• MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Tjena Tjejer!!

Här kan vi väl samlas o fölas till vårat mål som är i Augusti?

Själv gifter jag mej den 29 Augusti, men OJ vad mycket det är o göra, det är bara Januari och det finns ju huuuur mycket som helst kvar, när ska man göra det, så man inte gör det för tidigt?

Ska man skicka "save the date" eller inte.
    Ja många frågor finns det, Kanske vi kan hjälpa varandra med ideér och tips.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 14:26
    Här har vi en lista på vilket datum vi gifter oss, Om någon kommer till eller ramlar bort ändras det vid nästa trådskapande.

1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    iwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-30 09:36
    1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!
  • När2blir1
    CamillaMarcus skrev 2009-02-26 17:57:05 följande:
    När2blir1: Jag gifter mig också den den 8 augusti. Klart är:Lokal och kyrka.Tärnor, bestman, toastmasterpar, värdpar.Ringen blir klar imorgon.Maten är bestämd.Frisör och smink.Dj.Fotograf.Inbjudningskorten ska göras på lördag. Skickas på måndag.Bageriet.Transport till och från kyrkan.Klänning beställd.Har jag glömt något?
    vart gifter ni er? Och vem har ni som fotograf?
    ser bra ut på planeringen.. själv e maninte lika långt gången.. om man säger så.
  • CamillaMarcus

Vi gifter oss i Länna kyrka, strax utanför Norrtälje. Ni? Fotografen heter Jonas. jonasfoto.nu.
    I gårkväll kl 20,00 började vi med inbjudningskorten. 04,00 imorse blev vi klara. Allt tar så mycket längre tid än vad man tror...

• sommarbrud2010

Oj, va långa leveranstider det var på klänningarna. Specialbeställer ni dem?

• Lövnäs

Min klänning är av märket Nixa Design. Butiken som jag ska handla från har den inte hemma i min storlek, o då tar det 16 veckor.
    Imorgon ska jag till Panduro o handla lite grejor till bordsdekorationerna. O till IKEA ska jag oxå o titta efter saker till bröllopet.
    Hur pass klara är ni andra med bordsdekorationer o dyl??

• brud2009

Jag gjorde första inbjudningskortet i går kväll/natt! Blev rätt nöjd så nu är det nog bestämt att de ska se ut så
    Bordsdekorationer har jag inte ens börjat med, ska träffa min kompis i veckan som ska göra blommorna så jag tänkte höra med henne och se vad hon har för ideér!
    På tisdag ska jag prova de första klänningarna, spännande!!!

• När2blir1
    Lövnäs skrev 2009-02-27 21:58:01 följande:
    Idag var jag o provade brudklänningar på Ingvors i Norrtälje. O jag kan bara säga att jag fann brudklänningen med stort B. En 7115 blir det o jag är bara så kär i den!Så den 3 april ska vi dit o beställa den, förhoppningsvis 1 stl mindre. Så nu börjar det banne mig kännas att det närmar sig Åhh vad jag längtar efter att få bära klänningen o få uppleva denna dag..Har alla ni andra redan beställt klänningen??
    Nä jag e gravid i 27 veckan så det bli sista minuten klänning för min del tyvärr.. men men.. jag hittar nog säker någon.. Hoppas jag!!
  • Lövnäs

När 2blir1: Om du kan, så skulle jag rekommendera dig att åka till Ingvors när det är dags att leta klänning. Hon har mycket hemma, o passar klänningen kan du få med dig den samma dag.
    Fick sånt trevligt bemötande där. Kan knappt fatta det.
    Var på ett annat ställe 2 ggr innan vi åkte till Ingvors. O där var de snorkiga o "ville bestämma" vilken klänning jag skulle bära. O så fick jag höra att det är bäst att passa på nu, när jag har så stora klänningar hemma.
    Dessa kommentarer kom INTE från Ingvors..

• sommarbrud2010
    Lövnäs skrev 2009-03-01 14:54:51 följande:
    Min klänning är av märket Nixa Design. Butiken som jag ska handla från har den inte hemma i min storlek, o då tar det 16 veckor.Imorgon ska jag till Panduro o handla lite grejor till bordsdekorationerna. O till IKEA ska jag oxå o titta efter saker till bröllopet.Hur pass klara är ni andra med bordsdekorationer o dyl??
    Vi ska träffa floristen i april så då ska vi bestämma allt sådant. Ska bli så roligt . Så än så länge har vi bara en idé över hur det ska se ut. Vi har bestämt oss för att köpa glasflaskor med patentkork (finns på ikea för 15 kr/st). Dessa gör jag en etikett till och hänger runt halsen med en blå läderrem, dessa ska vi ha vatten i. Då blir det enklare att bara byta ut, vi skaffar oss 2 uppsättningar. Och så blir det en dekoration i säg. Även favour askarna kommer ju bli dekorationer. Så förutom detta och blommorna ska vi bara ha några dekorerade fat med stora blockljus, ska inte ha ljusstakar eftersom vi tycker att det blir svårt för gästerna att se varandra då. Allt detta på vita dukar och en mellanblå löpare i mitten (som allt står på)
  • JanetKim

ja just nu så sitter jag å funderar på kostand på mat mm!

Längtar till sommarn!!!!
  • Lövnäs
    sommarbrud2010 skrev 2009-03-01 18:18:44 följande:
    Vi ska träffa floristen i april så då ska vi bestämma allt sådant. Ska bli så roligt . Så än så länge har vi bara en idé över hur det ska se ut. Vi har bestämt oss för att köpa glasflaskor med patentkork (finns på ikea för 15 kr/st). Dessa gör jag en etikett till och hänger runt halsen med en blå läderrem, dessa ska vi ha vatten i. Då blir det enklare att bara byta ut, vi skaffar oss 2 uppsättningar. Och så blir det en dekoration i säg. Även favour askarna kommer ju bli dekorationer. Så förutom detta och blommorna ska vi bara ha några dekorerade fat med stora blockljus, ska inte ha ljusstakar eftersom vi tycker att det blir svårt för gästerna att se varandra då. Allt detta på vita dukar och en mellanblå löpare i mitten (som allt står på)
    [/citat]

Oki. Ja, man är rädd att det ska bli för mycket. Lagom är bäst, vad gäller dekorationer. Har precis suttit o gjort en "origami"lilja med hjälp av youtube, men den var inte så fin som på filmen..
    JanetKim skrev 2009-03-01 18:59:50 följande:
    [citat]
    ja just nu så sitter jag å funderar på kostand på mat mm!
    Vad för mat ska ni ha? Vi ska ha buffe o räknar med ca 3000kr.
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!