• laris

Juni 2009 Nr 3

Förra tråden som nni startade var avstängd så vi fortsätter att peppa, berömma och följa varandra här

• Svar på tråden Juni 2009 Nr 3
  • älskarlivet

Jag tycker att bröllop är något man gör tillsammans, så för oss finns inte ens tanken att jag skulle gå in själv eller med min pappa.. Detta är vårt beslut, jag ska inte stå mer i centrum än vad min blivande gör..

• nni

Jag orkar knappt lägga mig i debatten om att gå själv eller inte. Men tycker att man ska göra det själv om båda vill. Det e bådas bröllop, men om den ena vill o den andra e med på det, visst. Då e ju båda med på det, o vigseln e långtifrån slut därefter.

• nni

Hur går det för er annars? Vi ska nog skippa limon. Får hålla ner kostnader någonstans. Och vi ska fotas vid havet, ett tiotal meter därifrån lokalen, efter vigseln. Så känns mest lönt att strunta i transport. Någon får köra oss hem sedan bara. Om ca tre v ska jag prova klänning, därefter kontakta präst. Boka en makeupartist...

• 090619

Oj oj vilken debatt jag råkade skapa i den andra tråden med min undran...Lämnar det heta potatisen och koncentrerar mig på vår planering :

Vi struntar nog också i någon flodig transport till festlokalen. Ska ha en buss som kör gästerna och detta kostar ca 3000:- (midsommarafton)

Imorgon beställer jag nog min klänning... den första jag provade och på tordag ringen..

• nni
    090619 skrev 2009-03-03 11:27:41 följande:
    Oj oj vilken debatt jag råkade skapa i den andra tråden med min undran...Lämnar det heta potatisen och koncentrerar mig på vår planering :Vi struntar nog också i någon flodig transport till festlokalen. Ska ha en buss som kör gästerna och detta kostar ca 3000:- (midsommarafton)Imorgon beställer jag nog min klänning... den första jag provade och på tordag ringen..
    Allt som inte gäller att man går in ihop skapar debatt tydligen.

Ja okej, ska ni ha bröllopet på annan ort eller, menar eftersom ni bokar buss till alla?

Åh vad roligt! Lägg gärna upp bild på den sedan !
  • 090619

mellan kyrka och lokal är det 8,3 km.. därav bussen..

Ska försöka få till en bild på den.. tyvärr funkar inte den hemsidan riktigt därifån den ska beställas.

• Tidsmaskin

Vi ska också skippa transportkostnaden, känner likadant att det var bra att spara in på något i alla fall. Vi skulle ha åkt häst & vagn, skulle ha kostat 5000-6000kr. Nu blir det min blivandes pappa som kör i deras A-ford från 1928, så det blir nog fint i alla fall. Han skulle i alla fall vara nykter för han har en biltävling dagen därpå då han ska köra. Blev en bra lösning.

Vi letar bröllopsresa, och jag har panik!
    Vi hittar inget!

nni skrev 2009-03-03 00:54:55 följande:
    Hur går det för er annars? Vi ska nog skippa limon. Får hålla ner kostnader någonstans. Och vi ska fotas vid havet, ett tiotal meter därifrån lokalen, efter vigseln. Så känns mest lönt att strunta i transport. Någon får köra oss hem sedan bara. Om ca tre v ska jag prova klänning, därefter kontakta präst. Boka en makeupartist...
  • xmarsan

Hur långt har alla kommit egentligen? Känns som vi har "allt" kvar att göra - men sen så när jag tittar på listan med saker som vi gjort - så ser det ändå rätt bra ut. Är dock lite rädd för att jag ska få panik när det börjar närma sig i tiden.

• xmarsan

Kanske måste speca vad jag gjort också...

Praktiska detaljer
    - budget (upplagd och möjlig att uppnå)
    - kyrka (bokad)
    - festlokal (bokad)
    - mat och dryck (avsmakad)
    - hotell till bröllopsnatt (bokad)
    - inbjudningar utskickade
    - blommor (brudbukett, tärnbuketter och corsage) beställda
    - hindersprövningspapper (inskickad)
    - anmälan om efternamn (inskickad)

Till bruden
    - vigselring (beställd och handpenning betald)
    - klänning (köpt - ska sys in och ev läggas upp)
    - underkjol (lånad)
    - slöja (lånad)
    - väska (second hand väska)
    - smycken (egna)

Till brudgum
    - skor (egna)
    - manchettknappar (egna)

Till brudfölje
    - tärnklänningar (beställda)
    - näbbklänning (beställd)

Personer
    - bruddnäbb (dottern - så hon gör som vi vill - hoppas vi)
    - tärnor (tillfrågade och sagt ja)
    - best man/marskalk (tillfrågade och sagt ja)
    - toastmaster (tillfrågad och sagt ja)
    - präst (tillfrågad och sagt ja)
    - frisör (tillfrågad och sagt ja)
    - fotograf (tillfrågad och sagt ja)

• nni
    Tidsmaskin skrev 2009-03-03 12:02:08 följande:
    Vi ska också skippa transportkostnaden, känner likadant att det var bra att spara in på något i alla fall. Vi skulle ha åkt häst & vagn, skulle ha kostat 5000-6000kr. Nu blir det min blivandes pappa som kör i deras A-ford från 1928, så det blir nog fint i alla fall. Han skulle i alla fall vara nykter för han har en biltävling dagen därpå då han ska köra. Blev en bra lösning.Vi letar bröllopsresa, och jag har panik!Vi hittar inget!
    Vad vill ni ha ut av resan?? E svårt! Vi ska åka 8 dagar till Rom. För vi vill uppleva staden. Sedan om man bokar en stad kan man göra lätta utflykter därifrån. Sedan ska vi göra en större resa till USA - åka runt västkusten och Mexico - avkoppling mest.
Svar på tråden Juni 2009 Nr 3