• MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Tjena Tjejer!!

Här kan vi väl samlas o fölas till vårat mål som är i Augusti?

Själv gifter jag mej den 29 Augusti, men OJ vad mycket det är o göra, det är bara Januari och det finns ju huuuur mycket som helst kvar, när ska man göra det, så man inte gör det för tidigt?

Ska man skicka "save the date" eller inte.
    Ja många frågor finns det, Kanske vi kan hjälpa varandra med ideér och tips.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 14:26
    Här har vi en lista på vilket datum vi gifter oss, Om någon kommer till eller ramlar bort ändras det vid nästa trådskapande.

1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    iwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-30 09:36
    1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!
  • Juis31

Tack för alla svar:)

Inbjudan blir skickad på måndag...wiiiee..känns så overkligt,men samtidigt så himlans spännande..ska bli så otroligt roligt o se allas reaktioner!!
    De är inte så många som vet nåt:)

Extra roligt ska de bli att kunna ventilera sina tankar med familjen..nu när dom ändå får veta!!

Nu ska här skrivas adresser!!

• När2blir1
    Juis31 skrev 2009-03-06 07:29:58 följande:
    Nu har inbjudningskorten kommit o jag är supernöjd..:)Funderar bara på om de är lite för tidigt att skicka dom redan??Vi ska gifta oss 8 augusti!Hur har ni andra gjort..hur långt innan kan man skicka?
    Vi ska oxå gifta oss den 8 augusti och ska skicka våra i dagarna här nu, de är klara bara att skriva ner alla adresser på kuverten så finns det ingen återvändo! hihi
  • MarianneL

Ja vi ska skicka nästa vekca, OSA 1 juni, gifter 1 augusti.

Ska bil så sjukt kul. O så spännande, hoppas verkligen alla kan komma.

• Juis31
    När2blir1 skrev 2009-03-06 13:31:17 följande:
    Vi ska oxå gifta oss den 8 augusti och ska skicka våra i dagarna här nu, de är klara bara att skriva ner alla adresser på kuverten så finns det ingen återvändo! hihi
    Jag har plitat ner adresserna på kuverten nu,tog nåra timmar,men väl värt de..:)..Kruxet är att de fattas 2 adresser,hittar dom ingenstans,varken på eniro eller så..hm,vill ju inte gärna fråga dom heller,för då fattar dom..:/..får spåna vidare..alltid finns de nån som har adresserna..!!

Har bestämt mig för o skicka på måndag,för då vet jag att alla har dom i nästa vecka..goooosch,de är ju så spännande..som julafton..

Nu är de "bara" resten kvar...
  • sommarbrud2010

Hehe.. jag det är skojigt när reaktionerna kommer. Roligaste för oss var en dam som vi har bjudit. Hon ingår inte direkt i min M2B:s släkt men brukar alltid vara med på julmiddagen hos farmorn och sådär. Vi hade hört ryktesvägen att hon hoppades få komma och titta på oss i kyrkan. Hon är jätte gullig så vi bestämde oss för att bjuda henne på festen också. Snacka om att hon blev snopen , och jätte glad.

• Juis31

Ja men precis,de är ju så roligt.
    Vi har med bjudit några som jag tror inte förväntar sig att få komma..min M2B:s släkt är de ju,men inga vi umgås med sådär..

Men hur som haver..kuuuul ska de bli!

Längtar

• Mitt hjärta 2008

hallå där såhär på lördagskvällen

Jag vet inte om jag ska skicka iväg inbjudningarna nu i veckan, gubben min tyckte det var förtidigt men jag tycker att det är OK. Någon som ska avvakt lite till, eller skickar alla nu?

Igår var jag och betsällde brudbuketten Vi har en lokal liten handelsträdgård i byn och de odlar bara rosor. Underbart vackra rosor av alla dess olika slag! Det blir en droppformad bukett i lila och vita rosor. Där kommer även finnas någon annan blomma i, vilken vet jag inte riktigt- jag gav floristen fria händer Och sen kommer det slingra sig hjärtan på tråd genom buketten.
    Corsage till mannen och våra små söner, kransar (till håret)till mina systerdöttrar som också ska vara näbbar. Tre buntar extra rosor till dekorationerna på bordet. Detta till det sammanlagda priset av 1600:-, helt OK tycker jag!

Sen drog vi vidare till Albrektsguld och pratade med butikchefen! Det löste sig bra och de har lyckats få tag i en ring hos en annan butik Den skickades i torsdags och jag kan hämta den på tisdag! Så skönt att det löste sig, och för besväret fick jag lite rabatt och det uppskattas ju alltid

• sommarbrud2010

Mitt hjärta 2008 skrev 2009-03-07 19:25:14 följande:

hallå där såhär på lördagskvällen Jag vet inte om jag ska skicka iväg inbjudningarna nu i veckan, gubben min tyckte det var förtidigt men jag tycker att det är OK. Någon som ska avvakt lite till, eller skickar alla nu?Igår var jag och betsällde brudbuketten Vi har en lokal liten handelsträdgård i byn och de odlar bara rosor. Underbart vackra rosor av alla dess olika slag! Det blir en droppformad bukett i lila och vita rosor. Där kommer även finnas någon annan blomma i, vilken vet jag inte riktigt- jag gav floristen fria händer Och sen kommer det slingra sig hjärtan på tråd genom buketten.Corsage till mannen och våra små söner, kransar (till håret)till mina systerdöttrar som också ska vara näbbar. Tre buntar extra rosor till dekorationerna på bordet. Detta till det sammanlagda priset av 1600:-, helt OK tycker jag! Sen drog vi vidare till Albrektsguld och pratade med butikchefen! Det löste sig bra och de har lyckats få tag i en ring hos en annan butik Den skickades i torsdags och jag kan hämta den på tisdag! Så skönt att det löste sig, och för besväret fick jag lite rabatt och det uppskattas ju alltid
    1600 var ju jätte bra pris för alltihopa.
    Va skönt att det löste sig för er =D!
  • MilosMamma

Åh nu har jag hamnat i en svacka, Jag vet inte riktigt vad jag ska ta och hitta på härnäst med bröllopet.
    Inbjudningarna e skickade så nu väntar vi bara på svar, men dom har ju 3 månader på sej.

Jaha sen då... vad ska man göra nu? =) Ibland blir det tvärstopp i hjärnfabriken och ibland fattar man inte hur man ska hinna med allt.. suck.

• Mitt hjärta 2008

Milos mamma: Har du börjat göra festhäfte, vigselhäfte? Annars är det sånt man kan pyssla med redan nu.
    Beskrivning av gästerna om man nu vill ha det i festhäftet..

Lite tips

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!