• MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Tjena Tjejer!!

Här kan vi väl samlas o fölas till vårat mål som är i Augusti?

Själv gifter jag mej den 29 Augusti, men OJ vad mycket det är o göra, det är bara Januari och det finns ju huuuur mycket som helst kvar, när ska man göra det, så man inte gör det för tidigt?

Ska man skicka "save the date" eller inte.
    Ja många frågor finns det, Kanske vi kan hjälpa varandra med ideér och tips.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 14:26
    Här har vi en lista på vilket datum vi gifter oss, Om någon kommer till eller ramlar bort ändras det vid nästa trådskapande.

1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    iwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-30 09:36
    1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!
  • Holi

Om man får tipsa om andra bröllopssidor så finns det formella och informella förslag på brollopsguiden.se om formulering av inbjudan.

• När2blir1

Tack! pust ja det blir ca45-50 kort ungefär.

• Holi

Jag vill gärna stå med bland 1/8-gänget, hur gör man det? :)

• Holi
    När2blir1 skrev 2009-02-17 11:19:00 följande:
    Tack! pust ja det blir ca45-50 kort ungefär.
    Mycket fina! =)

Jag har lämnat över stafettpinnen till svärmor som ska skriva våra initialer på, i nedre högra hörn
  • MilosMamma

Hej, Du kommer skrivas med när jag skapar nästa tråd. =) Blir himla långt i början annars så är det bra o rensa lite ifall några inte längre är med i tråden.

Här hemma har jag rycket och idiotstädar, så skönt när det blir klart, dessutom har vi sålt våran klump till dator så datarummet är tomt på skrivbordet så här blir min Weddinghörna, Höhö Lyxigt =D

Holi skrev 2009-02-17 11:20:59 följande:
    Jag vill gärna stå med bland 1/8-gänget, hur gör man det? :)
  • Anki82

vi skickade inbjudningarna till de irländska gästerna i förra veckan o vi gifter oss 22 augusti känns lite tidigt men de måste ju boka semester o flyg o hotell så kändes som vi ville få ut dem så tidigt som möjligt.
    Min klänning kom oxå förra veckan den är så fin kikar på den hela tiden o försöker hålla den för att visa den för m2b men det är svårt hur gör ni har er blivande sett den?

• brud2009

Verkligen jättelyxigt
    Själv så får man försöka samsas med allt annat som tydligen MÅSTE ligga på skrivbordet

Jättefina kort När2blir1! Måste oxå börja med våra snarast, vet ju inte fullt ut hur jag vill ha dem än. Sen är inte texten helt klar heller, eller det är info. bladet som jag funderar mest över. Några förslag på vad som bör vara med?
    Fyller 30 i slutet av april så tänkte dela ut de flesta då, så kan man spara in på några frimärken girig som man är

MilosMamma skrev 2009-02-17 12:25:59 följande:
    dessutom har vi sålt våran klump till dator så datarummet är tomt på skrivbordet så här blir min Weddinghörna, Höhö Lyxigt =D
  • sommarbrud2010

Trodde också man kunde beställa runt 1 månad innan men pratade med den florist vi ska ha. Vi ska gifta oss 1 Augusti och hon ville ha beställningen så fort som möjligt men senast april/maj. Det beror säkert på vilken florist man ska ha men jag råder er att ringa och fråga för säkerhets skull.

Goaste skrev 2009-02-09 07:50:01 följande:
    min svägerska frågade mig igår om jag ahde beställt bukett än. Nä inte än, sa jag då men började bli lite fundersam. Vi gifter oss 22/8. När beställer man bukett, kanske iofs skiljer lite landet över... Men jag vill ju inte bli utan!
  • sommarbrud2010

Jätte fina kort. Påminner lite om min design på festprogrammen haha, så vi har samma smak :D!
    Om du vill kan jag maila dig min mall, vill inte lägga in den här, blir så konstigt då.

När2blir1 skrev 2009-02-17 10:54:19 följande:
    Någon som vet vart jag kan hitta "innehållet" till ett inbjudningskort? Alltså vad och hur man skriver?Jag har noll koll..
  • När2blir1
    sommarbrud2010 skrev 2009-02-17 17:00:27 följande:
    Jätte fina kort. Påminner lite om min design på festprogrammen haha, så vi har samma smak :D!Om du vill kan jag maila dig min mall, vill inte lägga in den här, blir så konstigt då.
    Ja gärna! min mail är h_ylisirkka@hotmail.com
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!