• MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Tjena Tjejer!!

Här kan vi väl samlas o fölas till vårat mål som är i Augusti?

Själv gifter jag mej den 29 Augusti, men OJ vad mycket det är o göra, det är bara Januari och det finns ju huuuur mycket som helst kvar, när ska man göra det, så man inte gör det för tidigt?

Ska man skicka "save the date" eller inte.
    Ja många frågor finns det, Kanske vi kan hjälpa varandra med ideér och tips.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 14:26
    Här har vi en lista på vilket datum vi gifter oss, Om någon kommer till eller ramlar bort ändras det vid nästa trådskapande.

1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    iwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-30 09:36
    1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!
  • Mitt hjärta 2008

Ja, vi har jobbat på en del... men jag är sån som person. Skulle jag spara saker till sista stund hade jag typ fått panik och gått i väggen..
    Jag har ett kontrollbehov utan dess like, och det kan vara oehört jobbigt! Önskar att jag kunde vara lite mer spontan faktiskt!

Idag fick jag däremot sinne på Albrekts guld. Vi har beställt ringen i december och den skulle komma i februari sa dom. Ringde dit idag och ja... ingen ring hade kommit! Och nu visste dom inte ens om de skulle ta in den mer! *GAH* Så antagligen blir det att leta ny ring *surar*

• sommarbrud2010

Mitt hjärta 2008 skrev 2009-03-02 21:39:01 följande:

Ja, vi har jobbat på en del... men jag är sån som person. Skulle jag spara saker till sista stund hade jag typ fått panik och gått i väggen.. Jag har ett kontrollbehov utan dess like, och det kan vara oehört jobbigt! Önskar att jag kunde vara lite mer spontan faktiskt!Idag fick jag däremot sinne på Albrekts guld. Vi har beställt ringen i december och den skulle komma i februari sa dom. Ringde dit idag och ja... ingen ring hade kommit! Och nu visste dom inte ens om de skulle ta in den mer! *GAH* Så antagligen blir det att leta ny ring *surar*
    Gud va dåligt. Varför har de inte hört av sig för???
    De ringarna ni ville ha, det finns ingen annan som har dem?
  • Mitt hjärta 2008
    sommarbrud2010 skrev 2009-03-03 16:21:54 följande:
    Mitt hjärta 2008 skrev 2009-03-02 21:39:01 följande:
    Gud va dåligt. Varför har de inte hört av sig för???De ringarna ni ville ha, det finns ingen annan som har dem?
    Jo anledningen att de inte hört av sig är att de hade gjort av med lappen med mitt telefonnummer Verkligen urdålig stil av dom. Sitter och kollar lite andra ringar på nätet och funderar starkt på att välja en annan ring från annat ställe.
    Hon lovade förövrigt att ringa tillbaka idag, men än har ingen ringt. *surar ännu mer*
  • Pärlan2009

Om du har ngn bra bild på ringen så kan du säkert vända dig till ngn annan som ev har en liknande eller kan göra en. Vi gjorde egendesignad ring - fast otroligt lik en annan... blev inte ens dyrare..
    Mitt hjärta 2008 skrev 2009-03-03 18:50:17 följande:

Jo anledningen att de inte hört av sig är att de hade gjort av med lappen med mitt telefonnummer Verkligen urdålig stil av dom. Sitter och kollar lite andra ringar på nätet och funderar starkt på att välja en annan ring från annat ställe. Hon lovade förövrigt att ringa tillbaka idag, men än har ingen ringt. *surar ännu mer*
  • sommarbrud2010

Mitt hjärta 2008 skrev 2009-03-03 18:50:17 följande:

Jo anledningen att de inte hört av sig är att de hade gjort av med lappen med mitt telefonnummer Verkligen urdålig stil av dom. Sitter och kollar lite andra ringar på nätet och funderar starkt på att välja en annan ring från annat ställe. Hon lovade förövrigt att ringa tillbaka idag, men än har ingen ringt. *surar ännu mer*
    Hoppas verkligen att ni hittar någon annan ni tycker om. Fruktansvärt när det blir sådär.
  • miss kitty

hoppar in här om det är ok?!

planerar för någon av de första helgerna i augusti.

Vi har kommit en bit i planeringen...
    Borgerlig vigsel utomhus om vädret tillåter. Vi tänkte hålla till i en gammal stugby på ett fjäll i Dalarna (i min sambos hemort).
    Runt 20 gäster (närmsta familjen) och mottagning med middag efteråt i en gård med resturang och spa-anläggning, med övernattningsmöjligheter för de som vill, annars finns både camping, stugor och släktingars hem att tillgå för de som kommer långväga...
    Kommer att ha en liten tremånaders bebis då så det hela blir enkelt och avskalat har vi tänkt.
    Lokalerna är prel.bokade två olika datum (fördel med att hålla till på liten ort!), men vi har inte spikat vigselförättare så vi vet inte vilket av dem det blir ännu, men det blir nog också klart nu vilken dag som helst.

• Juis31

Nu har inbjudningskorten kommit o jag är supernöjd..:)
    Funderar bara på om de är lite för tidigt att skicka dom redan??
    Vi ska gifta oss 8 augusti!

Hur har ni andra gjort..hur långt innan kan man skicka?

• MilosMamma

Vi skickade våra i fredags och vi gifter oss den 29 Augusti =)
    O.s.a 1 juni satte vi så vi har tid med maten och bordsplaceringen.

Juis31 skrev 2009-03-06 07:29:58 följande:
    Nu har inbjudningskorten kommit o jag är supernöjd..:)Funderar bara på om de är lite för tidigt att skicka dom redan??Vi ska gifta oss 8 augusti!Hur har ni andra gjort..hur långt innan kan man skicka?
  • Lövnäs

Vi gifter oss 15 aug. Kommer att skicka ut inbjudningskorten precis i slutet av april o osa 1 juni.

• troddealdrig

Gifter oss 7 Augusti, inbjudningskorten gick ut i torsdags och osa 7 Juli.

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!