• MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Tjena Tjejer!!

Här kan vi väl samlas o fölas till vårat mål som är i Augusti?

Själv gifter jag mej den 29 Augusti, men OJ vad mycket det är o göra, det är bara Januari och det finns ju huuuur mycket som helst kvar, när ska man göra det, så man inte gör det för tidigt?

Ska man skicka "save the date" eller inte.
    Ja många frågor finns det, Kanske vi kan hjälpa varandra med ideér och tips.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 14:26
    Här har vi en lista på vilket datum vi gifter oss, Om någon kommer till eller ramlar bort ändras det vid nästa trådskapande.

1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    iwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-30 09:36
    1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!
  • Saggezza

Jag visste inte att det var förbjudet att diskutera andra ämnen tidigare heller... {#lang_emotions_tongue_out}

Mat har vi inte fått förslag på ännu från resturangen så tyvärr har jag inget att komma med ännu.

• J D

Saggezza skrev 2009-01-28 13:01:51 följande:
    Jag visste inte att det var förbjudet att diskutera andra ämnen tidigare heller... Mat har vi inte fått förslag på ännu från resturangen så tyvärr har jag inget att komma med ännu.

Jag skrev inget om förbud men persobligen tycker jag att det är trist att se att hela tråden förvandlas till en lista. Det kanske vore bra om TS lade in listan i inledningen till tråden och så får den uppdateras först när nästa tråd börjar?

Vilken typ av restaurang ska ni vara på då?

• Saggezza

J D: Jag har ingen åsikt om listan i sig men jag tyckte det var lättare att läsa den när den blev omgjord det var allt jag skrev om så jag vet inte riktigt varför jag blev indragen i diskussionen kring listans existens... Men absolut det vore bättre om den låg i TS.

Vi var på möte igår med ägaren och hon skulle sätta ihop en offert och en skiss över mat. Vi ska ha italiensk buffé med en efterföljande fruktbuffé. Vad har ni för några planer med maten?

• 20090822

Jag håller med J D!

Vi pratade med vår catering för längesen och bestämde att det skulle bli säsongsbetonad mat. Sedan dess har vi inte pratat om det! Men det kommer bli trerätters med förrätt, nån sorts kötthuvdrätt och sen antagligen goda ostar med marmelad eller så. Och sen nån sorts smarrig chokladtårta till kaffet...

J D: Hur ska ni göra?

• Saggezza

20090822: Håller med J D om vadå?

• J D

Saggezza skrev 2009-01-28 13:16:49 följande:
    J D: Jag har ingen åsikt om listan i sig men jag tyckte det var lättare att läsa den när den blev omgjord det var allt jag skrev om så jag vet inte riktigt varför jag blev indragen i diskussionen kring listans existens... Men absolut det vore bättre om den låg i TS. Vi var på möte igår med ägaren och hon skulle sätta ihop en offert och en skiss över mat. Vi ska ha italiensk buffé med en efterföljande fruktbuffé. Vad har ni för några planer med maten?

Nejnej, jag menade inget mot dig- jag tyckte också att det var bra att den blev mer överskådlig. Försökte bara svänga av till ett nytt ämne.

Låter gott med italiensk buffé Sagezza och frukt känns ju alltid fräscht!

20090822: mm, låter gott, vi ska också ha ostar som "efterrätt" eftersom vi tyckte att det blev lite väl mkt sött annars eftersom vi kör på med tårtan direkt efteråt.

Vi ska ha trerätters, troligtvis ngn form av pannacotta som förrätt, tapas till huvudrätt och ostar till efterrätt. Funderar på bröllopsbakelser istf tårta.

• brud2009

Vi ska träffa hovmästaren på tisdag nästa vecka, ska bli spännande och höra vad han har att säga. Vi ska ha tre rätters!

På tal om namn har jag och m2b samma problem! Vi hade kommit på ett nytt namn som var en blandning av våra nuvarande men nu visade det sig när jag ringde till prv att det redan finns men med annan stavning, uttalas dock lika så det var kört för oss. Bra att börja om från början då, suck!!!

• Saggezza

J D: Sorry kände mig lite påhoppad bara men nu så är jag nere igen men fötterna stadigt på jorden...

Italiensk är ett måste för mig, mina rötter måste synas i något. Dessutom så finns det inget godare, enligt mig, än vad det italienska köket bjuder på Är så nervös nu för jag är så rädd för vad offerten kommer att hamna med bröllopet så jag kommer inte kunna koppla av på ett par dagar nu....

Pannacotta är för övrigt min favorit... *mums*

• Bondbönan

Mmmm bröllopsbakelser...!!
    Låter roligare än cupcakes.

Vi har inte fått svar från vårat drömställe att ha middag + fest på ännu, så maten går inte att bestämma... *stress*
    Därför vet jag inte heller NÄR jag gifter mig!

• AnRo09

Lista blev jätte bra!!!!!!!!!

Ja, vad ska vi ha för mat? Vi kommer att bjuda på buffe-kall mat. Jag har lämnat över allt ansvar till min kompis som sköter allt med maten.
    Just nu håller jag på att leta klänning till mina tärnor.

Hur många tärnor resp. bestman har ni.... om ni har några?

Funderar även på vem/vilka jag ska tillfråga som toastmaster. Usch vad det är jobbigt med beslutsångest!

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!