• WifeJune2009

Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!

Hej,

En tråd för att identifiera ovanliga låtar till vigseln.

Låt oss för ett ögonblick tänka bortanför de traditionella (vackra och cermoniella förvisso) och tipsa varandra om mindre vanliga låtar och komma med förslag på "nya"!?

(Alltså - tänk bort Ted Gerdestad och Sonja Alldén).

Förslag önskas!!

• Svar på tråden Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!
  • vinterbrud09

Vi ska ha Ben Harpers "Forever", men letar febrilt efter en låt på svenska. Fasen vad kletigt allt är!

• Kalin

Intressant tråd!
    Vi ska ha borgerlig vigsel, vi kommer dessutom befinna oss på stranden så det kan vara lite meckigt med ljudanläggning, krävs nog musik som går att spela på gitarr och sjunga och ändå bli bra. Någon som har tips? Annan som har haft borgerlig vigsel, har man någon "allsångs-låt", istället för psalmer?

• Jokil

Jag tycker - A perfect day med Lou Reed är ganska fin!

• Kajsalisan

Åh A perfect day är ju underbar. Den stora frågan är varför inte jag tänkt på den.. Humm..

• MissTiny

Vi ska oxå ha metallica - nothing else matters!! Den är helt underbar. Min m2b vet inte om det än, det blir en överraskning, han är ett stort Metallicafan..

Hawaiiii skrev 2009-02-11 16:25:20 följande:
    Vi, som är inbitna hårdrockare, ska såklart ha livegitarr och dessa låtar:Anthrax- safe homewww.youtube.com/watchMetallice-nothing else matterswww.youtube.com/watchsom brudvals blir det:Ozzy- i just want youwww.youtube.com/watchHar full förståelse om folk tycker det är konstiga låtval, men för oss är det perfekt! :)
  • Blivande mrs walker

Kalin: Vi ska gifta oss borgerligt men ha pyttekort ceremoni, så det ryms inte någon mer musik än när vi går in. Annars hade borgerlig allsång varit jätteroligt. (Jag vet inte om folk brukar ha det, men nog borde de).
    Det svåra då är ju att hitta någon sång som alla/många kan, men det är ju faktiskt ganska mycket, från Bellman, via Taube till Britney och Håkan Hellström. Beror ju också på åldern på gästerna och er smak.

Jag tänker att man nog kan spela det emsta på gitarr, eller också sjunga a capella (mendehlssons blir kanske litet svår, men å andra sidan rolig)

• purjopillan

Vi ska ha Shirley Clamps låt - Att älska dej

"att älska dej den du är du är allt jag nånsin önskat mej..." Det är ju en upptempo låt fast en kompis till oss ska arra om den till en balad ungefär som han på melodi festivalen gjorde med carolas evighet

• Kanilj

Åh, precis en tråd som passar mig. Letar och funderar febrilt efter bröllopslåtar "outside the box".
    Har verkligen inte en susning om vad vi vill ha själva ännu...

Ett litet bidrag på fina låtar:

Christian Kjellvander - When the mourning comes

Nick Cave - Into my arms

• Myrmor

TACK!!! Blev alldeles tårögd av kjellanderlåten, tror den blir vår, tänk vad bt är bra ibland (vi kommer för övrigt valsa till nick caves rock of gibraltar)

Kanilj skrev 2009-02-12 09:35:37 följande:
    Åh, precis en tråd som passar mig. Letar och funderar febrilt efter bröllopslåtar "outside the box". Har verkligen inte en susning om vad vi vill ha själva ännu...Ett litet bidrag på fina låtar: Christian Kjellvander - When the mourning comes www.youtube.com/watchNick Cave - Into my arms
  • Kanilj
    Myrmor skrev 2009-02-12 10:20:22 följande:
    TACK!!! Blev alldeles tårögd av kjellanderlåten, tror den blir vår, tänk vad bt är bra ibland (vi kommer för övrigt valsa till nick caves rock of gibraltar)
    Ja visst är den underbar, får exakt samma reaktion som du varje gång jag hör den!

Åh, men det är ju en perfekt valslåt! Inte omöjligt att vi också tar en svängom till den. Tack! :)
    På tal om Nick Cave så är jag sjukt svag för He wants you, den hade kanske kunnat passa på ett bröllop... Om inte annat kan den ju alltid vara med i musikblandningen till festen. :)
Svar på tråden Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!