• MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Tjena Tjejer!!

Här kan vi väl samlas o fölas till vårat mål som är i Augusti?

Själv gifter jag mej den 29 Augusti, men OJ vad mycket det är o göra, det är bara Januari och det finns ju huuuur mycket som helst kvar, när ska man göra det, så man inte gör det för tidigt?

Ska man skicka "save the date" eller inte.
    Ja många frågor finns det, Kanske vi kan hjälpa varandra med ideér och tips.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 14:26
    Här har vi en lista på vilket datum vi gifter oss, Om någon kommer till eller ramlar bort ändras det vid nästa trådskapande.

1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    iwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-30 09:36
    1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!
  • Saggezza

Goaste: Jag har alltid ett paket i handväskan (gud vad det där lät tantigt, men det är sant...) Det är perfekt om man blir kladdig eller nåt sånt. Så köpa kan man alltid! Men att ha på bordet på bröllopsmiddagen tror jag faktiskt är överkurs! {#lang_emotions_wink}

• Goaste

Saggezza: håller med när jag tänker efter.

• andbeyond

Det är 179dagar kvar men det är ju så roligt att fixa och trixa.. Har lagt in "prototypen" för mina inbjudningskort i mitt galleri, nu ska jag bara göra måånga fler sen skickas de ut! Wiee!

Panduro har REA förresten.. till er som inte gjort trycksaker men funderar på att göra dem själva. Eller till er som tycker om att pyssla - jag har köpt lite julpyssel billigt så jag har något att göra efter bröllopet också ;)

• Holi

Har fått klartecken från frisören! Såå skönt, eftersom att jag inte bor på orten vi gifter oss.

• Lövnäs

Igår bokade jag tjejen som vi vill ska spela på bröllopet. På fredag ska jag iväg o prova klänningar. Tärnan o min m2b följer med som smakråd.
    Nu börjar det kännas att det närmar sig. SKOJ!!!

• AnRo09

Jag är sååå besviken på en del av mina arbetskompisar just nu!
    Jag har sagt klart och tydligt att jag inte vill att objudna gäster, därav mina arbetskompisar ska komma på bröllopet. Jag har talat om att jag bara vill att de som får inbjudan ska komma.
    Nu har jag fått höra att 4 st på jobbet planerar att komma på bröllopet trots att de inte är bjudna. De motiverar sitt agerande med att kyrkan är öppen för alla och man kan inte stänga ute folk från kyrkan.
    Jag vet att kyrkan är öppen för alla men jag blir så besviken när man klart och tydligt har sagt vad man önskar. Jag hatar folk som inte kan respektera andra!

Tycker ni att jag överreagerar eller vad ska jag göra?

• sommarbrud2010
    AnRo09 skrev 2009-02-25 18:21:40 följande:
    Jag är sååå besviken på en del av mina arbetskompisar just nu!Jag har sagt klart och tydligt att jag inte vill att objudna gäster, därav mina arbetskompisar ska komma på bröllopet. Jag har talat om att jag bara vill att de som får inbjudan ska komma. Nu har jag fått höra att 4 st på jobbet planerar att komma på bröllopet trots att de inte är bjudna. De motiverar sitt agerande med att kyrkan är öppen för alla och man kan inte stänga ute folk från kyrkan. Jag vet att kyrkan är öppen för alla men jag blir så besviken när man klart och tydligt har sagt vad man önskar. Jag hatar folk som inte kan respektera andra!Tycker ni att jag överreagerar eller vad ska jag göra?
    Om man klart och tydligt har sagt ifrån så tycker jag att man ska respektera detta. Annars känns det inte som om man är en vidare bra vän.
  • Lövnäs

AnRo09: Tråkigt att de inte lyssnar på vad ni vill. Men som de säger så har ju faktiskt vem som helst rätt att gå in i kyrkan.

Men jag håller med dig om att ifall du klart o tydligt talat om att du inte vill ha oinbjudna gäster ens till kyrkan så är det respektlöst av dem att inte lyssna på dig.

• AnRo09

Jag tycker att det är respektlöst. Jag har sagt rätt ut: Jag vill inte att ni ska komma. Jag vill bara ha min/vår släkt där och de närmsta vännerna.
    Men men åter igen.... kyrkan är ju öppen för alla.

• sommarbrud2010
    AnRo09 skrev 2009-02-26 00:23:03 följande:
    Jag tycker att det är respektlöst. Jag har sagt rätt ut: Jag vill inte att ni ska komma. Jag vill bara ha min/vår släkt där och de närmsta vännerna. Men men åter igen.... kyrkan är ju öppen för alla.
    Du kan ju säga att du blev tvungen att byta kyrka :-P Så snopet för dem när de står i fel kyrka hahaha...

Nej men seriöst, har du försökt prata med dem, specifikt dem som ändå har tänkt att komma och berätta för dem igen hur viktigt det är för dig att det inte kommer en massa oinbjudna?
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!