• laris

Juni 2009 Nr 3

Förra tråden som nni startade var avstängd så vi fortsätter att peppa, berömma och följa varandra här

• Svar på tråden Juni 2009 Nr 3
  • nni
    xmarsan skrev 2009-03-03 15:21:49 följande:
    Kanske måste speca vad jag gjort också...Praktiska detaljer- budget (upplagd och möjlig att uppnå)- kyrka (bokad)- festlokal (bokad)- mat och dryck (avsmakad)- hotell till bröllopsnatt (bokad)- inbjudningar utskickade- blommor (brudbukett, tärnbuketter och corsage) beställda- hindersprövningspapper (inskickad)- anmälan om efternamn (inskickad)Till bruden- vigselring (beställd och handpenning betald)- klänning (köpt - ska sys in och ev läggas upp)- underkjol (lånad)- slöja (lånad)- väska (second hand väska)- smycken (egna)Till brudgum- skor (egna)- manchettknappar (egna)Till brudfölje- tärnklänningar (beställda)- näbbklänning (beställd)Personer- bruddnäbb (dottern - så hon gör som vi vill - hoppas vi)- tärnor (tillfrågade och sagt ja)- best man/marskalk (tillfrågade och sagt ja)- toastmaster (tillfrågad och sagt ja)- präst (tillfrågad och sagt ja)- frisör (tillfrågad och sagt ja)- fotograf (tillfrågad och sagt ja)
    Du har kommit långt! Vi har kommit till den fasen att vi bokat allt det stora; som kyrka, lokal, fotograf, frisör och skickat inbjudningar. Annars e det snart klänningsletande som jag nämnt sedan andra bokningar. Detaljer som festhäfte och vigselhäfe gör vi först efter 1 april då vi vet hur många som kommer. Och då vi pratat med prästen. Men vi vet ungefär hur vi ska ha vigseln o festen iaf.
  • nni

Just det vi har avklarat att fråga alla som vi vill ha hjälp av, och de har sagt ja. Som brudtärnor, bestman o toastmadams.
    Får fråga om skjuts hem efter festen och kameraman nu bara.

• xmarsan
    nni skrev 2009-03-03 15:27:31 följande:
    Du har kommit långt! Vi har kommit till den fasen att vi bokat allt det stora; som kyrka, lokal, fotograf, frisör och skickat inbjudningar. Annars e det snart klänningsletande som jag nämnt sedan andra bokningar. Detaljer som festhäfte och vigselhäfe gör vi först efter 1 april då vi vet hur många som kommer. Och då vi pratat med prästen. Men vi vet ungefär hur vi ska ha vigseln o festen iaf.
    Sönt att höra att du tycker vi kommit långt - tror man blir "hemmablind" eller vad man ska säga.
    Å andra sidan har mycket av det som är klart gjorts den senaste veckan. Så det är kanske därför jag inte kommit ikapp mentalt ännu med att vi gjort mycket. Beställde ring idag och skickad in papprena till SKV idag.
    Vad gäller häftena så ska vi börja pyssla med de lite på kvällarna när dottern sover. Annars så blir det till att göra ett ryck i början av maj (som vi satte vårt sista OSA till).
    Låter som om även du har bra koll på läget! Lycka till med klänningsletandet. Det var ett helt underbart ögonblick när jag prövade den rätta klänningen och insåg det.
  • Flisa80
    xmarsan skrev 2009-03-03 15:21:49 följande:
    Kanske måste speca vad jag gjort också...Praktiska detaljer- budget (upplagd och möjlig att uppnå)- kyrka (bokad)- festlokal (bokad)- mat och dryck (avsmakad)- hotell till bröllopsnatt (bokad)- inbjudningar utskickade- blommor (brudbukett, tärnbuketter och corsage) beställda- hindersprövningspapper (inskickad)- anmälan om efternamn (inskickad)Till bruden- vigselring (beställd och handpenning betald)- klänning (köpt - ska sys in och ev läggas upp)- underkjol (lånad)- slöja (lånad)- väska (second hand väska)- smycken (egna)Till brudgum- skor (egna)- manchettknappar (egna)Till brudfölje- tärnklänningar (beställda)- näbbklänning (beställd)Personer- bruddnäbb (dottern - så hon gör som vi vill - hoppas vi)- tärnor (tillfrågade och sagt ja)- best man/marskalk (tillfrågade och sagt ja)- toastmaster (tillfrågad och sagt ja)- präst (tillfrågad och sagt ja)- frisör (tillfrågad och sagt ja)- fotograf (tillfrågad och sagt ja)
    Himmel! Hade jag gjort allt det där så är det ju bara att lägga upp fötterna och vila. Du har ju gjort massor! Avundas dig lite.
  • xmarsan

Flisa80 skrev 2009-03-03 18:22:25 följande:

Himmel! Hade jag gjort allt det där så är det ju bara att lägga upp fötterna och vila. Du har ju gjort massor! Avundas dig lite.
    Å andra sidan kommer jag börja på en ny tjänst på jobbet de närmaste månaderna och kommer behöva lägga mycket tid på det. Sedan har vi en liten 13 månaders hemma som man vill mysa och umgås med också... så det går i vågor när vi får något gjort vad avser bröllopet.
  • GlamourKitten

Vi ska flytta nu 1 april, så jag vet verkligen inte hur all bröllopsplanering ska gå till...
    Har iaf några saker kvar:
    Ringar
    Vigselförrättare
    Vigselplats
    Kläder till Brudgum
    Alkohol till festen
    Dekorationer till festen
    Presenter till Best woman & Best man
    Skor

Allt annat tar vänner o familj hand om TACK O LOV!

• first lady

Vi skickade inbjudningarna i måndags, spännande.

• Flisa80
    090619 skrev 2009-03-04 18:18:59 följande:
    Vigselring inhandlad :)
    Vad blev det??
  • 090619

En engelbert, se mitt galleri. Såå vacker..tycker ivarje fall vi :)

Svar på tråden Juni 2009 Nr 3