• WifeJune2009

Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!

Hej,

En tråd för att identifiera ovanliga låtar till vigseln.

Låt oss för ett ögonblick tänka bortanför de traditionella (vackra och cermoniella förvisso) och tipsa varandra om mindre vanliga låtar och komma med förslag på "nya"!?

(Alltså - tänk bort Ted Gerdestad och Sonja Alldén).

Förslag önskas!!

• Svar på tråden Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!
  • Umbraz

Den är verkligen sååååå himla vacker, vår toastmaster tycker att vi ska ha den. Om inte vi ska ha den så ska han ha den på sitt bröllop den dagen det beger sig.

Hur kommer den att framföras på er vigsel?

vinterbrud09 skrev 2009-02-11 21:46:22 följande:
    Vi ska ha Ben Harpers "Forever", men letar febrilt efter en låt på svenska. Fasen vad kletigt allt är!
  • passionsblomman

Hörni, HELT utanför vad man vill spela på sitt bröllop, men jag var ju tvungen attlyssna på Kjellvander och då hittade jag den här och nu sitter jag här och grinar...

Allttså, bara av att snudda vid tanken på hur det skulle vara om jag inte hade det jag har...

(jag har nog bott under en sten ett tag och inte lyssnat så noga på så mycket texter och så...)

• Myrmor

ja visst är den fin? Dags att komma fram under stenen, komsi komsi *lockar med en gräddkola*

passionsblomman skrev 2009-02-12 11:17:35 följande:
    www.youtube.com/watchHörni, HELT utanför vad man vill spela på sitt bröllop, men jag var ju tvungen attlyssna på Kjellvander och då hittade jag den här och nu sitter jag här och grinar...Allttså, bara av att snudda vid tanken på hur det skulle vara om jag inte hade det jag har...(jag har nog bott under en sten ett tag och inte lyssnat så noga på så mycket texter och så...)
  • Bettertogether
    purjopillan skrev 2009-02-12 09:22:04 följande:
    Vi ska ha Shirley Clamps låt - Att älska dej"att älska dej den du är du är allt jag nånsin önskat mej..." Det är ju en upptempo låt fast en kompis till oss ska arra om den till en balad ungefär som han på melodi festivalen gjorde med carolas evighet
    Jag sitter bara och ryser när ja lyssnar på den! :D Den är ju perfekt!
  • Bettertogether

Kan man förresten ha samma utgångsmusik som vänner haft på sin vigsel? Kanske om man frågar först om det är ok?! Vad tror ni?

• Myrmor

klart man kan, (och de allra flesta väljer ändå låtar som finns bland top 20 på bröllop i slutändan).

Bettertogether skrev 2009-02-12 12:04:28 följande:
    Kan man förresten ha samma utgångsmusik som vänner haft på sin vigsel? Kanske om man frågar först om det är ok?! Vad tror ni?
  • passionsblomman

Ha ha! ja, nu poppar jag för fullt här....jag ramlade över en massa Lisa Ekdahl nu också, en gammal favorit ...

Myrmor skrev 2009-02-12 11:38:53 följande:
    ja visst är den fin? Dags att komma fram under stenen, komsi komsi *lockar med en gräddkola*
  • HallonGumman

Kul tråd..."Du är aldrig ensam" med Mauro Scocco tycker jag är jätte fin kanske lite för sorglig för ett bröllop men så fin text!Ovanlig kanske den inte är heller annars funderar vi på "tallulah" med Sonata Arctica är dock oxå lite sorglig..hmm anar ett mönster här....:)

• HallonGumman

"Tallulah" instrumental på piano....

• Kanilj
    HallonGumman skrev 2009-02-12 13:44:48 följande:
    www.youtube.com/watch "Tallulah" instrumental på piano....
    Ska ni ha den instrumental eller med sång?
    Texten är ju väldigt sorglig, jag får ont i magen. :S
    Men en väldigt vacker låt, med härlig finsk-engelska. :) Bitterljuv.
Svar på tråden Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!