• MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Tjena Tjejer!!

Här kan vi väl samlas o fölas till vårat mål som är i Augusti?

Själv gifter jag mej den 29 Augusti, men OJ vad mycket det är o göra, det är bara Januari och det finns ju huuuur mycket som helst kvar, när ska man göra det, så man inte gör det för tidigt?

Ska man skicka "save the date" eller inte.
    Ja många frågor finns det, Kanske vi kan hjälpa varandra med ideér och tips.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 14:26
    Här har vi en lista på vilket datum vi gifter oss, Om någon kommer till eller ramlar bort ändras det vid nästa trådskapande.

1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    iwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-30 09:36
    1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!
  • MammaMiaa

När skickar ni andra ut era inbjudningskort, och vad sätter ni som osa dag. Det börjar väl snart bli daxs att tänka på sånt.

• MilosMamma
    När2blir1 skrev 2009-01-29 14:46:18 följande:
    MilosMamma:min säger att han är lika intresserad som jag men han pratar aaldrig om bröllopet.. bara när jag tar upp det.. det är som det är bara jag som jämt går runt och tänker på det.. + att vi ska ha barn precis 2 månader innan den stora dagen!! Jag får PANIK!! Jag gråter titt som tätt för jag är så känslig nu med. HUR ska jag hinna med allt?? Han säger att säg åt mig vad jag ska göra så gör jag det.. men jag tycker att han kan ju faktiskt vara med lite och kolla och diskutera och vara lite intresserad.. haha nää han kan ju inte sånt här säger han.. jag får bestämma ALLT.. tydligen.Sitter med jämt och kollar kläningar diadem blommor och inbjudningskorts grejer men har inte hunnit med nått utav det.. bokat kyrka och lokal har vi fått gjort... i alla fall.. *suck*Haha va positiv jag lät nu..
    Det kommer gå jättebra ska du se. Alla kan ju inte gilla allt. Vi har ju olika intressen, bara man går efter samm riktlinjer, sen är tjejer Väldigt duktiga på att sväva ut =)

Du vet, om du behöver råd så finns vi här.. det är därför vi är här, för att hjälpa varandra =)
  • Bondbönan
    Du vet, om du behöver råd så finns vi här.. det är därför vi är här, för att hjälpa varandra =)
    Självklart! Det finns många proffs, som du efterlyste, här! (tror vi i varjefall )
  • J D

Eh, jaha, men jag tycker ändå att det låter som typiska könsroller och anledningen till att jag är ihop med min fästman är att han också är inne på att han inte vill leva så. Självklart är jag kär i honom också men det krävs ju lite mer för att ett förhållande ska fungera. Det är ju inte för hans kortdesignsintresse som jag är kär i honom utan för att han inser vad som är gemensamma projekt och anstränger sig att utföra det som sådana och inte bara by default tycker att det är tråkigt.

Sedan är det ju såklart bra att ni er nöjda med ert sätt att leva. Det jag mest av allt ville säga är nog att nej, alla har det inte så att tjejen planerar mest. Alla har det inte så och man behöver inte ha det så om man inte vill. Och om man vill det så tycker jag att man ska fundera på varför (precis som att jag funderar på varför motsatsen är viktig för mig).

Nåväl nåväl, orkar inte diskutera egentligen .

• När2blir1

Bondbönan: Jag tror det är rätt lika här.. han vill nog gärna vara med men jag som drömmt om mitt bröllop sen jag var liten borde "veta" mer om sånt här än han. Det är lite det det hänger på- Därför säger han till mig att jag ska säga vad han ska göra.. då gör han det gladeligen. Men det är som du säger.. att han inte är lika intresserad av hur inbjudningskorten ser ut (för han har inget intresse av pyssel överhuvudtaget) är inte så farligt för mig. Men jag tror med att när vi väl kommer igång ordentligt med allting så blir han nog lite mer "inspirerad" AV ATT VARA INBLANDAD. Oj caps...

När ska ni gifta er bondbönan? Vi har inte heller planerat nått mer än bokat kyrka och lokal..

• När2blir1

Bondbönan:

ÅH va glad jag blir av att läsa att det inte bara är jag som "vågar" att gifta sig när bebis är 2 månader med allt vad det innebär!! Hitta kläning som passar.. (ingen ide att pröva nu) och med hormoner å allt! dETTA MÅSTE VI FÖLJAS ÅT MED

• Bondbönan
    Ånej, det blev visst lite fel... Försökte citera dig, men jag håller med om att det ser ut som att jag också ska ha barn två månader innan... vilket inte är stämmer. Slarvigt av mig.
    Sorry!
  • agtiwi

MilosMamma: Halva mitt namn fattas i listan, har du lust att rätta till det i trådstarten? Gifter mig 8:e augusti och kallar mig agtiwi, inte iwi!

• boppan88

Godmorgon på er....här är planeringen i full gång...min fästman vill inte vara med och planera...han håller till i garaget istället..hehe...men mig gör det inget....

• MilosMamma
    agtiwi skrev 2009-01-30 08:45:09 följande:
    MilosMamma: Halva mitt namn fattas i listan, har du lust att rätta till det i trådstarten? Gifter mig 8:e augusti och kallar mig agtiwi, inte iwi!
    Sådär =)
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!