• MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Tjena Tjejer!!

Här kan vi väl samlas o fölas till vårat mål som är i Augusti?

Själv gifter jag mej den 29 Augusti, men OJ vad mycket det är o göra, det är bara Januari och det finns ju huuuur mycket som helst kvar, när ska man göra det, så man inte gör det för tidigt?

Ska man skicka "save the date" eller inte.
    Ja många frågor finns det, Kanske vi kan hjälpa varandra med ideér och tips.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 14:26
    Här har vi en lista på vilket datum vi gifter oss, Om någon kommer till eller ramlar bort ändras det vid nästa trådskapande.

1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    iwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-30 09:36
    1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!
  • Mrs4ever

Jag har också haft stora problem att kunna prova klänningar i min storlek är en 44.
    Tror att jag fått igen dragkedjan på en!!!!!

Men jag har dock inte blivit bemött negativt utan de har bara konstaterat att de inte har min storlek.

Tycker faktiskt att det är konstigt jag ser mig inte som tjock möjligtvis lite mullig ibland, men ja hur som helst.

Klänningen som jag till slut beställde provade jag fast i en alldeles för liten storlek, men jag kunde ändå se att det var den jag ville ha.
    Man behöver ju inte kunna dra igen dragkedjan bak huvudsaken att man får en bild av hur den ser ut på. För jag insåg verkligen att de klänningar jag hade hittat på nätet var inte alls de som passade mig.

• andbeyond

Det är verkligen olika i olika butiker både i vilka storlekar de har inne till hur de som jobbar där uppför sig. Där jag köpte min klänning har de verkligen hjälpt till att försöka visa hur klänningen skulle se ut i rätt storlek vare sig den varit för liten eller för stor. Men var i annan affär där hon som "hjälpte" mig konstaterade att "Ja, du är ju för tjock för våra klänningar, så det blir svårt att hitta något"... kändes ju inte så kul. (Hennes svenska var väl inte perfekt vilket kan öka på den brutala kommentaren som kanske inte var menad att låta så brutal men ändå?). Kan lägga till att klänningen jag köpt är i stl 40 så visst har jag kurvor men inte tusan har jag haft några större problem att prova kläder någon annanstans.
    Till poängen: Gå till olika butiker och be att få prova alla klänningar ni vill prova oavsett storlek - går det inte att få på så får man pröva något annat, går det inte att dra upp dragkedja kräv att de hjälper er att visa hur det kommer se ut i din storlek.

• augustibrud2009

Nu blev jag nervös... jag är inte helt smal.. ska man inte kunna hitta en klänning i storlek 44??? Jag tror nog att jag till och med kan behöva 46 i vissa modeller... Tror ni jag får svårt att hitta en fin klänning?

• andbeyond

Det tror jag inte alls - klänningarna finns i många storlekar men vissa butiker har inte råd att ta in mer än 1 eller 2 klänningar av varje sort. De du kan göra är att ringa till butiken du ska besöka och fråga vad de har för provklänningar, har en vän som har 44/46 och vi var först på en mindre butik där de endast hade stl 38 i provklänningar, men i den större butiken fast det många att välja på. Så testa modeller som finns i din storlek och om du vill ha en annan klänning men samma sorts modell kan du ju beställa den efter dina mått :) (Beror alltså till stor del på vilken inriktning butiken har vilka stl de har som provklänningar).

Sen får du klänningen över höfterna kan de hålla igen dragkedjan bak utan att stänga så får du ett humm om hur den skulle se ut i rätt storlek :)

• Lövnäs

Tråkigt att bli bemött så där nedklankande vad gäller provning av klänning. Det har jag blivit o jag gick inte tillbaka till den butiken mer...

Imorse var floristen här.
    Vi bestämde väl inte så jättemycket, blev mest skitsnack då det är en gammal vän till min m2b. Men jag visade iaf lite av de dekorationer vi ska ha, så hon vet ungefär vilken lila färg på blommorna jag vill ha. Skickade med några bilder på buketter som jag tyckte var fina, så på onsdag ska vi ses igen o då ska hon ha med sig några snittblommor så jag får se hur de ser ut i verkligheten.. Tycker det är jättesvårt att bestämma utifrån en bild...

Har idag fått veta att mina föräldrar, ja eller pappa, bokat en stuga när vi gifter, men att de åker till den, dagen efter vi gift oss. Är inte ledsen för det, men hade nog trott att de skulle hjälpa till med städningen av lokalen den fm o att vi sen skulle ha presentöppning hemma hos oss, men så blir det ju inte nu. Vet inte hur vi ska göra med presentöppning... Hur gör ni andra??
    Sorry att ni fick mycket att läsa..

• Hubba

Vi låter våra syskon öppna paketen under festen.. så att alla kan se vad vi har fått... och så skriver de små kort som de sätter vid varje paket som visar vem det är ifrån...

• MammaMiaa

Jag vet att jag har varit på lysningsmottagning innan bröllopet då man lämnar presenterna typ en till två veckor innan. Vi har inte själv bestämt hur vi ska göra. Med vårt eget bröllop.

• MilosMamma

Vi önskar oss ju inga presenter utan presentkort och pengar, men om vi får något så öppnar vi den dagen efter.

• JanetKim

Hubba skrev 2009-03-18 16:56:28 följande:
    Vi låter våra syskon öppna paketen under festen.. så att alla kan se vad vi har fått... och så skriver de små kort som de sätter vid varje paket som visar vem det är ifrån...

En liten undran! Varför öppnar ni inte dom själva?!

Ska snart flytta mitt uppe i allt brölloppsplanerandet!
  • MarianneL

Vi kommer öppna dem dage nefter. âr så mycket som ska hända på själva festen att vi sparar det, och själv har jag aldrig tyckt det var specielt roligt at titta på när brudparet öppnar presenter när jag varit ill andras bröllop.

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!