• MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Tjena Tjejer!!

Här kan vi väl samlas o fölas till vårat mål som är i Augusti?

Själv gifter jag mej den 29 Augusti, men OJ vad mycket det är o göra, det är bara Januari och det finns ju huuuur mycket som helst kvar, när ska man göra det, så man inte gör det för tidigt?

Ska man skicka "save the date" eller inte.
    Ja många frågor finns det, Kanske vi kan hjälpa varandra med ideér och tips.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 14:26
    Här har vi en lista på vilket datum vi gifter oss, Om någon kommer till eller ramlar bort ändras det vid nästa trådskapande.

1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    iwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-30 09:36
    1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!
  • MarianneL
    Birana skrev 2009-03-29 20:57:36 följande:
    Hej Tjejer. Jag tillhör också denna grupp. Ska gifta oss den 22:a augusti så nu är jag med här :DEn kanske lite intressant grej för oss här: Att gifta sig i augusti betyder att din brudgum kommer att vara förälskad i dig hela livet och vara en god vän. (enligt den ryska bröllopsalmanackan) Vi ska skriva in det i festprogrammet :D
    Åh det låter ju bra! :)
  • Småland09

augustibrud 2009: usch vad trist!!! har lite samma dilemma.. en av mina vänner är utbildad musikalartist och jätteduktig på att sjunga men han fyller 30 samma dag som vi gifter oss och så håller han på att letar utlandsjobb så jag vet inte om han kan sjunga.. jättetrist, vet inte vad vi ska göra..

• augustibrud2009
    Småland09 skrev 2009-03-30 07:12:02 följande:
    augustibrud 2009: usch vad trist!!! har lite samma dilemma.. en av mina vänner är utbildad musikalartist och jätteduktig på att sjunga men han fyller 30 samma dag som vi gifter oss och så håller han på att letar utlandsjobb så jag vet inte om han kan sjunga.. jättetrist, vet inte vad vi ska göra..
    Mmm.. det är jätte jobbigt. Det här är andra gången, den första fick en kändisspelning som hon var tvungen att ta eftersom det gav henne så mycket reklam.. det förstår man ju...
    Men nu igen.. de har tydligen bestämt sig för att spela in en skiva i sommar så nu hinner de inte spela på vårat bröllop... Och det viste de inte för två veckor sedan när vi var i kontakt med dem senast om låtar och sådant och allt var prima... så oproffesionellt tycker jag =-(
  • 20090801

Hjälp! Vi ska på bröllop den 18/4 och har inte en susning om vad vi ska ge i present. Har frågat brudparet men de vet heller inte vad de vill ha. Tips tack!

• MW 090829

Köp en upplevelse tex "delicard". Finns olika sorters paket men tex fina råvaror levererade hem för en trerätters (man får välja på olika saker) + kokbok. Då kan ni ge det med ett gott vin.

• J D

Birana skrev 2009-03-29 20:57:36 följande:
    Hej Tjejer. Jag tillhör också denna grupp. Ska gifta oss den 22:a augusti så nu är jag med här :DEn kanske lite intressant grej för oss här: Att gifta sig i augusti betyder att din brudgum kommer att vara förälskad i dig hela livet och vara en god vän. (enligt den ryska bröllopsalmanackan) Vi ska skriva in det i festprogrammet :D

Vad kul! Har du en länk till hela bröllopsalmenackan eller möjlighet att skriva ut vad alla månaderna betyder? Hade varit himla kul att veta .

• Lischen
    20090801 skrev 2009-03-30 22:09:52 följande:
    Hjälp! Vi ska på bröllop den 18/4 och har inte en susning om vad vi ska ge i present. Har frågat brudparet men de vet heller inte vad de vill ha. Tips tack!
    Prisklass?
  • ElMac

Kanske dags att joina tråden. Vårt datum är 090807.
    Inbjudningskorten gick iväg igår/idag :)

• Birana

Idag sa min (dumma) tärna nej tack till att ordna festen. Lite lagom försent så där! Utan förklaring och via mail, lite lagon personligt så där. Min syster är det förresten!

• Lövnäs
    Birana skrev 2009-04-02 21:57:33 följande:
    Idag sa min (dumma) tärna nej tack till att ordna festen. Lite lagom försent så där! Utan förklaring och via mail, lite lagon personligt så där. Min syster är det förresten!
    Men vad säger du?? Vilket dåligt sätt att säga det på o inte ge någon förklaring! Stackare! Har ni hunnit fixa någon B-plan??
    Mvh. Madde
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!