• MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Tjena Tjejer!!

Här kan vi väl samlas o fölas till vårat mål som är i Augusti?

Själv gifter jag mej den 29 Augusti, men OJ vad mycket det är o göra, det är bara Januari och det finns ju huuuur mycket som helst kvar, när ska man göra det, så man inte gör det för tidigt?

Ska man skicka "save the date" eller inte.
    Ja många frågor finns det, Kanske vi kan hjälpa varandra med ideér och tips.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 14:26
    Här har vi en lista på vilket datum vi gifter oss, Om någon kommer till eller ramlar bort ändras det vid nästa trådskapande.

1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    iwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-30 09:36
    1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!
  • Joplin09

Han måste väl mena laga mat inte stå för råvaran? Den ekonomin får jag inte ihop.

AnRo09 skrev 2009-02-20 08:22:26 följande:
    Jag är sååååå himla glad!När jag och m2b började planera maten ville båda ha 3-rätter och givetvis varm mat. Men efter mycket räknade och letande kom vi fram till ha göra maten själva och att ha kall mat. Eftersom det inte finns någon möjlighet att laga el värma maten i den lokalen som vi har hyrt.Nu till den stora glädjen. M2B har pratat med en kille som har lovat att laga maten, duka fram och plocka bort allt till ett pris av 60 kr per person. Jag trodde att han drev med mig när han sa det. Men ni läste rätt 60 kr!!!!!!Förrätt: skagentoastvarmrätt: pot.gratäng med kyckling och gorgonsola sås (el hur det stavas)Efterrätt: inte klart änVar bara tvungen att skriva av mig lite....
  • sommarbrud2010
    När2blir1 skrev 2009-02-19 15:21:48 följande:
    Tusen tack! DET HJÄLPTE EN HEL DEL!!!
    Så bra, glad att vara till hjälp :D
  • sommarbrud2010

Vart bor han? :P

AnRo09 skrev 2009-02-20 08:22:26 följande:
    Jag är sååååå himla glad!När jag och m2b började planera maten ville båda ha 3-rätter och givetvis varm mat. Men efter mycket räknade och letande kom vi fram till ha göra maten själva och att ha kall mat. Eftersom det inte finns någon möjlighet att laga el värma maten i den lokalen som vi har hyrt.Nu till den stora glädjen. M2B har pratat med en kille som har lovat att laga maten, duka fram och plocka bort allt till ett pris av 60 kr per person. Jag trodde att han drev med mig när han sa det. Men ni läste rätt 60 kr!!!!!!Förrätt: skagentoastvarmrätt: pot.gratäng med kyckling och gorgonsola sås (el hur det stavas)Efterrätt: inte klart änVar bara tvungen att skriva av mig lite....
  • AnRo09

Joplin09
    Han lagar den varma maten och ser till att den är varm och framdukad och bortdukad.
    Skagen toast gör jag själv.

Sommarbrud2010
    I värmland finns han.

• sommarbrud2010
    AnRo09 skrev 2009-02-20 20:58:15 följande:
    Sommarbrud2010I värmland finns han.
    TYPISKT :P
  • Saggezza

Goaste skrev 2009-02-22 22:57:58 följande:
    Såg att de sålde ut savetter pålokala ica, en fpk med tio st servetter i varsin liten fpk. De som heter party www.cederroth.com/sv/Varumarken/Hygien1/Kropp.../Kan det var något att lägga ut på borden eller är det överkurs?

Vad ska ni servera för mat? Är det något kladdigt så är det ju en bra idé men annars så tycker jag att det kan vara lite överkurs.

• När2blir1

Åh jag håller på och kollar på brudbuketter.. det är juh en hel djungel!!! Hur ska man kunna välja??? Ni som redan bestämt och bokat.. vad gick era buketter på? Och ska ni boka tärnbukett med? Är det så att tärnan måste ha bukett eller hur är det?

• sommarbrud2010

Vi ska åka och träffa floristen i april, då vill hon nämligen ha in beställningen. Har ett litet humm om hur vi vill ha det och så ska hon hjälpa oss utifrån det. Min tärna ska ha en bukett som är en mindre och enklare variant av min bukett så att hon passar in.

• Goaste

Saggezza skrev 2009-02-23 09:45:57 följande:

Vad ska ni servera för mat? Är det något kladdigt så är det ju en bra idé men annars så tycker jag att det kan vara lite överkurs.
    Vi ska ha buffe, kanske förrätt, och tårta. Kanske är överkurs.

Ska nog köpa på mig några iaf, bra att ha i bilen.
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!