• MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Tjena Tjejer!!

Här kan vi väl samlas o fölas till vårat mål som är i Augusti?

Själv gifter jag mej den 29 Augusti, men OJ vad mycket det är o göra, det är bara Januari och det finns ju huuuur mycket som helst kvar, när ska man göra det, så man inte gör det för tidigt?

Ska man skicka "save the date" eller inte.
    Ja många frågor finns det, Kanske vi kan hjälpa varandra med ideér och tips.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 14:26
    Här har vi en lista på vilket datum vi gifter oss, Om någon kommer till eller ramlar bort ändras det vid nästa trådskapande.

1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    iwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-30 09:36
    1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!
  • Lövnäs

Oj så det blev... Första gången jag använde mig av "citera"knappen...

Till sommarbrud skrev jag: Oki. Ja, man är rädd att det ska bli för mycket. Lagom är bäst, vad gäller dekorationer. Har precis suttit o gjort en "origami"lilja med hjälp av youtube, men den var inte så fin som på filmen...

• JanetKim

Lövnäs skrev 2009-03-01 19:25:09 följande:
    Vad för mat ska ni ha? Vi ska ha buffe o räknar med ca 3000kr.

vi hadde tänkt poatisallad å kallskuret kött...å det tänkte vi gjöra själva men börjar på att tvivla om vi kommer att lyckas gjöra allt själv!
    Å sen hadde vi tänkt en summa som 3000-5000 kronor

Vad innehåller eran buffe`? å hur många gäster kommer ni ha?

• Mitt hjärta 2008
    När2blir1 skrev 2009-02-26 14:17:40 följande:
    Hur ligger ni andra i planeringen som gifter sig 8 augusti??Känns som om jag ligger efter hur mkt som helst..
    Vi gifter oss oxå den 8/8-09 och har kommit en bit på vägen.. men jag tycker ändå det är mycket kvar

Hitils har vi fixat:

Kyrkan
    Festlokal
    Tärnor, näbbar, värdpar
    Klänning
    Ring
    Väska, tiara
    Frisör och smink
    Fotograf
    Dj in a box
    Den mesta spriten från Tyskland (öl och vin kvar att köpa)
    Inbjudningskort
    Tackkort, blank insida (beställde dom samtidigt för enkelhetens skull)
    Transport från kyrkan
    Festhäfte och vigselprogram
    Vissa dekorationer och servetter
    Solosång i kyrkan
    Bokat svit till bröllopsnatten
    Köpt organzapåsar till ris

Ja det var nog det mesta just nu... Måste ta tag i att boka buffén nu i veckan...

Vad ska ni andra bjuda på för mat?

Och sen borde jag verkligen ta tag i och gå ner ett par kilo i vikt, varför är det svårt att ta tag i det? *gahhh* Någon mer som ska ner något kilo? Kanske kan peppa varann?
  • När2blir1
    Lövnäs skrev 2009-03-01 18:14:44 följande:
    När 2blir1: Om du kan, så skulle jag rekommendera dig att åka till Ingvors när det är dags att leta klänning. Hon har mycket hemma, o passar klänningen kan du få med dig den samma dag. Fick sånt trevligt bemötande där. Kan knappt fatta det. Var på ett annat ställe 2 ggr innan vi åkte till Ingvors. O där var de snorkiga o "ville bestämma" vilken klänning jag skulle bära. O så fick jag höra att det är bäst att passa på nu, när jag har så stora klänningar hemma. Dessa kommentarer kom INTE från Ingvors..
    Vart finns Ingvors? Jag bor nämligen på tjörn. Kan inte åka hur långt som helst..
  • monkay

Blir nog en lite för lång resa, Ingvors brudbutik ligger i Norrtälje...

När2blir1 skrev 2009-03-01 20:43:19 följande:
    Vart finns Ingvors? Jag bor nämligen på tjörn. Kan inte åka hur långt som helst..
  • Lövnäs
    JanetKim skrev 2009-03-01 20:09:13 följande:
    vi hadde tänkt poatisallad å kallskuret kött...å det tänkte vi gjöra själva men börjar på att tvivla om vi kommer att lyckas gjöra allt själv!Å sen hadde vi tänkt en summa som 3000-5000 kronor Vad innehåller eran buffe`? å hur många gäster kommer ni ha?
    Vi kommer ha 25 gäster varav 4 barn...
    Tar buffen från en Cateringfirma. 110kr/pers men så funderar vi på att oxå hyra porslinet så man slipper stå i köket dagen efter...
    En ganska enkel buffé ska vi ha. 2 sorters kött, potatisgratäng, 2 sorters sallad & bröd.
  • MilosMamma

Vi letar buffeer o det billigaste jag hittat kostar 120:- per person. Vi tycker fortfarande det är lite för dyrt och funderar nu på att göra det själva.
    Men då är det massor att göra helt plötsligt då vi har bjudit in 98 pers. =/

Vet ni vart man kan köpa forever yours klänningar? kopior går med bra.

• Saggezza

Vi kommer att köra på catering till buffén. Men vi kommer nog att lägga 250-300 kr/pers (vi kommer att vara runt 62-65 pers) men då är det även inräknat med all nödvändig porslin, det är ju inte det billigaste priset men vi känner oss än så länge trygga med företaget i fråga så att det är nog värt de pengarna. (Skriver än så länge eftersom vi har råkat ut för en del strul av ett annat företag... så vi vill inte hoppas allt för mycket!)

• Med stor förväntan

Oj. Hjälp vad ni har jobbat på.

Mitt hjärta 2008 skrev 2009-03-01 20:30:56 följande:

Vi gifter oss oxå den 8/8-09 och har kommit en bit på vägen.. men jag tycker ändå det är mycket kvar Hitils har vi fixat:KyrkanFestlokalTärnor, näbbar, värdparKlänningRingVäska, tiaraFrisör och sminkFotografDj in a boxDen mesta spriten från Tyskland (öl och vin kvar att köpa)InbjudningskortTackkort, blank insida (beställde dom samtidigt för enkelhetens skull)Transport från kyrkanFesthäfte och vigselprogramVissa dekorationer och servetterSolosång i kyrkanBokat svit till bröllopsnattenKöpt organzapåsar till risJa det var nog det mesta just nu... Måste ta tag i att boka buffén nu i veckan... Vad ska ni andra bjuda på för mat?Och sen borde jag verkligen ta tag i och gå ner ett par kilo i vikt, varför är det svårt att ta tag i det? *gahhh* Någon mer som ska ner något kilo? Kanske kan peppa varann?
  • sommarbrud2010
    Lövnäs skrev 2009-03-01 19:27:42 följande:
    Oj så det blev... Första gången jag använde mig av "citera"knappen...Till sommarbrud skrev jag: Oki. Ja, man är rädd att det ska bli för mycket. Lagom är bäst, vad gäller dekorationer. Har precis suttit o gjort en "origami"lilja med hjälp av youtube, men den var inte så fin som på filmen...
    Ja, det är svårt att veta. Det är inte som om vi har plats för att provduka alla borden hemma. Men jag ska nog provduka ett bord sedan när jag har dukarna så att man ser på ett ungefär. Det får ju inte bli för mycket men heller inte se tråkigt ut. Så vi satsar mycket på att göra de grejer som måste finnas fina. Alltså favouraskar, vattenbehållare, vinkaraffer, servetter osv. Så att de piggar upp. Då borde inte det behövas en massa mer.
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!