• MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Tjena Tjejer!!

Här kan vi väl samlas o fölas till vårat mål som är i Augusti?

Själv gifter jag mej den 29 Augusti, men OJ vad mycket det är o göra, det är bara Januari och det finns ju huuuur mycket som helst kvar, när ska man göra det, så man inte gör det för tidigt?

Ska man skicka "save the date" eller inte.
    Ja många frågor finns det, Kanske vi kan hjälpa varandra med ideér och tips.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 14:26
    Här har vi en lista på vilket datum vi gifter oss, Om någon kommer till eller ramlar bort ändras det vid nästa trådskapande.

1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    iwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-30 09:36
    1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!
  • När2blir1

Bondbönan:
    Ja precis..jag som redan har beslutsångest om allting annars med blir ju helt snurrig och vet inte alls tillslut vad som passar med vad.. jag behöver någon preffetionell som hjälper mig känner jag..*suck*

• MilosMamma

Är ni ensamma om att vilja planera? Jag vill sitta varje kväll och diskutera o ha mej med min M2b, han är inte lika intresserad, Jag förstår inte varför han inte tycker det är kul o plöja hemsida efter hemsida med bröllopsartiklar och brudklänningar.

Hur kan supras.nu var intressantare än vårat bröllop liksom, vilken färg ska vi ha på banden på inbjudningskorten, vart hittar jag den perfekta rosa nyansen till Pappret som ska vara bakom skriften i inbjudningarna, Ska jag ha vita blå eller rosa skor under klänningen, kanske blå, då blir dom nånting blått, vilket mönster ska han ha på sin väst o framför allt vilken färg. =D

Han blir galen på mej snart och jag bara maler o maler, det ploppar liksom upp nått nytt hela tiden och jag hinner inte ens andas *puh*

• J D

MilosMamma skrev 2009-01-29 14:37:57 följande:
    Är ni ensamma om att vilja planera? Jag vill sitta varje kväll och diskutera o ha mej med min M2b, han är inte lika intresserad, Jag förstår inte varför han inte tycker det är kul o plöja hemsida efter hemsida med bröllopsartiklar och brudklänningar.Hur kan supras.nu var intressantare än vårat bröllop liksom, vilken färg ska vi ha på banden på inbjudningskorten, vart hittar jag den perfekta rosa nyansen till Pappret som ska vara bakom skriften i inbjudningarna, Ska jag ha vita blå eller rosa skor under klänningen, kanske blå, då blir dom nånting blått, vilket mönster ska han ha på sin väst o framför allt vilken färg. =DHan blir galen på mej snart och jag bara maler o maler, det ploppar liksom upp nått nytt hela tiden och jag hinner inte ens andas *puh*

Nej, min fästman är lika intresserad som jag. Annars skulle jag inte ha gift mig med honom eftersom jag vill ha ett jämställt förhållande och därmed ett bröllop/äktenskap som berör oss båda lika mkt. Jag är underbart glad att jag hittade honom .

• När2blir1

MilosMamma:

min säger att han är lika intresserad som jag men han pratar aaldrig om bröllopet.. bara när jag tar upp det.. det är som det är bara jag som jämt går runt och tänker på det.. + att vi ska ha barn precis 2 månader innan den stora dagen!! Jag får PANIK!! Jag gråter titt som tätt för jag är så känslig nu med. HUR ska jag hinna med allt?? Han säger att säg åt mig vad jag ska göra så gör jag det.. men jag tycker att han kan ju faktiskt vara med lite och kolla och diskutera och vara lite intresserad.. haha nää han kan ju inte sånt här säger han.. jag får bestämma ALLT.. tydligen.

Sitter med jämt och kollar kläningar diadem blommor och inbjudningskorts grejer men har inte hunnit med nått utav det.. bokat kyrka och lokal har vi fått gjort... i alla fall.. *suck*

Haha va positiv jag lät nu..

• Bondbönan

När min m2b tröttnar på mina frågor får man svar som tex att han vill ha transparent färgtema eller att han vill gifta sig i sin pyjamas om man vill prata kläder...
    Förstår dom inte att det är VIKTIGT att veta allt minst ett halvår innan?
  • J D

Hur orkar alla ni som gör det, med att planera själva? Vi har ändå haft ett år på oss (ett halvår kvar) och det har varit mkt att göra nästan hela tiden. Jag skulle aldrig pallat det själv. För att inte tala om hur oinspirerad jag skulle känna mig om min fästman inte var intresserad av att ta del av den planering jag lade ned. Hur motiverar ni er själva?

• MammaMiaa

1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    iwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

• Bondbönan

Vi har precis börjat planera. Har inte bokat något ännu (väntar med spänning på svar från några underbara alternativ)
    Jag tror att det bara är nu i början som han inte är lika "planeringssugen" som jag. Men vi har suttit ner och diskuterat våra "målbilder", gästlistan, drömmar m.m.
    Gemensamt inbjudningskortdesigns-intresse är dock inte skälet till varför vi är ihop!

• MilosMamma

J D skrev 2009-01-29 14:49:10 följande:

Hur orkar alla ni som gör det, med att planera själva? Vi har ändå haft ett år på oss (ett halvår kvar) och det har varit mkt att göra nästan hela tiden. Jag skulle aldrig pallat det själv. För att inte tala om hur oinspirerad jag skulle känna mig om min fästman inte var intresserad av att ta del av den planering jag lade ned. Hur motiverar ni er själva?
    Alltså det framgick visst inte i mitt inlägg, det var Väldigt ironiskt och kul, MIn m2b planerar med mej, men han blir väldigt tyst och jag får en konstig blick när jag själv märker att jag babblat på i 30 min utan andningspaus ... typ =D

Jag älskar att planera och kommer med mest förslag, m2b kommer med endel han med men bröllop har alltid varit ett stoooort planeringsintresse för mej, Jag tycker det är superviktigt med alla detaljer, (som typ ingen annan märker) varfr jag tycker det är viktigt? För att det är sååå himla kul.

Min m2b litar på mej, likaväl som jag litar på honom när det gäller bilköp, vi ska vara överens men han kan mer i det området än jag. =)
  • Bondbönan

När2blir1: vi ska ha barn precis 2 månader innan den stora dagen!!

Spännande att gifta sig strax efter en graviditet! Du får ha en klänning med lättanpassad snörning... Man vet ju aldrig i förväg om man får mjölkstinna jättebomber!

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!