• WifeJune2009

Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!

Hej,

En tråd för att identifiera ovanliga låtar till vigseln.

Låt oss för ett ögonblick tänka bortanför de traditionella (vackra och cermoniella förvisso) och tipsa varandra om mindre vanliga låtar och komma med förslag på "nya"!?

(Alltså - tänk bort Ted Gerdestad och Sonja Alldén).

Förslag önskas!!

• Svar på tråden Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!
  • varelse

Jag håller med dig UBW, den låten är underbar och är också en låt jag skulle kunna tänka mig att ha någon gång under min bröllopsdag!

En annan underbar låt från Juno som man skulle kunna ha under ceremonin eventuellt, som också är annorlunda, är Barry Louis Polisar - All I Want Is You. Den är HELT underbar! :D

• BrideToBeSpring

vi funderar på i'm sailing.., men blev också sugen på the voyage, the luckiest och massa andra av era tips i tråden!

• ALLIMA

Nån som vet var Abbas arrival finns med orgelmusik??? har letat men inte hittat!

• Mailskruttan
    Kalin skrev 2009-04-16 22:21:37 följande:
    Här kommer en länk till Bröllopsvisan i Trolltyg i Tomteskogen. Vi tänkte oss nog den som väntmusik innan vigseln. Min sambo är underbar i rollen som "Fjant" så den passar oss bra!www.youtube.com/watch
    TACK SNÄLLA för att få uppleva detta igen! Jag blev rörd till tårar av nostalgi nu...sitter med gråten i halsen!!! Jösses, det där måste vi ha med på festen!

*snyftfia*
  • Mia o Kalle

Joshua radin har gjort en underbar version på Only you. Kolla upp det på youtube

Anmy skrev 2009-04-17 23:33:35 följande:
    Only youmed Yazoo, fast man kan ju ta bort syntversionen och köra a capella eller dyl. Lagom mycket.
  • Soon2BmrsGroth

Ovanlig vet jag inte men: Westlife - I wanna grow old with you :)

• Lindbergs fru

Denna är jag så förtjust i. Mot alla vindars six ribbons!

• Lindbergs fru

Eller Annies song av Denver.

• leula

Åh Louise reed /velvet underground är ju favoriter! I'm stickning with. You. Tex

• Retrobohem

Vi ska gå in till Stairway to heaven och ut till Shippin to Boston, båda på orgel. Två låtar vi verkligen gillar! Jag tänkte även Shes like a rainbow med Stones som utmarsch, Home sweetvhome med Mötley som in, eller det akustiska delen av introt på Metallicas Fade to black, eller saxofonsolot i All of my love med Zeppelin. Nåt som är VI liksom!

Svar på tråden Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!