta en bild på klänningarna och lägga upp så ni får se.
Pratade nyss med sömmerskan. Hon ska även sy upp en kjol åt mig som jag ska ha på de bröllop vi ska på i sommar. Hon tyckte det skulle bli jättekul att sy min och mina tärnors klänningar. Hon är en gammal arbetskamrat till mig. Känns som om vi är på väg isf, fast det är en stund kvar.
Har ni hunnit kolla nåt på sånger och psalmer ? Youtube är ju ett bra ställe.... Jag tycker det är svårt hitta sånger och psalmer som passar in på vintern. Sen handlar många kärlekssånger om olycklig kärlek...
Visst handlar många kärlekssånger om nått annat än just det där som man vill ha men det är helt klart en övervägande del som faktiskt också handlar om just att finna tröst och stöd i varandra.
Har ni börjar på en lista? Jag tror att jag har en någon stans i min blogg - kanske. Det är så himla svårt att försöka samla informatinen när man lägger allt på bt så jag ska nog under semesterns första dagar satsa på att samla allt i min planeringsbok. Jag har ju faktiskt köpt en sådan
NU vet jag vilken modell min bukett ska vara!! :D Fick hem lite blommor från skolan idag, och band snabbt ihop en version i rosa (sen blir det gul-orange-röd som gäller)... Bild kommer så småningom, bara för att se hur modellen ser ut. :D
Sådär, nu finns buketten i mitt galleri.. :) Det är den rosa modellen jag TROR att det blir (i sommar när jag binder en droppformad finns risken att jag ändrar mej). Är mycket medveten om att bladen sticker ut åt alla håll och kanter och att den inte alls är rund, men skyller på ganska ofärska blommor ;)
Dessutom satte jag dit en bild på en tärnbukett jag band på samma gång. Den är gjord av gröna nejlikor, knappkrysantemer och arabisk stjärnlök.
Jag är en hopplös romantiker som drömt och planerat bröllop länge. Olika saker har kommit emellan vilket gjort att vi bestämt 2011. Finanskrisen spelar roll också... Men inget negativt att börja i tid va? Vi kommer just ha firat 10 år tillsammans då vi planerat gifta oss!