• MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Tjena Tjejer!!

Här kan vi väl samlas o fölas till vårat mål som är i Augusti?

Själv gifter jag mej den 29 Augusti, men OJ vad mycket det är o göra, det är bara Januari och det finns ju huuuur mycket som helst kvar, när ska man göra det, så man inte gör det för tidigt?

Ska man skicka "save the date" eller inte.
    Ja många frågor finns det, Kanske vi kan hjälpa varandra med ideér och tips.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 14:26
    Här har vi en lista på vilket datum vi gifter oss, Om någon kommer till eller ramlar bort ändras det vid nästa trådskapande.

1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    iwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-30 09:36
    1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!
  • 20090801

Inbjudningskorten skickar vi ut i mitten av april, de fär färdiga med porto och allt. Nu till helgen ska jag och blivande maken åka till Båstad och Halmstad för att fixa det mesta inför bröllopet. Har tid på festlokalen för avsmakning av menyn kl.11:30 på fredag, vi ska diskutera dukning och servering. Vigselprogrammet är färdigt och Festprogrammet ska bara fyllas på med bordsplacering och lite fakta om var gäst. Bandet som ska spela har fått sångerna som ska vara under middagen och tjejerna som ska sjunga i kyrkan har fått texter och noter på de tre sångerna. Vi ska boka tid med Präst, fotograf och konditor för genomgång. Nu på fredag kommer vi även kolla in vart vi vill bli fotade och bestämma platser för det, skönt att det äntligen börjar hända något i planeringen. Ska passa på att träffa tärnan och hennes sambo samt mina föräldrar under helgen. Jag och blivande är inte det minsta stressad över situationen däremot så är alla andra inblandade det. Ringen är ju redan klar och ligger väl förvarat i kassaskåpet. Alla blommor är beställda samt att alla kläder är fixade. Presenter till medhjälparna är bestämda och klara. Bröllopsresan är bokad, mina nyinköpta selar till mina hästar kommer på fredag och vagnen är nyrenoverad. Konsultationstid hos frisör och sminkös är klart. Härligt, härligt. Inte mycket kvar att fixa för min del.{#lang_emotions_smile}

• Anmy

Usch denna väntan!
    Skickade ut inbjudningar för typ en månad sen...och INGEN har svarat..visst de har till 1 juli på sig, men ÄNDÅ! Kan inte nån svara...
    Men anyway, nu när jag ändå inte kan sova:
    Idag slog snödropparna på gården ut...nu är det f-n vår!!!!
    Snart kan man gå på uteserveringar och fika eller dricka vin (med pläd om sig och infravärme, men dock :)
    Och sen är det sommar och snart den 8:e augusti, wiiiiie!

Idag beslutade jag och mamma att vi ska sy min brudklänning (med vi menas mamma) Hon är jätteduktig och har sytt mina balklänningar, så det kommer blir jättebra! Men hur långt innan ska man börja sy? Vill ju inte ha den färdig gör långt innan, för vikten lär ju inte ligga på samma nu som innan bröllopet.
    Kanske lika bra att börja kika på tyg i alla fall, vad tror ni?

Jaja, för er som fortfarande planerar, missa inte Amelias bröllopstidning, den var riktigt kul!

• sommarbrud2010
    20090801 skrev 2009-03-11 00:40:23 följande:
    Inbjudningskorten skickar vi ut i mitten av april, de fär färdiga med porto och allt. Nu till helgen ska jag och blivande maken åka till Båstad och Halmstad för att fixa det mesta inför bröllopet. Har tid på festlokalen för avsmakning av menyn kl.11:30 på fredag, vi ska diskutera dukning och servering. Vigselprogrammet är färdigt och Festprogrammet ska bara fyllas på med bordsplacering och lite fakta om var gäst. Bandet som ska spela har fått sångerna som ska vara under middagen och tjejerna som ska sjunga i kyrkan har fått texter och noter på de tre sångerna. Vi ska boka tid med Präst, fotograf och konditor för genomgång. Nu på fredag kommer vi även kolla in vart vi vill bli fotade och bestämma platser för det, skönt att det äntligen börjar hända något i planeringen. Ska passa på att träffa tärnan och hennes sambo samt mina föräldrar under helgen. Jag och blivande är inte det minsta stressad över situationen däremot så är alla andra inblandade det. Ringen är ju redan klar och ligger väl förvarat i kassaskåpet. Alla blommor är beställda samt att alla kläder är fixade. Presenter till medhjälparna är bestämda och klara. Bröllopsresan är bokad, mina nyinköpta selar till mina hästar kommer på fredag och vagnen är nyrenoverad. Konsultationstid hos frisör och sminkös är klart. Härligt, härligt. Inte mycket kvar att fixa för min del.
    Va roligt att det börjar hända något. Vi är inte fullt så lugna men det börjar ändå falla på plats en sake efter en annan så det kommer nog. Gifter mig samma dag som du =D
  • Jenzan

Får man hoppa in här?

1 Aug. är våran dag!

Längtar så och planeringen är i full gång!!

//Jenny

• augustibrud2009

Du är jätte välkommen Jenzan.
    Har bytt signatur nu, det är jag som är sommarbrud2010.
    Men eftersom det inte stämmer längre har jag fått byta =D

• Mitt hjärta 2008

Hej på er

Alla ni som väntar på festhäfte, jag fixar det imorgon! *lovar*

Igår var jag och hämtade min ring, oj vad bra det blev =) Jätte glad och nöjd!Sen for vi vidare till lokalen (folkets hus) för att mäta bord, kolla porslin osv. Kommer bli helbra där fanns det mesta som kan tänkas behövas och sakerna var i gott skick!

Nu måste vi ta tag i att beställa maten. Vi har tänkt catering, och buffé till våra 70 gäster. Hur många personal tror ni man kan komma att behöva? Jag tycker det med maten är den värsta biten att planera faktiskt.

• Bambi76

Hej hej..
    Härligt att se att så många har valt augusti att gifta sig i :)
    Vår dag är den 15:e augusti och vi ligger rätt långt fram i planeringen.. men det är mycket kvar ändå och just nu känns det som att vi inte kommer att hinna..
    Men om några veckor ska jag samla ihop mina tärnor och så ska vi ha pysselkväll.
    Är det någon mer från Järfälla här inne på tråden btw?

Lycka till med planeringen allihopa:D

• RhjärtaJ

då har vi samma dag :)
    Hur går det mer er planering?
    För oss går det sakta men säkert framåt, jag provade klänning igår och hittade en underbar !! Ska bara kolla ekonomin först å se om det kan bli den, men jag hoppas det!

Jenzan skrev 2009-03-12 11:42:59 följande:
    Får man hoppa in här?1 Aug. är våran dag! Längtar så och planeringen är i full gång!!//Jenny
  • Lischen

Hej alla,

jag hoppar oxå gärna in här. Vi ska gifta oss 8/8.

Jag har suttit och läst inlägg lite här o var på BT men inte medverkat själv...det har nämligen känts så overkligt, men när jag ser hur långt ni kommit i planeringen blir jag nästan panikslagen!!! Visserligen ska vi ha ett enklare bröllop och jag har tänkt att be vänner o familj om hjälp med mycket och vi ÄR på gång...men huj... =)

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!