• MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Tjena Tjejer!!

Här kan vi väl samlas o fölas till vårat mål som är i Augusti?

Själv gifter jag mej den 29 Augusti, men OJ vad mycket det är o göra, det är bara Januari och det finns ju huuuur mycket som helst kvar, när ska man göra det, så man inte gör det för tidigt?

Ska man skicka "save the date" eller inte.
    Ja många frågor finns det, Kanske vi kan hjälpa varandra med ideér och tips.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 14:26
    Här har vi en lista på vilket datum vi gifter oss, Om någon kommer till eller ramlar bort ändras det vid nästa trådskapande.

1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    iwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-30 09:36
    1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!
  • KatyaA
    MilosMamma skrev 2009-01-28 19:45:11 följande:
    osa är första juli för oss, så ja hinner med bordsplacering o allt.
    Har satt 1 juli jag åxå... Bra tid att få ordna allt man behøver efteråt!! Festprogram osv..
  • J D

JanetKim skrev 2009-01-28 18:58:05 följande:
    När hadde ni tänkt scka ut era inbjudingar?!

I mitten av maj, OSA i mitten av juni. Vi har skickat save the dates.

• JanetKim

nice!!! då vet jag! Det är mycket man ska hålla reda på när man ska gifta sig! :D Men det är härrligt!

• mattiasmarie

gifter mig oxå 1 aug, skickar korten som jag gjort själv i februari osa 1 juni!!

• Prahlis

Vi kommer ha buffé då jag känner att när man ska bestämma mat för 40 personer så blir inte alla nöjda. Så nu får de själv välja vad de vill äta :)

Kommer dock inte ha mer än tårtan och småkakor som efterrätt då vi är så få. Min svägerska som är gammal konditor ska göra vår tårta och m2bs systerdotter ska vara fotograf. Släkten är bra att ha ibland :)

När det gäller tärnor kommer min syster vara närmst mig sen kommer fästmannens syskonbarn agera tärnor/brudnäbbar (de är alla över 12 år) utan ngn egentligen uppgift. Bara för att de ska känna sig lite uppskattade.

• boppan88

Hejsan..här är en till som ska gifta sig i augusti....den 29! hehe....längtar så.....o det är ju så mkt att göra.....

• julilöfte

Hej!
    Jag gifter mig den femtonde augusti, kul att se att det är så många som gifter sig då!!!
    Vi har OSA redan 31/3, fick rådet av en väninna att ha OSA svaret rätt så kort tid efter det att man skickat ut inbjudan. Är det en kortare tid att ringa och anmäla sig gör man oftast det på en gång, kan vara lätt att man glömmer bort att ringa annars och inte vill man ju påminna folk... Sen är det ju skönt att veta i god tid hur många som kommer.
    Håller på för fullt nu med inbjudan som kommer att skickas ut i slutet på februari.Var in i går på postens hemsida och beställde frimärken som hette tillsammans, tog idèn från den här sidan.
    Har börjat drömma mardrömmar om bröllopet. Att ingenting på bröllopsdagen är klart och jag har bara panik, så nog tänker man en hel del på det här...

• När2blir1

Usch börjar få panik nu då jaginte äns börjat med att kolla på inbjudningskort!! Har tänkt att göra de själv men tiden bara rinner iväg!! Gaaah!

Vill oxå skicka dessa i februari men nu vet jag inte.. har någon nått förslag ang egengjorda kort? Jag är totalt fantasilös!! :-O

• Bondbönan

(När 2 blir 1): Håller med dig angående inbjudningskorten... Går man in i någon såndär pappersaffär blir man överöst med gulliga snuttedutt klistermärken, band och stämplar... beslutsångesten kastar sig över en och man vänder i dörren.

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!