• WifeJune2009

Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!

Hej,

En tråd för att identifiera ovanliga låtar till vigseln.

Låt oss för ett ögonblick tänka bortanför de traditionella (vackra och cermoniella förvisso) och tipsa varandra om mindre vanliga låtar och komma med förslag på "nya"!?

(Alltså - tänk bort Ted Gerdestad och Sonja Alldén).

Förslag önskas!!

• Svar på tråden Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!
  • HallonGumman

Nej det blir instrumental isf..texten är ju alldeles för sorglig...men får se hur vi gör håller på och spånar fram alternativ nu:)

• Linda Louise

Feels like home - med Cantal Kreviazuk.

Det är vår perfekta bröllopslåt... Damn, vad grymt det kommer bli!

• Kanilj
    HallonGumman skrev 2009-02-12 13:53:58 följande:
    Nej det blir instrumental isf..texten är ju alldeles för sorglig...men får se hur vi gör håller på och spånar fram alternativ nu:)
    Sounds wise. Den är verkligen vacker. :) Får sån lust att sätta mig vid pianot när jag hör den typen av låtar, men det slutar oftast att jag inser mina begränsningar och ger upp. :D

Spånar för fullt här med...
    Kommer dyka ner i den här tråden många gånger med hopp om förslag på låtar. Lycka till i jakten/spåneriet!
  • Heloise

Vi ska gå in till
    G&R Sweet Child O'mine instrumental på piano

och ut till A-Team theme

• Mixit

Vi ska ha Annies song (John Denver), fast instrumentalt med James Galway som utgångsmusik!

• Kanilj

Heloise skrev 2009-02-12 14:12:56 följande:

Vi ska gå in tillG&R Sweet Child O'mine instrumental på pianowww.youtube.com/watchoch ut till A-Team themewww.youtube.com/watch
    Klockrent ju! Vilken källa till inspiration denna tråden är.

Vi har pratat om att ha Water World från Super Mario Bros som brudvals, då vi båda som barn spelade detta spelet... och så är det ju dessutom är en fin vals. Får se om det blir i TV-spels- eller pianoversion i såna fall. :)

• Bettertogether
    Kanilj skrev 2009-02-12 14:28:18 följande:
    Klockrent ju! Vilken källa till inspiration denna tråden är.Vi har pratat om att ha Water World från Super Mario Bros som brudvals, då vi båda som barn spelade detta spelet... och så är det ju dessutom är en fin vals. Får se om det blir i TV-spels- eller pianoversion i såna fall. :) www.youtube.com/watch
    Den va ju väldigt fin faktiskt!! :D
  • Heloise

Ja vi tycker det haha.
    Vi ska dansa brudvals till You'll never walk alone( m2b=liverpool fan)

men jag är även svag för

som vi hade tänkt haft som ingångslåt innan vi hittade de andra.
    Själv har jag gett upp hoppet om att få valsa till den här men ngn annan kanske kan få göra det

Kanilj skrev 2009-02-12 14:28:18 följande:
    Klockrent ju! Vilken källa till inspiration denna tråden är.Vi har pratat om att ha Water World från Super Mario Bros som brudvals, då vi båda som barn spelade detta spelet... och så är det ju dessutom är en fin vals. Får se om det blir i TV-spels- eller pianoversion i såna fall. :) www.youtube.com/watch
  • vinterbrud09

Gitarr och en killkompis som sjunger, tror vi. Fast vi har inte frågat än

Umbraz skrev 2009-02-12 11:17:25 följande:
    Den är verkligen sååååå himla vacker, vår toastmaster tycker att vi ska ha den. Om inte vi ska ha den så ska han ha den på sitt bröllop den dagen det beger sig.Hur kommer den att framföras på er vigsel?
  • Kalin

Kanon med länkar till musiken, det är lättare när man lyssnar!
    Funderar på utgång musik "Honey Honey" med ABBA. Är den kanske för munter....? Men det är en låt vi båda gillar och blir glada till!

Svar på tråden Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!