• MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Tjena Tjejer!!

Här kan vi väl samlas o fölas till vårat mål som är i Augusti?

Själv gifter jag mej den 29 Augusti, men OJ vad mycket det är o göra, det är bara Januari och det finns ju huuuur mycket som helst kvar, när ska man göra det, så man inte gör det för tidigt?

Ska man skicka "save the date" eller inte.
    Ja många frågor finns det, Kanske vi kan hjälpa varandra med ideér och tips.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 14:26
    Här har vi en lista på vilket datum vi gifter oss, Om någon kommer till eller ramlar bort ändras det vid nästa trådskapande.

1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    iwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-30 09:36
    1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!
  • monkay

Vi gifter oss oxå den 15/8 och hade tänkt skicka ut inbjudningskorten i mitten av mars och OSA i slutet av maj...

Jag tyker bara det är bra att skicka ut dem tidigt, för som sagt, många gör ju sina semesterplaner i mars

JanetKim skrev 2009-02-06 22:54:08 följande:
    Håller på som en galning här hemma å klistrar klipper till våra inbjudingskort! Man har ju stora vitioner hur det ska bli å så i huvudet..... men sen kan man tycka för att uppnå detta så är det svårt!Tycker ni att det är för tidigt att skicka inbjudninskorten snarast. När Brölloppet är den 15 /8???
  • J D

monkay skrev 2009-02-06 23:57:52 följande:
    Vi gifter oss oxå den 15/8 och hade tänkt skicka ut inbjudningskorten i mitten av mars och OSA i slutet av maj...Jag tyker bara det är bra att skicka ut dem tidigt, för som sagt, många gör ju sina semesterplaner i mars

Men då kan man ju skicka ut save the dates istället. Om man som vi har många gäster som är nyexaminerade i maj så lär de inte kunna svara ja eller nej i mars-april eftersom de inte vet var de kommer att jobba i augusti.

• Mrs4ever

Vi gifter oss den 15 Aug.

Och har tänkt att skicka ut inbjuningarna snarast!
    Ska bara göra dom snart, vilket betyder att vi kanske skickar dom
    om sisådär två-tre veckor.

Känns bra att vara ute i god tid, när det gäller den tiden på året.
    Och det är många i vår släkt som mycket väl skulle kunna gå och gifta sig i sommar, så vi tänker vara ute i god tid. =)

• monkay

Men de kanske kan svara i slutet av maj eller början av juni som OSA ska vara?

Man behöver ju inte svara i mars bara för att inbjudningskorten skickas ut då...

J D skrev 2009-02-07 07:48:40 följande:

Men då kan man ju skicka ut save the dates istället. Om man som vi har många gäster som är nyexaminerade i maj så lär de inte kunna svara ja eller nej i mars-april eftersom de inte vet var de kommer att jobba i augusti.
  • W2B Blom

CamillaMarcus skrev 2009-02-06 17:15:01 följande:
    W2B Blom. Om allt går som planerat lägger jag inbjudningarna på lådan första veckan i mars. Hur har du tänkt?

Nej, jag vet inte. Man vill ju inte skicka ut för tidigt men samtidigt börjar man väl planera semestern runt mars/april + att vi har gäster från Frankrike så då kan det vara bra att skicka ut i god tid.

♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • J D

monkay skrev 2009-02-07 11:23:12 följande:
    Men de kanske kan svara i slutet av maj eller början av juni som OSA ska vara?Man behöver ju inte svara i mars bara för att inbjudningskorten skickas ut då...J D skrev 2009-02-07 07:48:40 följande:

Jo, fast jag läste någonstans att man inte ska ha för långt mellan utskick och OSA eftersom gästerna då glömmer bort att svara.

• J D

Vi kommer nog skicka ut inbjudningarna i mitten av maj med OSA i mitten av juni.

• Fru Wi

Hej hej i tråden! Vi gifter oss den 29/8. Kyrka och lokal bokade, resten är att virrvarr av tankar.

• Mrs4ever

Vi ska bara skicka inbjudan, ingen save the date.
    OSA får bli mitten av juni.
    Känns bra att vara ute i god tid, finns inget att förlora på det tycker vi iallafall.
    Roligare också att de inbjudna får veta det via inbjudningskorten som man sliter med än att någon säger det.

• nea00

Hej!

Jag ska också, äääntligen, få till det i augusti - den 1.a är det dax efter 15 års förlovning.
    Klänningen finns i mitt galleri, hår, smink och örhängen också. Tänkte att jag ville ha en klassisk look.

Vi har bokat vigselförättare, lokal, bestman, tärna, näbbar, gjort en grov planering för kvällen och vet på ett ungefär hur vi ska få till det hela.

Våra inbjudningar skickar vi andra veckan i mars.

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!