Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
Tx2: Imorgon e de ju bara 2 månader kvar för er!!
Hummle: Haha, ÄNNU närmare för er! Timmarna börjar snart räknas ner...!
Tx2: Imorgon e de ju bara 2 månader kvar för er!!
Hummle: Haha, ÄNNU närmare för er! Timmarna börjar snart räknas ner...!
Tizia: Hade helt klart tagit de vegetariska alternativet till han som inte äter fisk oxå. Känns lite knasigt å ha ett tredje alternativ...
Tx2: Ska lägga upp bilder bara jag har några bra!
Sweetsun: skönt att folk har börjat osa nu då!
Ang bordsplacering... Vi kommer nog sätta paren ihop, varför ska man hålla på å dela på folk!? Enligt etikett finns ju massa olika om man e gift/sambo/förlovad osv... Men de e väl alltid skönt å få sitta me dom man känner bäst å självklart me sin respektive?
Min ena brudtärna (å en tjejkompis!) har börjat planera för min möhippa...! Å undrar lite smått vilka jag önskar ska va me...! Blir helt övernervös! Å de tyckte hon va såå kul...!
Kom precis hem från bion "Män som hatar kvinnor", riktigt bra film! Spännande in i sista minuterna!
Hummle: TACK! Nu närmar de sig verkligen me stormsteg! Så himmla spännande!
Tx2: Vi vill se gästbok!! 2 månader kvar!!
Sweeetsun: Tycker absolut du ska komma me imorgon!
Själv har jag köpt doppresent till min (snart) guddotter! Hitta ett sött hänge i guld me "tro, hopp, kärlek" å en fin "tvinnad" kedja till (heter dom Venedig-kedja kanske!?) jaja, fint va de iaf! Hoppas hon blir glad för de!
Nu e de nanadax! Ses imorrn, puss å kram!
TACK för ikväll tjejer! Så trevligt precis som vanligt!
Hummle: Skönhetssömn va de rätta ordet!
Sweetsun: Synd att du inte kunde komma idag, men kul att du fått bokat frisör!
Ingen Tizia heller...!
Å ingen Angelica... Jättetråkigt när allt går emot en så...! Hoppas du får nya krafter nu när våren kommer å lite ljusare tider!
Åså va de... hmmm... massa annat som jag glömt bort som vanligt! Alldeles för trött nu...
Imorrn ska jag in å kika efter ett par GORGEUS skor som jag å Skille kikade på senast vi va på stan (flera veckor sen!!) som jag inte kunnat släppa ur tanken sen dess! Såå, *håll tummarna att de finns till mig!*
Natti natti, puss å kram!
Hummle: AAAAH, nu e de inte många timmar kvar!! Så galet spännande! STORT LYCKA TILL!! Å massa grattis!
Så tråkigt att de alltid ska finnas massa negativa männiksor runt omkring...! Så jag säger som Grynet: Ta ingen skit!
Sweetsun: De måste du nog känna efter själv... Vill du att han ska komma eller e de mer rädd att han kommer förstöra...? Isf hade jag skickat ett inbjudningskort precis som till alla andra gäster å inte påmint gång på gång... Känn efter va som känns bäst å gör så!
Tizia: Ah, tråkigt me löshåret!
Angelica: Nöjd me håret? Fattar inte att dom orkar hålla på å tjafsa om allt...!
Skille: En underklädes-kväll låter mysigt!
Idag åkte jag helt spontant en sväng till Ullared me lillprinsen! INGET bröllopsrelaterat blev shoppat men en del vårkläder till loppan å lite grejjer till hans rum å såklart lite leksaker!
Å stolta morsan måste ju bara få "skryta" lite... Plötsligt hör jag ur kundvagnen (min lille prins såklart...) "Maaaammmmaaaa! Jag ekkar du mamma!" (Vilket på svenska alltså betyder "jag älskar dig mamma") Tror ni jag smälte där mitt i gröten på Gekås...!? Min lilla charmprins...
Åså har jag fått hem lite grejjer från Calligraphen! Lite bubblor, banderoller, "vägskylt", "best-man-ölglas" osv osv... Så fiiint!
Å m2b e påväg hem från after-work me killarna på jobbet... Kan ju bara tänka mig vilket skick han e i nu! Bara ringt hem tre gånger på en timme å pratat om livet i största allmänhet å sådär... Bara liiiiite rund under fötterna då...
Natti natti, puss å kram!
Hummle: GRATTIS GRATTIS!! Väntar spänt på bilderna nu! *Njuuuut a tiden som alldeles NYGIFT!*
Tx2: Aah, låter som en underbar möhippa! Gu va roligt!!
M2009: Kul att du hittade hit igen! Har allt väntat på dig! Nyfiken på mer om ditt "rockår" inget nytt sen sist...?
Myran: Kan säkert ha nån jacka i den sizen om ni vill låna, ska kika! I pojkfärger såklart men bättre än inget...!
Sweetsun: Tråkigt me folk som backar ur... Hoppas de löser sig!
Nu ska jag snart iväg till frissan!! Ska ev kika lite på brudfrisyren idag när jag ändå e där!
Ha en underbar måndag tjejer! Puss å kram
Hummle: Aaaah va fina ni va! Mera bilder!
Tx2: Tur då att de e din tur nästa gång! *nedräkning*
Myrmor: Ledsen men kan bara inte hitta nån av Cappes jackor i den sizen... Har gått å blivit förkyld å hängig oxå (*tycker synd om mig själv...*) så orkar tyvärr inte ner på förrådet just nu... Om de krisar sig så går jag självklart ner å kollar ändå, bara säg till isf! Tänkte om Angelica ev hade oxå.
Å fick kommit iväg till frissan idag iaf, sååå skönt å få försvinna där bland slingor å klippning å massa bröllopsprat å frisyr-funderingar! Har en idé om hur jag ska ha de nu iaf å har bokat tid för provuppsättningen!
När kan man skicka in hindersprövningen? E de nåt mer som ska skickas in innan...? Antar att allt de där andra va bara för borgerlig vigsel...?
Tx2: Tack! Känner mig genast lite bättre!
Helt underbart å bara få bli ompysslad å nån som grejjar me en...
Va har du för idéer till tärningarnas blommor då?
Kul me florist-träff!
Kram till Baver oxå!
Tx2: Låter ursött me små armband till tärningarna! Roligt me lite annorlunda... Men kan ju såklart bli lite kallt kanske utan lång ärm...
Tizia: Ursöta bordsplaceringar å ljuskoppar!
Sweetsun: Aah surt me band osv.. men måste väl gå hitta nån annan som kan komma? E ju iaf liiite tid kvar!
Hummle: Va e de som e galet vännen? Hör av dig om du vill prata av dig! daniela_helli_bragstad@hotmail.com (msn) hoppas inte jag får massa spam nånstans ifrån nu... Middag hemma låter väl som ett mysigt alternativ till första bröllopsdagen! Aah en hel vecka, tänk va fort tiden går... Men allt måste såklart firas!
Teapot: GRATTIS tekannan! Hoppas du haft en fin födelsedag!
Baver: Väntar spänt på bild på skorna! Så kul!
Själv e jag fortf genomförkyld... Vart hemma idag... *uttråkad* men blir till jobbet imorrn igen!
Nu ska jag snart natta lillprinsen! Hörs sen! Puss å kram
Flickor flickor!
Brudbuketten, nu funderar jag plötsligt på en icke-traditionell hjärtformad bukett, istället för min runda stavbukett som jag hela tiden vart inne på...! Va tror ni om de? Me rosa å vita rosor i?