• MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Tjena Tjejer!!

Här kan vi väl samlas o fölas till vårat mål som är i Augusti?

Själv gifter jag mej den 29 Augusti, men OJ vad mycket det är o göra, det är bara Januari och det finns ju huuuur mycket som helst kvar, när ska man göra det, så man inte gör det för tidigt?

Ska man skicka "save the date" eller inte.
    Ja många frågor finns det, Kanske vi kan hjälpa varandra med ideér och tips.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 14:26
    Här har vi en lista på vilket datum vi gifter oss, Om någon kommer till eller ramlar bort ändras det vid nästa trådskapande.

1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    iwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-30 09:36
    1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!
  • MilosMamma

Kolla i mitt galleri =)

Jag hittade den i en butik, sen hittade jag den på ebay men tyckte säljaren verkade oseriös, do mejlade jag dressnbest på tradera en bild på klänningen o frågade om hon kunde fixa den, javisst sa hon, dom hade inte sålt nån sån innan, det var ju en chansning helt klart men igår kom den och den är så himla underbar, precis som på bilden =)

JessicaDahlsten skrev 2009-04-07 09:40:02 följande:
    Varifrån köpte du klänningen? Bild?Va kul att du blev så nöjd, det är ju verkligen den känslan man hoppas på när man får klänningen
  • Mois81

Måste få gnälla lite. Vi försöker få ordning på våra inbjudningar.. men hela tiden så är det något som går emot oss. Är det inte slut på saker och ting så blir det fel skrivet i texten som skall sitta inuti korten. Och nu börjar jag bli rejält stressad. Problemet är att pappret som vi skrivit texten på inne i kortet inte finns överallt, och jag är just nu super förkyld med feber och orkar inte ta mig någonstans. Sen har våran skrivare lagt av, och min blivande man jobbar tokigt till nu så han kan inte heller hjälpa till.. Bara att inse det kommer inte komma några gäster till vårt bröllop, eftersom vi skickat ut korten så sent! SÅ nu har ja gnällt av mig lite.... Hoppas att det går bättre för er!!!!

• Hubba

Förstår absolut hur du känner dig... får inte heller klart mina inbjudningar... har inte printat ut infon som ska ligga i inbjudan... hittar ingen snygg penna att skriva med... och har varit magsjuk i helgen så jag har inte heller kommit iväg och handlat... Snart är vi krya och kan ta tag i det igen!!!

Mois81 skrev 2009-04-07 13:05:14 följande:
    Måste få gnälla lite. Vi försöker få ordning på våra inbjudningar.. men hela tiden så är det något som går emot oss. Är det inte slut på saker och ting så blir det fel skrivet i texten som skall sitta inuti korten. Och nu börjar jag bli rejält stressad. Problemet är att pappret som vi skrivit texten på inne i kortet inte finns överallt, och jag är just nu super förkyld med feber och orkar inte ta mig någonstans. Sen har våran skrivare lagt av, och min blivande man jobbar tokigt till nu så han kan inte heller hjälpa till.. Bara att inse det kommer inte komma några gäster till vårt bröllop, eftersom vi skickat ut korten så sent! SÅ nu har ja gnällt av mig lite.... Hoppas att det går bättre för er!!!!
  • J D

Men oj, inte behöver ni vara så streassde över era inbjudningar. Det är faktiskt egentligen alldeles för tidigt att skicka ut dem nu eftersom det anses oartigt att boka upp sina gästers tid så långt i förväg enligt Magdalena Ribbing .

Vi kommer att skicka ut inbjudningarna i mitten/slutet av maj men då har vi iofs skickat ut save the dates till folk så att de har möjlighet att boka in i god tid om de vill,

• Hubba

Är inte så stressad utan det var mer så att jag blir sur på mig själv för att jag blev sjuk när jag hade annat att göra... vi har inte skickat några save the date kort så därför vill jag gärna få iväg inbjudningarna nu...

• brud2009

Idag kom min ring!!!!!
    Har även handlat allt material till inbjudningskorten, nu är det bara till å sätta fart

• Annecarin

Jag skickade våra inbjudningar lagom till 1 april och vi gifter oss 1 augusti. Kanske är det många som bokar resor inför semestern tycker därför att det är bra att vara ute i god tid.

Bra tips till inbjudningskort kolla Panduro, tycker det var superkul att göra inbjudningskort.Lycka till alla och andas lugnt!

• Mois81

Tack tack! Det är egna kort vi har gjort. Har tagit ca en timme styck att göra!

• Anmy

Gifter oss 8 augusti, när ska vi beställa ringarna? Kanske är dags!

• 20090801

Våra ringar är redan fixade och ligger här hemma. Ska träffa prästen om någon vecka för att diskutera upplägget på vigseln. Tårtan är beställd och Fotograferingsplatser är utvalda.

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!