• MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Tjena Tjejer!!

Här kan vi väl samlas o fölas till vårat mål som är i Augusti?

Själv gifter jag mej den 29 Augusti, men OJ vad mycket det är o göra, det är bara Januari och det finns ju huuuur mycket som helst kvar, när ska man göra det, så man inte gör det för tidigt?

Ska man skicka "save the date" eller inte.
    Ja många frågor finns det, Kanske vi kan hjälpa varandra med ideér och tips.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 14:26
    Här har vi en lista på vilket datum vi gifter oss, Om någon kommer till eller ramlar bort ändras det vid nästa trådskapande.

1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    iwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-30 09:36
    1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!
  • JanetKim

Nu är inbjudningarna färdig å postade!
    Så nu är det bara att vänta på reaktionerna från alla!!! :D

• LadyLuck

Tjena! Någon som ska gifta sig i Österhaninge kyrka 29 aug??? :)

• Msofia

Hej!
    vi gifter oss 1 augusti. Någon som har tips om bra fotografer?!

• Goaste

min svägerska frågade mig igår om jag ahde beställt bukett än. Nä inte än, sa jag då men började bli lite fundersam. Vi gifter oss 22/8. När beställer man bukett, kanske iofs skiljer lite landet över... Men jag vill ju inte bli utan!

• MilosMamma
    JanetKim skrev 2009-02-08 12:35:45 följande:
    Nu är inbjudningarna färdig å postade!Så nu är det bara att vänta på reaktionerna från alla!!! :D
    Oj va duktigt, själv ska jag leta fram ett USB minne nu och spara framsidan på inbjudningarna plus att jag ska skriva själva inbjudan nu.
    Sen ska jag till pappas firma io veckan o skriva ut det direkt på inbjudningarna tänkte jag, någon som vet hur man gör om man bara vill ha det på ena sidan på ett papper som är 14,5 ' 29?
  • MilosMamma
    Goaste skrev 2009-02-09 07:50:01 följande:
    min svägerska frågade mig igår om jag ahde beställt bukett än. Nä inte än, sa jag då men började bli lite fundersam. Vi gifter oss 22/8. När beställer man bukett, kanske iofs skiljer lite landet över... Men jag vill ju inte bli utan!
    Haha, förlåt att jag skrattar men du kommer inte bli utan =)
    Det är bra att gå in och prata med floristen ca 2 mån innan och sen lägga beställningen 1 mån innan. Att beställa så här långt innan gör nästan ingen och man brukar säga åt bruden att komma tillbaka när det närmar sig.
  • JanetKim

Tackar! Jag känner mig jätte duktig!
    tyvärr så kan jag inte hjälpa dig hadde fullt upp att skriva inbjudnigarna.Det tog ett tag vid tanke på att det var ett tag sedan man höll på med sånt här på darotn!

MilosMamma skrev 2009-02-09 08:24:42 följande:
    Oj va duktigt, själv ska jag leta fram ett USB minne nu och spara framsidan på inbjudningarna plus att jag ska skriva själva inbjudan nu.Sen ska jag till pappas firma io veckan o skriva ut det direkt på inbjudningarna tänkte jag, någon som vet hur man gör om man bara vill ha det på ena sidan på ett papper som är 14,5 ' 29?
  • MilosMamma
    JanetKim skrev 2009-02-09 09:20:59 följande:
    Tackar! Jag känner mig jätte duktig!tyvärr så kan jag inte hjälpa dig hadde fullt upp att skriva inbjudnigarna.Det tog ett tag vid tanke på att det var ett tag sedan man höll på med sånt här på darotn!
    Ingen fara det är inskrivet i datorn nu så nu ska jag bara skriva upp alla namn rätt på ett papper så jag kan skriva in det smidigt när jag ska skriva ut dom. Förhoppningsvis idag.
  • Goaste
    MilosMamma skrev 2009-02-09 08:26:22 följande:
    Haha, förlåt att jag skrattar men du kommer inte bli utan =)Det är bra att gå in och prata med floristen ca 2 mån innan och sen lägga beställningen 1 mån innan. Att beställa så här långt innan gör nästan ingen och man brukar säga åt bruden att komma tillbaka när det närmar sig.
    Nej jag blir nog utan ! Men funderade mest på hur långt innan man behöver beställa. Kan ju ringa och fråga.
  • MilosMamma

ska du inte ha extrema blommor utan en mer normal bukett räcker det gott å väl med 1 månad innan.

Goaste skrev 2009-02-09 09:49:48 följande:
    Nej jag blir nog utan ! Men funderade mest på hur långt innan man behöver beställa. Kan ju ringa och fråga.
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!