• MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Tjena Tjejer!!

Här kan vi väl samlas o fölas till vårat mål som är i Augusti?

Själv gifter jag mej den 29 Augusti, men OJ vad mycket det är o göra, det är bara Januari och det finns ju huuuur mycket som helst kvar, när ska man göra det, så man inte gör det för tidigt?

Ska man skicka "save the date" eller inte.
    Ja många frågor finns det, Kanske vi kan hjälpa varandra med ideér och tips.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 14:26
    Här har vi en lista på vilket datum vi gifter oss, Om någon kommer till eller ramlar bort ändras det vid nästa trådskapande.

1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    iwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-30 09:36
    1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!
  • När2blir1
    När2blir1 skrev 2009-01-30 18:00:08 följande:
    Nej det blir mitt 4;e och familjens :e barn
    äh 5:e ska det vara.. men såg att du viste det redan
  • moche

Jag väntar familjens 3:e, vårt första gemensamma och mitt andra,ibland blir det rörigt när man ska förklara för útomstående haha. Men vi är ju som sagt 2000-talets familjkonstellation

• monkay

Hej alla! Här är jag gärna med om jag får. Vi gifter oss 15 Augusti i Uppsala

• När2blir1
    moche skrev 2009-01-30 18:08:05 följande:
    Jag väntar familjens 3:e, vårt första gemensamma och mitt andra,ibland blir det rörigt när man ska förklara för útomstående haha. Men vi är ju som sagt 2000-talets familjkonstellation
    haha jaa jag vet exakt hur det är.. jag väntar mitt 4:e och vårt 2:a gemensamma barn Men familjens 5:e barn
  • Strindlund

Jag är augustibrud, men känner en viss panik nu.. Kommer förmodligen minska min inkomst med säkert 4000 kr i och med att jag from i förrgår började att stämpla! Vet inte riktigt hur detta kommer att gå, men för det mesta är jag optimist!

Men det är inte bara bröllopet som kräver pengar, även fickpengar till bröllopsresan! Hoppas hoppas att jag hittar mig ett jobb jag också! Mannen i huset har fast och hotas inte av uppsägning, ännu!

• lillatitti

Också ett augustibröllop! Men har panik för planeringen. Inbjudningskorten är snart klara, klänningen är inhandlad, lokalen är inte bokad, massor av tankar och planer snurrar runt och jag måste försöka skapa lite ordning. Det blir ett borgerligt utomhusbröllop... men förhoppningsvis lika vackert som om det vore ett traditionellt kyrkbröllop, det är tanken. Hur ska ni andra ha era bröllop??? Får man vara nyfiken på hur mycket pengar ni tänkt lägga på olika saker?

• Taaanja

Vi gifter oss också 29;de augusti.
    Vi har inte kommit så långt i planeringen.

Vi har:
    Bokat kyrka
    Bokat präst
    Bokat mat
    Bokat tid för att kika på klänning
    Frågat tärnor, bestman, toastmaster...

Sen har vi inte kommit så mycket längre, det drar igång snart.

• Jeffa

Hej brudar

jag var på bröllopsmässan i Malmö nu i helgen, det skulle jag inte ha gjort! Hittade såklart en helt underbar klänning som bara skrek mitt namn

Nu är det så att jag redan har en klänning, en Maggie Sottero klänning som det tog mig 5 månader att få hem...Den kostade mig oxå 11 000:-. Den här nya klänningen var ingen märkes klänning utan det var nog en kopia. Alltså företaget som hade den sa att jag kunde välja helt själv och designa den i vilka färger jag vill för priset 3900:-!!! Den är mycket maffigare än den klänningen jag har och jag kan välja så att den passar in i mitt färgtema rött och vitt. Den klänning jag har kunde jag bara få i vitt.

Vilket I-lands problem Vad ska jag göra? Ska jag beställa den andra och sen välja vilken jag ska ha? Är helt förvirrad just nu...
    Några råd?

• AnRo09

Jag är klar med vårat festprogram. Känns som ett steg närmare.....
    Nu är det bara resten kvar

• andbeyond

D 13 skrev 2009-01-30 17:30:07 följande:

ojoj det var väl inte så mycket kvar att planera då? eller är jag naiv och tror att jag har koll på läget, har bockat av allt som du har med på listan, mern jag har problem med festen, vi bor i Dublin och skall gifta oss i sveige, och vi vill ha en brak-fest. Någon som vet hur man får tag på DJ, band eller trubadur som kan gå hem hos svenskar och irländare???
    Ett svenskt wannebe irländsband som heter QUILTY är himla härliga :) (inte helt säker på om de gör privata spelningar men kolla hemsidan)

Hej alla förresten! 22/8 smäller det för mig :) Idag ska jag ut och kolla på spets till min klänning (vän till familjen som syr den).

Jeffa: Går det inte att sälja klänningen på blocket eller så? Kanske du förlorar någon tusenlapp på men det är väl värt ett försök så kan du ju få drömklänningen i rött? Finns ju ett säljsida här på BT också.
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!