• WifeJune2009

Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!

Hej,

En tråd för att identifiera ovanliga låtar till vigseln.

Låt oss för ett ögonblick tänka bortanför de traditionella (vackra och cermoniella förvisso) och tipsa varandra om mindre vanliga låtar och komma med förslag på "nya"!?

(Alltså - tänk bort Ted Gerdestad och Sonja Alldén).

Förslag önskas!!

• Svar på tråden Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!
  • JustMeAndMyLove

Hahaha, gu va klockrent! Nu önska jag nästan att jag gifte mig med en man så jag kunde göra så!

Jag kanske kan säga åt M att gå längst mittgången medan de spelar: En brud i lyxförpackning! Haha

junibrutta skrev 2009-03-27 13:29:34 följande:
    jag skrev för länge sen min idé om hur man skulle kunna svänga till det hela lite: jag står där framme och ingången görs av mannen till sången: Åh han går som en karl , han ser ut som en karl och han rör sig som en karl ska.. av annelie Rydé..."åh jag ska ge allt som jag har, till denna underbara karl"Klockrent eller hur?
  • junibrutta
    JustMeAndMyLove skrev 2009-03-27 13:31:52 följande:
    Hahaha, gu va klockrent! Nu önska jag nästan att jag gifte mig med en man så jag kunde göra så!Jag kanske kan säga åt M att gå längst mittgången medan de spelar: En brud i lyxförpackning! Haha
    Samma problem här: min blivande är inte alls sugen på min idé, kan inte förstå varför?! Får nog inte honom att gå med på din idé heller tyvärr... hahaha
  • Lecia

jag vill ha:
    ray lamontagne - hold you in my arms,
    ray lamontagne -you´re the best thing (bröllopsdans)
    jason mraz - lucky

• Piiiip

Jag sjöng låten 'I only want to be with you' (från Ally McBeal) på ett bröllop. Det var kul och lite udda. Den passade dock toppen.

Love story med Taylor Swift tror jag kan bli en hit om man gör den i ett lugnare tempo med gitarr eller piano.

• MilosMamma

Nån som kan komma förlsag ppå bra rockdängor ??

• passionsblomman

Han kanske känner sig tveksam till strofen "å han ljuger ibland å han dricker ibland...."

junibrutta skrev 2009-03-27 13:36:28 följande:
    Samma problem här: min blivande är inte alls sugen på min idé, kan inte förstå varför?! Får nog inte honom att gå med på din idé heller tyvärr... hahaha
  • junibrutta

Hehe, ja ljuget stämmer kanske inte hoppas jag och det andra behöver man ju inte ta upp i kyrkan...

passionsblomman skrev 2009-03-27 15:17:01 följande:
    Han kanske känner sig tveksam till strofen "å han ljuger ibland å han dricker ibland...."
  • passionsblomman
    junibrutta skrev 2009-03-27 18:34:03 följande:
    Hehe, ja ljuget stämmer kanske inte hoppas jag och det andra behöver man ju inte ta upp i kyrkan...
  • JustMeAndMyLove

Kareoki bröllop då? Vore väl coolt?
    Prästen får börja och så passerar man micken efter varje vers eller så!

• stugan09

Är det nån som har någon bra ide vad som skulle kunna gå att spela på enbart gitarr, ingen sång som ingångslåt?

Svar på tråden Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!