Presentöppning..NÄR???
Hejsan
Undrar hur ni övriga tänker göra med presentöppningen.Ska ni öppna på festen? O när iså fall? Eller öppnar ni hemma dagen efter? Eller bjuder ni på lysning/brunch? Jag e kluven..Snälla svar
Hejsan
Undrar hur ni övriga tänker göra med presentöppningen.Ska ni öppna på festen? O när iså fall? Eller öppnar ni hemma dagen efter? Eller bjuder ni på lysning/brunch? Jag e kluven..Snälla svar
Bra ide.. vi kommer om vädret håller också köra med öppning vid poolen :) Fast bara familj, släkt och vänner som rest en bit och sover över. Tycker det känns skönt,avslappnat och frivilligt för gästerna..
Presentöppning är en riktig partypooper så jag skulle råda er att strunta i det. Vi öppnade presenterna själv dagen efter, det blev jättebra!
Det skulle jag göra efteråt i lugn och ro med bara min man tror jag.
Tips: Ta med en tejprulle till festen och be ngn tejpa fast alla kort ordentligt på respektive paket så de inte ramlar av eller blandas ihop! Det är mycket trevligt att särkilt tacka för varje speciell gåva när man sedan skickar ut tackkorten!
Vi tänkte ha gemensam frukost dagen efter med presentöppning. Vi tänkte skriva det i info.bladet så att folk vet det. Plus att det kanske lockar folk att stanna kvar på stället där det finns möjlighet till hyfsat billig övernattning. Så blir det lite mysigt dagen efter med snack om bröllopet och öppning i lugn och ro för de som vill.
Vi kommer att öppna dem själva i hemmets lugna vrå.
hemma i sängen morgonen efter
och vi kom faktiskt ihåg att skriva upp alla presenter och vilka de var ifrån så vi kunde skriva personliga tack för alla presenter
Vi har också tänkt göra som Emmas syster! Tycker det låter så mysigt att sitta där i sängen på morgonen och öppna alla paket Sen ska vi ta med oss alla presenter till mina föräldrar dit förhoppningsvis så många som möjligt av bröllopsgästerna också ska, så då får dom som vill se presenterna
Vi ska ha en liten brunch dagen efter.. inte så stort bara typ fika och smörgåsar, frukt och dricka i mammas trädgård. De som vill får komma och titta när vi öppnar paketen.. och dem som inte vill, behöver inte =)
Min fråga är då hur/när ska man säga de till sina gäster att man vill öppna dagen efter? När dem tackar ja till bröllopet eller redan på inbjudan eller ???
Om ni skickar med ett litet infoblad tillsammans med inbjudan kan nu ju nämna det där, annars kanske när dom ringer och anmäler osa? Är det i sista stund kanske toastmasterna kan nämna det på festen?