• MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Tjena Tjejer!!

Här kan vi väl samlas o fölas till vårat mål som är i Augusti?

Själv gifter jag mej den 29 Augusti, men OJ vad mycket det är o göra, det är bara Januari och det finns ju huuuur mycket som helst kvar, när ska man göra det, så man inte gör det för tidigt?

Ska man skicka "save the date" eller inte.
    Ja många frågor finns det, Kanske vi kan hjälpa varandra med ideér och tips.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 14:26
    Här har vi en lista på vilket datum vi gifter oss, Om någon kommer till eller ramlar bort ändras det vid nästa trådskapande.

1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    iwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-30 09:36
    1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!
  • Lövnäs

Vad roligt med nya i tråden. VÄLKOMNA!!
    I torsdags ringde de från Smycka o sade att min ring finns att hämta i butiken...
    Tyvärr är vi sjuka, så den får ligga o vänta några dagar på mig. Vad spännande det ska bli att se hur det ser ut på fingret med 2 ringar...
    Trevlig helg!

• RhjärtaJ

Förstår verkligen hur du känner. Har också kännt mej stressad. Det kommer ordna sig, det är ju 4,5 månad kvar. Det hinner man ju planera ett bröllop på i nästan snigelfart. Får man fråga vad ni har fixat än? Vi är just nu inne på att fixa kläderna, det är så spännande och kul för man blir så fin! :)
    Vi har också tänkt ett enkelt, men ju mer man planerar märker man att det är svårt att bryta traditionerna och det blir mer och mer ett traditionellt bröllop. Med 80 gäster ca.

Lischen skrev 2009-03-13 23:08:13 följande:
    Hej alla, jag hoppar oxå gärna in här. Vi ska gifta oss 8/8.Jag har suttit och läst inlägg lite här o var på BT men inte medverkat själv...det har nämligen känts så overkligt, men när jag ser hur långt ni kommit i planeringen blir jag nästan panikslagen!!! Visserligen ska vi ha ett enklare bröllop och jag har tänkt att be vänner o familj om hjälp med mycket och vi ÄR på gång...men huj... =)
  • RhjärtaJ

vad kul! Du får berätta vad du tyckte om ringarna!!
    Själv beställde vi vigselringen samtidigt med förlovningsringarna så jag har redan provat, sååå fint :))) Men min blivande har gömt den ringen så jag får inte testa innan bröllopet igen...

Lövnäs skrev 2009-03-14 13:28:48 följande:
    Vad roligt med nya i tråden. VÄLKOMNA!!I torsdags ringde de från Smycka o sade att min ring finns att hämta i butiken... Tyvärr är vi sjuka, så den får ligga o vänta några dagar på mig. Vad spännande det ska bli att se hur det ser ut på fingret med 2 ringar...Trevlig helg!
  • Lakritsbåten

jag hakar på, 8 aug är "vår dag".

Det känns dock som vi ligger en aninge efter när jag läser alla förberedelser som "alla" andra redan gjort...

• När2blir1

Flera som gifter sig 8/8! Verkar vara en populär dag! det är vår dag med!
    Skulle vilja gå runt och kolla på klänningar men med min stora mage så känns det lite konstigt.. (gravid i v29)

• MilosMamma

nån som såg "vårt bröllop i era händer"??
    Är det bara jag? Men attan vad jag bölade, man har ju blivik hemsk på det!

• CamillaMarcus

Jag såg det!!! Jag blir alldeles sjuk av att se sånt här. Innan tyckte jag att 4 1/2 månad kvar till dagen D inte var så mycket. Men nu känns det som en evighet....

• MammaMiaa

Jag såg det. jag satt klistrad framför tv. jag hade tårar i ögonen. Så jag kommer att stor tjuta på mitt bröllop.

• CamillaMarcus

Idag var min syster här som jobbar som florist. Hon ska givetvis göra alla buketter, corsager, bordsdekorationer m.m. Hon är så himla duktig! Det känns så bra när sånna stora detaljer blir som man tänkt sig och lite till!!!

• MammaMiaa

Idag ar det 146 dagar kvar tills jag gifter mig. Och vi har hur mycket som helst kvar känns det som.

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!