• MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Tjena Tjejer!!

Här kan vi väl samlas o fölas till vårat mål som är i Augusti?

Själv gifter jag mej den 29 Augusti, men OJ vad mycket det är o göra, det är bara Januari och det finns ju huuuur mycket som helst kvar, när ska man göra det, så man inte gör det för tidigt?

Ska man skicka "save the date" eller inte.
    Ja många frågor finns det, Kanske vi kan hjälpa varandra med ideér och tips.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 14:26
    Här har vi en lista på vilket datum vi gifter oss, Om någon kommer till eller ramlar bort ändras det vid nästa trådskapande.

1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    iwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-30 09:36
    1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!
  • J D

augustibrud2009 skrev 2009-04-06 10:53:31 följande:
    Hur lång tid tar det från att man beställt hindersprövning tills att man får den?När ska man beställa namnändringen??

Jag såg att du gifter dig den 1/8 så du kan skicka in den nu. Den gäller i fyra månader efter utfärdandedatum. Namnändringsblanketten kan du skicka med i samma brev.

• 20090801

Vi har idag färdigställt vigselprogrammet, ska bara skrivas ut nu. Just nu går allt i ett rasande tempo. Känner oss inte ett dugg stressade allt är bara sååå roligt att fixa nu.

• MW 090829

Jag förstår inte en sak... jag byter namn i samband med vigseln. Måste jag skicka in namnändring innan med hindersprövningen eller kan jag göra det efter?

• 20090801

så här står det på skatterverkets hemsida.

http://www.skatteverket.se/download/18.3a7aab801183dd6bfd380009459/783101.pdf

De som gifter sig ska enligt namnlagen (1982:670)

senast i samband med vigseln anmäla vilket efternamn de ska ha i äktenskapet. Motsvarande gäller för registrering av partnerskap. Anmälan görs till Skatteverket i samband med ansökan om hindersprövning eller till vigselförrättaren respektive registreringsförrättaren. Anmälan görs på blankett Efternamn - Anmälan (SKV 7831). På denna blankett finns även möjlighet att anmäla mellannamn. Om du gör anmälan senare använder du blanketten Anmälan - Namnändring (SKV 7630). Skatteverket registrerar namnändringen när vigsel- eller partnerskapsintyget har kommit in. Därefter meddelar Skatteverket andra myndigheter om ert nya namn.

• MilosMamma

ÅÅHHH idag kom min klänning, den är SÅ JÄVLA SNYGG och ser precis ut som den ska (köpte den på tradera, säljaren hade den inte uppe men fick en bild av mej o lovade att hon skulle fixa den ) och idag kom den, helt perfekt!!! SÅ BRA!

• RhjärtaJ

Vad kul att klänningen var så bra!
    Ja o min blivande beställde kläder i förrgår. Vi blir så fina också :)
    När är er stora dag? Vi gifter oss den 1 aug...

MilosMamma skrev 2009-04-06 19:23:11 följande:
    ÅÅHHH idag kom min klänning, den är SÅ JÄVLA SNYGG och ser precis ut som den ska (köpte den på tradera, säljaren hade den inte uppe men fick en bild av mej o lovade att hon skulle fixa den ) och idag kom den, helt perfekt!!! SÅ BRA!
  • annikaolsson

vi gifter oss den 29/8...medeltidsbröllop blir det.
    Min m2b syr just nu på sina kläder, eller provkläder så vi vet hur mönster och så skall ändras tills vi beställer tyg.

hindersprövning...måste börja surfa lite på detta.

• JessicaDahlsten

Varifrån köpte du klänningen? Bild?
    Va kul att du blev så nöjd, det är ju verkligen den känslan man hoppas på när man får klänningen

MilosMamma skrev 2009-04-06 19:23:11 följande:
  • MilosMamma

vi gifter oss den 29 augusti =)

RhjärtaJ skrev 2009-04-06 21:33:45 följande:
    Vad kul att klänningen var så bra!Ja o min blivande beställde kläder i förrgår. Vi blir så fina också :)När är er stora dag? Vi gifter oss den 1 aug...
  • agtiwi

Är ett tag sen jag skrev här.. I dag borde våra papper för hindersprövningen komma. Snart ska inbjudningskorten ut också! Det verkar flyta på för alla här inne! Just nu står det ganska stilla i planerande och inköp, det mesta som är kvar är sådant som inte kan göras förrens det närmar sig dagen D !!

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!