• MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Tjena Tjejer!!

Här kan vi väl samlas o fölas till vårat mål som är i Augusti?

Själv gifter jag mej den 29 Augusti, men OJ vad mycket det är o göra, det är bara Januari och det finns ju huuuur mycket som helst kvar, när ska man göra det, så man inte gör det för tidigt?

Ska man skicka "save the date" eller inte.
    Ja många frågor finns det, Kanske vi kan hjälpa varandra med ideér och tips.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 14:26
    Här har vi en lista på vilket datum vi gifter oss, Om någon kommer till eller ramlar bort ändras det vid nästa trådskapande.

1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    iwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-30 09:36
    1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!
  • MarianneL
    Birana skrev 2009-04-02 21:57:33 följande:
    Idag sa min (dumma) tärna nej tack till att ordna festen. Lite lagom försent så där! Utan förklaring och via mail, lite lagon personligt så där. Min syster är det förresten!
    Vilken fest? Hela bröllopsfesten? Hur länge har hon vetat att ni räknar med henne?
  • Birana

Hon har vetat hela tiden. Jag fick förklaringen idag att hon inte är glad, och hon är inte heller glad för min skull och att jag ställer till med detta och gör så mycket liv och att festen är såååå speciell med så speciella människor (Ironoskt) Men jag har förstått att hon verkligen inte är glad och har en ny tärna och festfixare nu som går in helhjärtat. Tråkigt bara att det blev så :S

• 20090801

Tråkigt att höra att det inte fungerade med din förra tärna men vad skönt att den nya går inhjärtat för uppgiften.

Torsdagen den 2/4 skickades hinderprövningen och namnändringen in till saktteverket. I fredags 3/4 skickade vi iväg inbjudningarna så nu börjar väntan på svaren. Våra vänners nyfikenhet kommer nu att stillas en aning. De har länge funderat på vart vi ska gifta oss de har redan gissat på tre orter, min uppväxtort, hans uppväxtort samt orten som vi bor på men av oss har de bara fått ett klart besked om att det inte är något av de platserna. Vi har valt en ort där mina morföräldrar bodde och där jag var mycket som barn. Kyrkan är från 1100-talet och är ganska liten, rymmer max 160pers om man sätter in stolar i den.{#lang_emotions_smile}

Om någon vecka ska vi träffa konditorn och fotografen. Sånghäftet är ivägskickat till orkestern som ska spela på festen och bordsplaceringen har vi gjort en skiss på. J kläder är klara, det blir att han hyr skjorta, väst och plastron. Kostymen köper han, behöver en ny nu, 14år sedan han köpte den förra. Det är ju inte så att han använder sina kostymer mer än till festligheter då han är bonde, men han tyckte själv att det var dags att köpa nytt. Vi har även bokat tid hos en jurist för att skriva äktenskapsförord, skönt att göra detta i tid så vi inte glömmer bort det. Den 19 maj ska jag till frisören och diskutera olika uppsättningar samt till tjejen som ska sminka och kolla lite vad jag passar i.

• madeleine 28

Hej!
    Vi ska också gifta oss den 29 augusti i skegriekyrka, detta datum är pga av min pappas födelsedag infaller samma dag. men tyvärr är han bortgången och vi ville göra så att han kan vara med i tankarna
    Martin och Madeleine

• stulle

Hej!
    Jag ska gifta mig 22/8 2009.
    Ska bli så kuuul.....
    har varit tillsammans i 10 år så vi tyckte att det var dax att gå till prästen =)

• MilosMamma

när ska man skicka in hindersprövningen?

• MammaMiaa

Tidigast 4 månader innan bröllopet. Hindersprövningen är bara giltig i 4 månader

Så gifter man sig i slutet av augusti ska man ansöka om hinderprövning till Valborg.

Men jag hade väntat till någon vecka in i maj.

Jag ska gifta mig 8/8. Jag tänkte vänta ansöka till efter påsk.

• J D

MammaMiaa skrev 2009-04-05 18:45:15 följande:
    Tidigast 4 månader innan bröllopet. Hindersprövningen är bara giltig i 4 månader Så gifter man sig i slutet av augusti ska man ansöka om hinderprövning till Valborg. Men jag hade väntat till någon vecka in i maj. Jag ska gifta mig 8/8. Jag tänkte vänta ansöka till efter påsk.

Jag tänker skicka in vår när det är precis 4 månader, de tar ju lite tid på sig att handlägga ändå .

• Goaste

Behöver lite hjälp med teckenstorlek till inbjudningskorten.
    Tänkte ha "Juice ITC" som typsnitt och funderar på hur stor text jag ska ha. Korten är 12x12 cm. Har nu 14. Större eller mindre?

• augustibrud2009

Hur lång tid tar det från att man beställt hindersprövning tills att man får den?
    När ska man beställa namnändringen??

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!