• MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Tjena Tjejer!!

Här kan vi väl samlas o fölas till vårat mål som är i Augusti?

Själv gifter jag mej den 29 Augusti, men OJ vad mycket det är o göra, det är bara Januari och det finns ju huuuur mycket som helst kvar, när ska man göra det, så man inte gör det för tidigt?

Ska man skicka "save the date" eller inte.
    Ja många frågor finns det, Kanske vi kan hjälpa varandra med ideér och tips.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 14:26
    Här har vi en lista på vilket datum vi gifter oss, Om någon kommer till eller ramlar bort ändras det vid nästa trådskapande.

1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    iwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-30 09:36
    1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!
  • MarianneL

Är detnågon somvet hur det funkar med att köpa blommor från grossist? Måste man vara florist eller räcker det att man har ett företag?

• MilosMamma

det räcker med att man är ett företag.

MarianneL skrev 2009-03-29 15:21:08 följande:
    Är detnågon somvet hur det funkar med att köpa blommor från grossist? Måste man vara florist eller räcker det att man har ett företag?
  • Fru Wi

Mitt hjärta 2008 skrev 2009-03-27 19:43:55 följande:
    Hellooo, har varit på panduro idag och shoppat lite till placeringskort, samt dekorväv som jag ska ha på borden. Vad har ni andra för tankar kring dukningen? Hur ska ni göra och vad ska ingå i en dekoration på borden?

Åh vilken bra idé med dekorväg! Jag har funderat på vad vi ska ha till borden. Jag antar att det finns vita dukar i lokalen (måste kolla), men jag skulle ändå vilja ha någon löpare eller liknande längs borden. Men tyg blir ju så dyrt och onödigt att lägga tid på att sy, så detta var en perfekt idé! Fanns ju till och med i turkost som tillsammans med brunt är våra färger! Åh vad glad jag blir!

På dukarna ska jag ha ljusbrickor med olika blockljus och ljuskoppar, det blir till att fynda lite nu och då under våren och sommaren. Sen ska vi nog också ha såna små glaskristaller som man strör ut, hade såna på vår nyårsmiddag och det var riktigt fint.

Om det inte blir för mycket så funderar jag på små genomskinliga glasvaser med små sommarblommor på borden också. Alternativt högre glas med vatten i och en blomknopp och ett flytljus.

Jag måste provduka här hemma och se hur det blir, det kan nog bli lite mycket så det är bäst att kolla i förväg.

Jag älskar allt sånt här småpyssel.

• Stolpen

Vi ska gifta oss den 29 augusti...kan man hoppa på här?

• Stolpen

vi har brudklänning, tärnklänningar, m2b och BM kläder, ring, skor, catering klara! Inbjudningskorten är mer eller mindre klara! Har inte börjat med dekoration än, ska titta på lokalen på lördag och gå igenom allt. Se vad som kommer att funka och så...

Känns rätt lugnt än så länge!

• augustibrud2009

Sååå ledsen. Vi hade bokat två musiker till bröllopet och nu... 4 månader innan bröllopet så har det helt plöttsligt kommit fram till att de inte kan spela på vårt bröllop, för de har inte tid.... *gråter och jätte arg*
    Vad ska vi göra nu då... hur ska vi kunna hitta någon nu när det bara är 4 månader kvar... som inte är usel eller kostar skit mycket =-(

• augustibrud2009

Sååå ledsen. Vi hade bokat två musiker till bröllopet och nu... 4 månader innan bröllopet så har det helt plöttsligt kommit fram till att de inte kan spela på vårt bröllop, för de har inte tid.... *gråter och jätte arg*
    Vad ska vi göra nu då... hur ska vi kunna hitta någon nu när det bara är 4 månader kvar... som inte är usel eller kostar skit mycket =-(

• augustibrud2009

• Birana

Hej Tjejer. Jag tillhör också denna grupp. Ska gifta oss den 22:a augusti så nu är jag med här :D

En kanske lite intressant grej för oss här: Att gifta sig i augusti betyder att din brudgum kommer att vara förälskad i dig hela livet och vara en god vän. (enligt den ryska bröllopsalmanackan) Vi ska skriva in det i festprogrammet :D

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!