Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
Ha en fantastisk dag Hummle!!!
Själv skall jag vara prinsessa för en dag
Kram
Ha en fantastisk dag Hummle!!!
Själv skall jag vara prinsessa för en dag
Kram
Hoppas att du hade en toppendag Hummle! Ser framaemot att höra hur helgen har varit.
Nu skall jag vila lite. Tog på krafterna att vara prinsessa = möhippad
Kan nog bli ganska långt...
Började med att jag blev väckt av T med bubbel o en instruktion med vad jag skulle göra. Fick en "fin" klänning, tiara o boa och väntade in min transport, som visade sig vara en limmo där det satt tre tjejer i.
Åkte till Göteborg där jag fick en orienteringskarta, skulle ta mig till olika platser o hämta olika saker (samt träffa dem olika tjejerna). Sakerna gav hintar om vad som skulle ske under dagen. Dessvärre missade jag den sista kontrollen så dem fick ringa in dem två sista tjejerna när jag hade tagit mig till mål. Målet var hemma hos en kompis där det serverades frukost.
Efter frukosten traskade vi iväg till dekorationsmålning av porslin där jag fick ha basker o rock. Tjejerna fick måla koppar o fat som jag/vi får på bröllopet och jag fick måla en ask.
Sedan blev det lunch, på en kompis kontor. Mycket gott och jag fick träffa min lilla brudnäbb som gillade broschen jag hade på T (alla tjejer hade en bild av mig istället). Snacka om att hon gillar min T. Hon klämde ur sig ett "min bebias" och "jag eckar bebias". Får hoppas att det inte skapar någon avundsjuka när jag gifter mig med honom..
Efter det var det dax att utnyttja min kvast iförd en stor uppblåsbar sumo-dräkt. Vi curlade, var grymt kul.
Efter det var det dax för relax och romerskt bad på valhallabadet. Var väldigt skönt.
Sedan så åkte vi tillbaka till kompisen där vi hade ätit frukost och då var det middagsdax. Fick indiskt som jag tycker väldigt mycket om. Under hela kvällen fick jag ha på mig en ännu "vackrare" klänning än den jag haft under dagen.
Under hela dagen hade jag fått gissa på minnessaker, lyckades komma på dem flesta. Fick lite quiz oxå. Och självklart inte helt torrt för min del och tillhörande övernattning med några av mina bästabästa.
Med andra ord en jäkligt kul dag!
grattis hummle!!
massor av kramar
Hummle! Vad fina ni var! Njut!
Hade en mycket bra dag! Så glad att man har så många fina tjejer som hittat på kul saker för en och lagom pinsamt. Jag ser framemot att få se hur jag såg ut i sumodräkten!
M2009: Vad kul att du tittar in! Härligt att höra att du mår bra.
Härligt hummle! Vill oxå gifta mig
Sweetsun: Trist med bakslagen. Men Myrmor kanske kan tipsa om några? El så kör ni musik på dator på kvällen.
Skickade ni in något mer än hindersprövningen, vigselintyget, namn på vittnena, plats, tid o datum till medborgarkontoret?
Kanon. Fick mail från vf förra veckan, han ville försäkra sig att vi skickade in alla papper. Försökt att ringa men han svarade inte så jag mailade tillbaka och har fortfarande inte fått svar. Men då kör jag på det som medborgarkontoret svarade.
Yes, mindre än åtta veckor nu...
Tycker oxå synd om dig, krya på dig!
Härligt att bli lite ompysslad hos frisören.
Till vår vigselförrättare (via kommunen) lämnar vi in hinderintyget samt pappret som h*n skall skriva under och skicka in, det sk vigselintyget. Det skall ni säkert lämna till er vigselpräst när ni har vigselsamtal.
Idag har jag funderat på blommor till tärnorna, hon som skall göra mina blmmor kommer förbi på fredag fm. Någon som har sett limegröna sjalar på stan? Funderar på om jag skall se om jag kan damma av mina stickkunskaper o sticka en sjal. Lite orolig att det blir kallt annars.
Danielaa: funderade på armband med några blommor iflätade, men är kanske inte så bra om det är lite kyligt ute för då vill dem kanske ha något långärmat på sig.
Skille: Du får be A ringa och fråga er kyrka, schemat borde vara bestämt.
Från början tänkte jag ett vigselprogram per inbjuden gäst plus några extra. Men nu funderar jag på om jag skall göra några färre, dem som kommer i par nöjer sig kanske med att bara ta ett?